Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Synchronisatie Outlook desktop en laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben - kortgezegd - op zoek naar een manier om mijn mail en afspraken in outlook te synchroniseren tussen mijn desktop en laptop. Ik gebruik zelf Outlook 2003. Mijn belangrijkste probleem is dat er bijv. mailtjes binnenkomen via mijn privé mail (via een pop server) die ik dan slechts op één van beide machines kan ontvangen.

Hierdoor ontstaat natuurlijk een probleem: welk mailtje stond ook alweer waar?

Ik heb zelf naar een paar mogelijke oplossingen gekeken, zoals bijv. de installatie van een privé exchange server. Gezien de kosten hiervan, en de wel erg rigoreuze oplossing, lijkt me dit niet bepaald ideaal.

Weten jullie misschien een oplossing die goedkoper, dan wel gratis is? Ik was níet van plan de software illegaal te gaan downloaden!

Een andere optie die ik bekeek, zijn de synchronisatie programma's die Google vindt. Deze creeëren echter een bestand, dat ik handmatig over en weer moet gaan studeren tussen laptop en desktop..erg omslachtig!

Is er bijv. een optie (zo ja, kan ik hem niet vinden!) waardoor mijn privé mail niet zozeer gedownload wordt van de pop server, maar eerder gekopiëerd? Dan zou de mail ook op een andere computer te downloaden zijn!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
En het vinkje, "mail op de server achterlaten" in het geavanceerde account tabje is niet voldoende?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat voor internetprovider zit er achter je privé emailadres?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:18
Je kunt in outlook een optie aanzetten dat die de e-mail moet laten staan op de server:
Onder accountinstellingen van het betreffende POP-account, en dan het knopje "meer instellingen" en tabblad geavanceerd kan je een vinkje aanzetten bij "een kopie van berichten op de server achterlaten". Dan blijft een kopie van die berichten staan. Je kan vervolgens ook aangeven hoe lang ze moeten blijven staan en of ze ook moeten blijven staan na het verwijderen.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:15
Mail via IMAP en dan contacten en agenda via Google? Zo doe ik het nu om alles gelijk te houden, PC, Laptop en iPhone

Verwijderd

Topicstarter
De internet provider is Planet (inmiddels KPN heb ik begrepen).

Hmm dat vinkje heb ik dan over het hoofd gezien, ik ga het direct proberen!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

DarkSide

theres no place like ::1

Het beste is denk ik overstappen op een IMAP account (weet niet of je ISP dat ondersteund) zoals bv GMAIL.
Dan kan je op elke computer bij je mail bestanden. En wat je gelezen hebt op 1 pc, staat ook gelezen op de andere PC's. Al je send items kan je ook altijd op elke pc terug vinden.
En door gebruik te maken van google calender sync (gratis) sync je ook je agenda items op elke pc.

lees net dat je bij KPN zit. Deze ondersteund, meen ik, geen IMAP.
Dat vinkje werkt prima. Maar wat je op 1 pc gelezen hebt. Staat dan nog als ongelezen op de andere. Wat je op 1 PC verstuurd, kun je niet terugvinden in de sent items op de andere PC.
En mocht je een keertje geen pc bij de hand hebben, en het via Webmail willen doen, dan wordt het nog leuker.
Ikzelf werd hier gek van en ben toen overgestapt op een IMAP account.

[ Voor 36% gewijzigd door DarkSide op 07-09-2009 15:57 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jbdeiman
@DarkSide

Je bedoeld met het "nog leuker" dat je in je webmail niet ziet wat je hebt verstuurd en wat je hebt gelezen? In het 1e geval, ik kan bij Gmail gewoon online zien wat ik heb verzonden, weet niet hoe dat zit met het lezen van die verzonden berichten op een andere computer met outlook.

Ik kan inderdaad in Gmail niet zien dat ik berichten heb gelezen via Pop3, maargoed, zo heel vaak hoef ik niet terug te zoeken. Wel vervelend als ik op de telefoon de e-mail wil bekijken, omdat er dan best veel ongelezen staat.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, dat klinkt inderdaad niet echt optimaal.

Ik vraag me trouwens het volgende af: als de mails niet door outlook verwijderd worden na het downloaden; raakt mijn mailbox dan niet te vol? Zeker omdat je bij planet/kpn slechts een echte mailbox hebt van zo'n 100 MB, kan ik me voorstellen dat die heel snel vol raakt, als de mails niet verwijderd worden. Mails die eenmaal op je computer staan (outlook) zijn niet zo'n groot issue natuurlijk.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

DarkSide

theres no place like ::1

jbdeiman schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:02:
@DarkSide

Je bedoeld met het "nog leuker" dat je in je webmail niet ziet wat je hebt verstuurd en wat je hebt gelezen? In het 1e geval, ik kan bij Gmail gewoon online zien wat ik heb verzonden, weet niet hoe dat zit met het lezen van die verzonden berichten op een andere computer met outlook.

Ik kan inderdaad in Gmail niet zien dat ik berichten heb gelezen via Pop3, maargoed, zo heel vaak hoef ik niet terug te zoeken. Wel vervelend als ik op de telefoon de e-mail wil bekijken, omdat er dan best veel ongelezen staat.
Ik heb het over het gebruik zonder IMAP account. Ik kan overal zien wat ik verstuurd heb, en ik zie alle mails juist gemarkeerd (read/unread) Op zowel mijn laptop, mijn PC, mijn HTPC als op mijn ipod Touch.
Markeer ik 1 mailtje op 1 van deze devices, dan is deze ook gemarkeerd op de andere (en in webmail).
Heerlijk..

Verder als je je mail op de server laat staan, dan loopt idd je mailbox vol. Je moet dus, online, af en toe schoonschip gaan houden. Net wat je leuk vind.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jbdeiman
@land_of_spirits

Je kan na het aanzetten van het vinkje ook een max aantal dagen aangeven waarna die berichten wel moet wissen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien is de beste oplossing voor jou om ipv Outlook gewoon de webmailfunctionaliteit te gebruiken van KPN.

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Bij het HetNet heb je een exchange account (inclusief agenda dus) en volgens mij is HetNet nog steeds van KPN en kan ik mij goed voorstellen dat je hier ook een exchange account hebt met een agenda.

Met andere woorden log even in op de webmail en kijk of je ook een agenda tot je beschikking hebt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1