Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Take
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 14:32
Goededag,

Ik moet voor mijn ICT opleiding een Stage bedrijf zoeken.

Ik zit nu in mijn 2de leerjaar en zoek een leuke plek om stage te lopen.
Ik vind het zelf nogal lastig om een stagebedrijf te vinden die een beetje bij mij past.
Ik woon zelf in kampen en zoek iets in de buurt van Kampen/Zwolle.

Vervoer,

Ik kan of met de trein gaan of met mijn scooter , (ben 17)

Vergoeding

Is het normal of zelden dat 2de jaars ICT studenten een Stage Vergoeding krijgen ?

*knip* Het vissen naar vacatures en stageplaatsen is niet toegestaan in dit forum.

Met Vriendelijke groet

Take

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 07-09-2009 17:42 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Bel/mail/schrijf een brief naar allerlei bedrijven in de omgeving Kampen/Zwolle met de vraag of ze evt. een stageplaats/taak hebben?

Signature

• Take
Het gaat hier wel om 800 uur stage die ik moet voldoen en daarom zoek ik wel een leuk bedrijf.

Gr

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wat voor stagewerkzaamheden zoek je precies?

• Take
De stagewerkzaamheden moeten met de ICT te maken hebben werken bij een Online webshop mag of een computer zaakje. Maar de computer zaken in Kampen zijn niet zaken waar ik 800 uur stage zou kunnen lopen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Voordat je begint heb je over het algemeen een gesprek. In dat gesprek kun je informatie opdoen over het bedrijf, de werkzaamheden, hoe het er aan toe gaat in het bedrijf en/of wat zien van het bedrijf. Dat kun je gebruiken om te beslissen of je bij dat bedrijf stage wilt lopen. Ik ben het eens met pasta, maak een inventarisatie van bedrijven in de buurt en kijk bij welke je evt wel stage zou willen lopen en schrijf deze aan.

Rail Away!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

Windesheim zwolle neemt stageres aan, ik heb er zelf o p de helpdesk gezeten aan de telefoon en werkplek beheer gedaan, ook balie werkzaamheden deed ik.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:09
Valt onder die ICT stage ook het ontwikkelen van software?

• Take
Ik denk wel dat het ontwikkelen van software onder stage valt maar weet niet zeker of dat mijn "ding" is .

Gr

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:09
Want we hebben hier in zwolle sowieso 3 software ontwikkelaars zitten.

• Take
Wat zouden de Werkzaamheden zijn bij een Webshop ? iemand ervaring ?

Gr Take

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Genetic schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:20:
Wat zouden de Werkzaamheden zijn bij een Webshop ? iemand ervaring ?

Gr Take
Bestellingen inpakken.

Serieus, MBO'ers als stagiaires worden nogal meer dan eens misbruikt. De computerwinkel bij mij om de hoek is de goedkoopste uit de regio, omdat ze slechts één fulltimer in dienst hebben en verder draaien op drie stagiaires die niets betaald krijgen, 20 weken lang. Ja, op hun laatste dag krijgen ze een biertje en een bedankje.

Zoek een wat groter bedrijf in de regio, bel ze op en vraag naar systeembeheer, vertel dat je nog nooit stage hebt gelopen, dat je interesses in een bepaald gebied liggen en vraag of je op een gesprek mag komen om er 20 weken à 40 uur te komen lopen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 16:46

Jeoh

blaat

Aangezien ik zelf vorig jaar in dezelfde situatie zat:

- Moet je stagebedrijf geaccrediteerd (ECABO of iets dergelijks) zijn? Zo ja, op de website van ECABO staat er een lijst met alle stagebedrijven in de buurt, die geschikt zijn voor je opleiding.
- Stuur een sollicitatiebrief / mail naar zo veel mogelijk bedrijven (duh). Reageren ze niet binnen een week ofzo? Bel eens.
- Wees wat minder kieskeurig. Gewoon alles aanpakken, als je een plaats krijgt aangeboden kan je altijd later nog veranderen.
- Neem eens contact op met je stagecoordinator en vraag of hij/zij nog bedrijven kent die mensen zoeken.
- Stagevergoeding was in mijn klas zeldzaam. Ik zat zelf toevallig bij een geweldige werkgever die voor een goede stagevergoeding, reiskostenvergoeding en andere dingen zorgde. Als je een vergoeding krijgt mag je dankbaar zijn.

Veel succes. Vergeet vooral niet dat het leuker is om je stageopdrachten een beetje over het jaar te verspreiden ipv alles in de laatste maand te doen O-)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
Genetic schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:38:

Ik vind het zelf nogal lastig om een stagebedrijf te vinden die een beetje bij mij past.
Je zou het jezelf enorm veel makkelijker maken als je aangaf wat je voorkeuren zijn en wat je al geprobeerd hebt. Op deze manier lijkt het er toch vooral op dat je zonder al teveel moeite een stageplaats probeert te scoren via het forum en dat is niet de bedoeling.

