Toon posts:

Sitecom webport veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wij hebben hier op het bedrijf een applicatie draaien op een interne server. Deze interne server hebben we via de router doorverwezen naar het externe ip. Dus als je nu via de externe link http://XX.XXX.XXX.XX binnenkomt dan kom je dus bij de applicatie terecht. Nu wil ik graag ook dat als ik intern dat ipnummer invoer ik doorverwezen wordt naar die applicatie. Ik wordt nu namelijk doorverwezen naar mijn router.

De router is een Speedtouch 780.

Ook had ik nog als idee om de speedtouch webport gewoon op poort 8080 te laten zetten, alleen ik weet niet hoe ik dat moet doen, en ik weet ook niet of ik dan al intern via poort 80 op de applicatie kan komen.

Heeft iemand hier misschien een suggestie voor hoe ik dit eventueel op kan lossen. Dat zou me weer een probleem minder bezorgen.

Alvast bedankt.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:07
Waarom gebruik je niet gewoon het interne IP van de server zelf? Lijkt me veel logischer dan het interne IP van de router te moeten gebruiken voor het benaderen van je server....

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Bij de meeste routers kan je via de web interface de poort voor de web interface aanpassen. Dat zal waarschijnlijk in de geavanceerde instellingen zitten verstopt, ik heb helaas geen ervaring met sitecom dus ik kan je daar verder geen hints voor geven.

Maar als jij je web interface op 8080 zet is hij te bereiken op bijv: http://192.168.0.1:8080 je applicatie blijft dan gewoon bereikbaar op poort 80 en is te bereiken door alleen het ip in je adresbalk in te voeren.
gertvdijk schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:08:
Waarom gebruik je niet gewoon het interne IP van de server zelf? Lijkt me veel logischer dan het interne IP van de router te moeten gebruiken voor het benaderen van je server....
Nog veel slimmer.

[ Voor 25% gewijzigd door Appel op 07-09-2009 15:15 . Reden: gert pwns ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
Helemaal eens met ^^. Ik heb exact hetzelfde met mijn Siecom router. Als ik van buiten naar mijn externe ip surf kom ik keurig bij mijn servertje terecht. Als ik van binnen naar dat externe ip surf kom ik ook bij de loginpagina van de router. Wanneer ik echter direct naar het ip van de server ga werkt het prima!

Desktop | Server | Laptop

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

nat loopback inschakelen.
Staat ook keurig in de faq vermeld. En als je router geen nat loopback optie heeft... lees de faq even door voor een alternatieve oplossing.

NT FAQ

[ Voor 53% gewijzigd door job op 07-09-2009 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:53:
nat loopback inschakelen.
Staat ook keurig in de faq vermeld. En als je router geen nat loopback optie heeft... lees de faq even door voor een alternatieve oplossing.

NT FAQ
Bedankt voor deze tips! Echter in mijn omgeving is het niet zo dat we met een echte website te maken hebben maar met een gewoon ip. Als je extern het ip intypt kom je gewoon ook keurig op de interne server terecht dat is geen probleem. Maar intern wil ik dus gewoon http://XX.XX.XXX.XX (extern ip) in kunnen typen dat ie daar ook heen gaan.

Dit is de standaardsituatie:

Bij de tracert ziet hij bij speedtouch.lan het externe ip

C:\Users\Gebruiker>tracert XX.XX.XXX.XX

Traceren van de route naar speedtouch.lan [XX.XX.XXX.XX]
via maximaal 30 hops:

1 3 ms 1 ms 1 ms speedtouch.lan [XX.XX.XXX.XX]

De trace is voltooid.

C:\Users\Gebruiker>ping speedtouch.lan

Pingen naar speedtouch.lan [10.0.0.1] met 32 bytes aan gegevens:

Antwoord van 10.0.0.1: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 10.0.0.1:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Gemiddelde = 1ms

C:\Users\Gebruiker>

en bij de ping zie hij bij speedtouch.lan het interne ip :S

Maar ik zit met het probleem dat als ik dit in het hostfile aan ga passen dus als volgt:
XX.XX.XXX.XX (extern ip) 10.0.0.5 (intern ip).

