Oplossing gezocht: "Terminal Services" voor OSX Server?

Pagina: 1
Acties:

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik ben al een poosje naar een oplossing aan het zoeken voor het volgende:

We hebben 8 Mac Mini's met daarop de CS2 suite van Adobe |:( . Deze Mac Mini's kunnen dit zware pakket gewoon niet (optimaal) draaien. Tevens zit het geheugen van deze apparaatjes op zijn max (2GB).

Een simpele oplossing zou zijn om 8 nieuwe Mac Pro's aan te schaffen, maar dat is in dit geval gewoon niet mogelijk (geen budget). Daarom zoek ik naar een goedkopere oplossing. Daarnaast zijn iMac's met glossy schermen ook geen optie.

Mijn vraag is of het ook mogelijk is een soort van "Terminal Services" te implementeren op OSX Server. Dat we gewoon één krachtige Mac Pro kopen met een OSX Server licentie erbij. Vervolgens kan iedereen via zijn Mac Mini een sessie starten op de server en daarop kan werken. Of een andere mogelijkheid?

Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken, wellicht dat één van jullie me een zetje goede richting kunnen geven...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Snap ik, maar ik ben ook op zoek naar mensen die in de praktijk hier ervaring mee hebben. Dingen aan- of afraden te gebruiken. Ik ben ondertussen flink aan het oriënteren...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat snap ik ook, maar je komt binnen en geeft aan "dit en dat" te zoeken, niet wat je zelf al gevonden hebt en ik hoor je ook nergens iets roepen over "wie heeft met dit en dat pakket ervaring?". Vandaar mijn ietwat bruuske uitleg.

Aldus gezegd hebbende, denk ik dat je de CS2 suite van adobe definitief niet op een TS-achtige oplossing wil hebben. Als je er een beetje over nadenkt weet je dat je zit met schermopbouw, resolutie, en vooral niet te vergeten kleurprofielen!

Kan je niet iets met een leverancier regelen voor wat uitgeklede Pro's? Omdat je er dan zoveel tegelijk koopt kan je best wat korting bedingen denk ik. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:01
deejayalwin schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:01:
Ik ben al een poosje naar een oplossing aan het zoeken voor het volgende:

We hebben 8 Mac Mini's met daarop de CS2 suite van Adobe |:( . Deze Mac Mini's kunnen dit zware pakket gewoon niet (optimaal) draaien. Tevens zit het geheugen van deze apparaatjes op zijn max (2GB).

Een simpele oplossing zou zijn om 8 nieuwe Mac Pro's aan te schaffen, maar dat is in dit geval gewoon niet mogelijk (geen budget). Daarom zoek ik naar een goedkopere oplossing. Daarnaast zijn iMac's met glossy schermen ook geen optie.

Mijn vraag is of het ook mogelijk is een soort van "Terminal Services" te implementeren op OSX Server. Dat we gewoon één krachtige Mac Pro kopen met een OSX Server licentie erbij. Vervolgens kan iedereen via zijn Mac Mini een sessie starten op de server en daarop kan werken. Of een andere mogelijkheid?

Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met zoeken, wellicht dat één van jullie me een zetje goede richting kunnen geven...
Onder geen één oplossing is het draaien van CPU intensieve oplossingen aan te raden op OSX / Windows "Terminal Server" applicaties, daar zijn deze niet voor gemaakt.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:37
tc982 schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:57:
[...]

Onder geen één oplossing is het draaien van CPU intensieve oplossingen aan te raden op OSX / Windows "Terminal Server" applicaties, daar zijn deze niet voor gemaakt.
Helemaal mee eens en daarbij zijn de recente mac mini's absoluut snel genoeg voor dit pakket. Tenzij je op posterformaat of dergelijke gaat werken. Een iMac kan prima en als je het scherm niet bevalt, dan sluit je der toch een andere erop aan?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Probeer eerst eens een recentere versie van het pakket dat wél Universal Binary is en dus niet via Rosetta gedraaid hoeft te worden. Gaat je een bak schelen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ook een optie is een lading gewone desktops bouwen (met de juiste componenten) en osx86 draaien. Kost iets meer tijd maar een stuk minder geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 09-09-2009 00:05 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:58
Anti-XP schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:04:
Probeer eerst eens een recentere versie van het pakket dat wél Universal Binary is en dus niet via Rosetta gedraaid hoeft te worden. Gaat je een bak schelen.
ik denk dat hier je grootste winst in zit, opzich zou PS nog best op mac mini's met 2 gb ram moeten draaien.

|>

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dreamvoid schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:04:
Ook een optie is een lading gewone desktops bouwen (met de juiste componenten) en osx86 draaien. Kost iets meer tijd maar een stuk minder geld.
Mag niet volgens de EULA en op plekken waar men 10 mac mini's heeft om Adobe CS op te draaien wordt dat meestal bedrijfsmatig gebruikt. Of op een school oid.
En dat zijn wel de laatste plaatsen waar jij problemen wil hebben met EULA schendingen enzo.

TS moet eerst een een kopietje van CS4 zien te bemachtigen, kijken wat dat op gaat leveren.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1