Ik zal het topic nu niet sluiten, maar probeer wel iets meer moeite tentoontespreiden hier door wat meer informatie te geven, etc.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

Ik dacht dat ik hier al een reactie geplaatst had. Blijkbaar niet.

Heeft je school geen afdeling die contacten heeft met potentiële bedrijven? Het lijkt mij namelijk bijna onmogelijk om een goede stage plek te krijgen als niveau 3 MBO'er zonder ondersteuning van school. Ik zou hier eerst eens naar kijken.

Als dat niet mogelijk is zou ik de school hier eerst op aanspreken en dan gewoon bedrijven bellen. Begin bij ziekenhuizen of de gemeente en ga dan kijken naar andere grotere bedrijven. Volgens mij zit Achmea ook in Zwolle, bel daar eens heen een vraag het na.

Natuurlijk kan je bij een winkel of webshop gaan werken maar daar leer je niks relevant voor je opleiding. Waarschijnlijk accepteert je school het wel maar je ervaring is waardeloos (als je verder wil in de ICT, en niet retail).

• Take
Rukapul schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:43:
[...]
Op deze manier lijkt het er toch vooral op dat je zonder al teveel moeite een stageplaats probeert te scoren via het forum en dat is niet de bedoeling.
@Rukapul

Ik probeer alleen informatie te verzamelen over stageplekken Ervaring ect. Ik probeer alleen te zorgen dat ik niet op een stageplek terecht kom waar ik niks leer en de hele dag in het magazijn loop. Ik had misschien wel wat meer informatie kunnen geven.
Maar mijn bedoeling is nooit geweest om via het forum een Stageplek te vinden. ( ik doe best veel dingen die ik niet op het forum plaats en vind daarom de opmerking nogal verkeerd geplaatst )

@ Jeoh

Mijn stagebedrijf moet wel geaccrediteerd zijn

Bedankt voor je tips :)

@ brons

Ja mijn school heeft me een site gegeven maar moet dat die niet erg duidelijk. Heb al wel gemerkt dat een stageplek vinden moeilijker is dan ik in eerste instantie dacht.

Groeten Take

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Ik heb 3 jaar terug mijn MBO niveau 3 opleiding afgerond, de laatste 2 jaar waren voornamelijk stage lopen.

Mijn stageplek heb ik vanuit school gevonden, er was een speciale stage coördinator die een hele database van stage bedrijven had. Ik heb stage gelopen bij een polystyreen fabriek. Mijn werkzaamheden bestonden in eerste instantie alleen uit simpele problemen bij eindgebruikers oplossen maar door te bewijzen dat ik meer kon ben ik verder omhoog geklommen binnen het bedrijf en heb ik zelfs mijn 2e stage daar ook mogen doen.

Kijk bij het zoeken naar een stageplek dus goed of je stage bedrijf eventuele doorgroei mogelijkheden in de zin van diepgaandere werkzaamheden bied of vraag hier tijdens een gesprek naar.

Ik kreeg een stagevergoeding, dit was zo uit m'n hoofd ergens rond de €250,00 per maand.
Wat ik nog weet is dat over het algemeen veel studiegenoten ook een stage vergoeding kregen maar dat er ook een aantal waren die dat niet kregen. Het hing daarbij volgens mij van het type bedrijf af. Iemand die op een school, bij een ziekenhuis of winkel stage liep kreeg volgens mij geen stage vergoeding terwijl iemand die bij een groter bedrijf stage liep dat weer wel kreeg.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

Dit kan met de CAO te maken hebben. Bepaalde sectoren hebben afgesproken dat stagiairs geld krijgen. Het kan interessant zijn om dat eerst uit te zoeken.

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Take, ga naar de Gemeente Zwolle. Vraag naar een stage bij het facilitair bedrijf of op de frontoffice van de afdeling ICT. Overheid heeft dit soort dingen allemaal perfect geregeld en je krijgt ongetwijfeld de ruimte om van verschillende werkzaamheden wat mee te krijgen zodat je na je stag ook beter weet wat je wel en niet leuk vind in de ICT.

• danielrodenburg
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10 09:38
kijk eens op http://web.ecabo.nl/stageregister/

staan veel stagebedrijven op

Verwijderd

Dit raad ik ook aan, erg overzichtelijk. En voor veel scholen is het ook verplicht dat een stagebedrijf daar staat geregistreerd (geen idee of dat bij alle scholen zo is.)

• Take
Bedankt voor al jullie reacties,

Ik heb nu een paar mailtjes verstuurd en mag morgen op gesprek komen bij Wehkamp In zwolle.
Ik laat jullie morgen nog wel even weten hoe dit is gegaan

Groetjes Take
Pagina: 1