• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/15pqznp.jpg

Als je kijkt naar het bovenstaande plaatje zie je dat zowel in HWmonitor als in SpeedFan de core temperaturen niet worden uitgelezen.
Dit merkte ik laatst op omdat de temperatuur altijd wel werd uitgelezen in HWmonitor en Speedfan en nu dus niet meer.

Dus ik vraag me eigen af of dit een hardware fout is of een software fout? En hoe kan ik dit verhelpen?

Overige info:
Mobo: Asrock A790GX/128M
CPU: Phenom II 940BE

Alle vragen hebben een antwoord

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
Misschien eens proberen om te meten met coretemp? of realtemp, choise is up to you :)
Of je sensor is kapot of bestaat niet, dat weet ik niet :X

[ Voor 26% gewijzigd door Spaiker op 07-09-2009 20:36 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:54
Mooie temps :+

Heb je al gekeken in het Bios of dat hij daar de temp weergeeft? (een correcte welliswaar)

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wat een toeval! Ik ben zojuist op hetzelfde probleem gestuit met vista64 + A780GXH/128m + Phenom II 955BE

Het vreemde is dat ze het eerst wel gewoon deden en als ik stresste met bijv. OCCT ook gewoon de juiste temps gaven (core temp/everest/occt/amd overdrive). Maar toen ik lichtjes overclockte naar 3.5 werden de temps niet meer uitgelezen en kreeg ik 0-10 graden voor de core's. Toen een CMOS reset gedaan en alles werkte weer correct maar na weer een lichte overclock gedaan te hebben weer exact hetzelfde gedrag!

Overigens wordt de CPU temp wel gewoon weergegeven (die staat ook in de bios).

[ Voor 7% gewijzigd door cpt.skydiver op 07-09-2009 20:59 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Ik heb een 940 BE Phenom II net als jij. HW monitor leest, ook met lichte overclock (3.2 of 3.4 Ghz) de temperaturen gewoon uit op een Gigabyte MA790X-UD4 moederbord. HWmonitor versie = 1.14.0.
Er is dus idd wat mis.

"That was left handed..." - JJH

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat geeft HWInfo32 aan?

• mhindrik
Ik heb Coretemp en HWInfo32 geprobeerd. Beide lezen hem niet uit. HWInfo32 zegt zelfs N/A, not applicable.

De bios geeft een temp aan omdat er nog een sensor in zit. Maar zover ik het weet zitten er ook per core temp sensors op. Laatst nog the BIOS geupdate en een CMOS reset gedaan en dat gaf geen resultaat.

• mhindrik
Schopje, dus als ik kan concluderen dat de temp sensoren kapot zijn? CPU doet het verder wel.

Pagina: 1