C:\Users\Gebruiker>tracert XX.XX.XXX.XX

Traceren van de route naar 10.0.0.5 [XX.XX.XXX.XX]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 10.0.0.5 [XX.XX.XXX.XX]

De trace is voltooid.

C:\Users\Gebruiker>

En als ik dus nu naar het extern ip ga is het nog niet opgelost. Dus ik denk dat het dieper in de configuratie zit. Ik ga nog even proberen of ik een nat loopback kan uitvoeren op de sitecom router.

Ook heb ik de nat configuratie even bekeken, die ziet er als volgt uit:

Idx Type Interface Outside Address Inside Address
Use
1 NAT Internet XX.XX.XXX.XX 127.0.0.1
0
2 NAPT Internet XX.XX.XXX.XX:22 10.0.0.5:22
0
3 NAPT Internet XX.XX.XXX.XX:80 10.0.0.5:80
0
4 NAPT Internet XX.XX.XXX.XX:443 10.0.0.5:443
0
5 NAPT Internet XX.XX.XXX.XX:5432 10.0.0.5:5432
0
6 NAPT Internet XX.XX.XXX.XX unmapped
45

Nu zie ik wel het eerste outside adres dat verwijst naar 127.0.0.1, misschien is dat de hoogste en ook nog een unmapped die verwijst naar het externe ip, misschien is dit de rule die alles overschrijft ??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 10:12 ]

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:54:
Bedankt voor deze tips! Echter in mijn omgeving is het niet zo dat we met een echte website te maken hebben maar met een gewoon ip. Als je extern het ip intypt kom je gewoon ook keurig op de interne server terecht dat is geen probleem. Maar intern wil ik dus gewoon http://XX.XX.XXX.XX (extern ip) in kunnen typen dat ie daar ook heen gaan..
Dan blijft dezelfde oplossing werken. Nat loopback, of anders met de hostfile aan de gang.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:58:
[...]
Dan blijft dezelfde oplossing werken. Nat loopback, of anders met de hostfile aan de gang.
Haha nou zou ik dus het volgende doen:

{user}[nat]=>iflist
Interface NAT
loop disabled
Internet enabled
LocalNetwork transparent
{user}[nat]=>

Dus ik typ in ifconfig, dan vraagt hij om de interface, waar ik loop invoer, dan vraagt hij om translation, dus ik doe enabled, flipt het hele internet eruit, geen netwerkverkeer meer, router niet benaderbaar etc :P naja dat duurde even een tijdje, maar dat heb ik nu weer werkend... maar ik wil niet dat het er nog een keer uit vliegt want er moeten mensen mee werken.

Had ik misschien moet kiezen voor loop, en dan translation disabled?

• job

job

Ik weet niet hoe jouw modem precies geconfigureerd moet worden via telnet.
Normaal gesproken kan zoiets ook via de webconfig, maar bij jouw modem blijkbaar niet

Maar dit kwam ik via internet tegen:

ip config natloopback=enabled
saveall

[ Voor 10% gewijzigd door job op 08-09-2009 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:52:
Ik weet niet hoe jouw modem precies geconfigureerd moet worden via telnet.
Normaal gesproken kan zoiets ook via de webconfig, maar bij jouw modem blijkbaar niet

Maar dit kwam ik via internet tegen:

ip config natloopback=enabled
saveall
Oké, dan probeer ik dat nog wel even aan het eind van de dag als er niemand meer is :p
Thanx !!

Edit: Tijdens het googlen kwam ik dit nog tegen, misschien ook handig voor meer mensen die tegen dit probleem aan lopen.

http://thicksliced.blogsp...uch-and-nat-loopback.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 12:18 ]

Pagina: 1