Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Sinds kort is de stock cooler op mijn 2 jaar oude Intel processor wat meer herrie beginnen maken. Stofzuigen en reinigen helpt niet echt, ik vermoed dat de processor warmer word doordat ik ben overgeschakeld naar een Radeon 4870, wat de temperatuur in mijn case heeft doen stijgen. Ik beschik over een Antec P180B case, met nieuwe casefans, ook weer om de herrie zo min mogelijk te houden.

Nu, omdat het lawaai dus hinderlijk wordt, en omdat ik overweeg toch terug te gaan overclocken, ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe cooler. Echter, de E6600 is toch alweer wat uit de mode, maar ook uit de reviews geraak ik niet helemaal uit. Over de coolers wordt dan ook wat dubbelzinnig gepraat: Arctic Freezer 7 en Cooler Master Hyper TX3 zijn prima bang-for-buck coolers, maar kunnen op full speed toch heel wat herrie maken. Ook wordt er gezegd in de review van de TX3 dat hij bijvoorbeeld luidruchtiger is dan de Intel stock koeler, maar ik weet niet wat de nieuwe stock koelers van intel doen?

Laat ons zeggen dat ik mijn E6600 wil overklokken tot 3ghz (veel tweakers halen meer, maar dat hoeft ook niet voor mij). Kan iemand mij vertellen of het lawaai van de twee koelers dan hinderlijk gaat zijn?

Mijn voorkeur gaat alvast uit naar de TX3, omdat hij nieuwer is en waarschijnlijk voor hetere vuren getest is geweest. Ik kan me niet inbeelden dat de TX3 full-speed gaat moeten draaien met de OC die ik in gedachten heb. Graag wat advies!

Edit: toch nog even melden dat de stock koeler pas herrie begint te maken onder load (lees: tijdens het gamen). Tijdens het surfen, foto bewerken en muziek luisteren blijft alles cool & quiet.

[ Voor 6% gewijzigd door Dnomaid op 07-09-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Wegens geen replies is het de CoolerMaster Hyper TX3 geworden.

Stabiele OC naar 3ghz, met default voltage, stressed niet boven de 48° en geluidsproductie aanvaardbaar.

Review (en benches) volgen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
Ik heb ook de CoolerMaster Hyper TX3. Ik ben er erg te vreden over, over deze buged-cooler. en volgens de review is het ook een aardig ding. Verder, je kon ook je cputje lappen dan kreeg je ook je 'gewenste effect'

maar een aTi kaart bij een Inteltje. Why geen nVidia?

[ Voor 34% gewijzigd door Luukje01 op 09-09-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Ik zou evt. kijken naar een Cooler Master Hyper 212 Plus.
Deze is beter, stiller en groter:)
Zit een 120mm fan op namelijk ipv. een 92mm. Heb er ook een E6600@4ghz op lopen:)

En Luukje01: maar een aTi kaart bij een Inteltje. Why geen nVidia?

Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op;)