Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win Xp]Geen admin rights

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11 15:45
Dankzij de lieftallige broer van mijn vriendin heeft ze geen admin rights meer op de win xp pc. Is er een manier om die troep eraf te krijgen zonder broerlief vriendelijk doch dringend te verzoeken het wachtwoord maar te geven?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als er geen ander account is met Admin rechten, dan word thet wel moeilijk. Hij zal het gewoon weer terug moeten zetten, waarom zou hij het uberhaupt er afhalen?

https://powershellisfun.com

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Kan je niet in Veilige Modus booten en dan de admin rechten weer goed zetten?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:26

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=reset admin]

Booten vanaf speciale cd..

Als er geen wachtwoord op admini acount zit (komt regelmatig voor) werkt veilige moddus.

[ Voor 47% gewijzigd door leuk_he op 07-09-2009 13:04 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Eldariel schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:01:
Kan je niet in Veilige Modus booten en dan de admin rechten weer goed zetten?
Dan zul je nog steeds moeten inloggen met een account dat voldoende rechten heeft, zou wel erg makkelijk zijn om jezelf meer rechten te geven door in veilige modus te starten :)

https://powershellisfun.com

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Wiens PC is het (wie heeft er dus "recht" op admin rechten)?
Waarom heeft de broer haar admin rechten weggehaald? Kwestie van zelfbescherming zeker?

• Iekozz
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:03:
[...]

Dan zul je nog steeds moeten inloggen met een account dat voldoende rechten heeft, zou wel erg makkelijk zijn om jezelf meer rechten te geven door in veilige modus te starten :)
Klopt, maar standaard heeft de administrator account geen wachtwoord en admin-rechten :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• xeroamd
QuarK schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:07:
Wiens PC is het (wie heeft er dus "recht" op admin rechten)?
Waarom heeft de broer haar admin rechten weggehaald? Kwestie van zelfbescherming zeker?
Nope haar broer is nogal een sadistische klootzak die gewoon haar account op HAAR pc geen admin rights heeft gegeven. Aangezien die 2 nogal slecht met elkaar op kunnen schieten is er ook weinig kans het wachtwoord van de admin account te achterhalen.

Verwijderd

Eldariel schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:09:
[...]

Klopt, maar standaard heeft de administrator account geen wachtwoord en admin-rechten :).
Uhm, nee. Daar kies je voor tijdens de installatie.

Tijdens de installatie van Windows XP word je weldegelijk gevraagd om een admin wachtwoord in te vullen. Veel mensen doen dit niet, maar wilt niet zeggen dat dat standaard is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 13:12 . Reden: Even wat uitgebreider :) ]

• Iekozz
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:10:
[...]

Tijdens de installatie van Windows XP word je weldegelijk gevraagd om een admin wachtwoord in te vullen. Veel mensen doen dit niet, maar wilt niet zeggen dat dat standaard is.
Hmm dan was ik even in de waar met iets anders.

• xeroamd
[...]

Ik ben nog niet bij de pc in de buurt geweest. Maar bestaat de kans dat hij dat wel gewijzigd heeft aangezien ze niets had ingegeven haar kennende bij de installatie :X Zo ja, hoe zou dit op te lossen zijn? Kan dat met windows herstellen via de windows cd?(dan blijven bestanden toch gewoon allemaal staan?)

Verwijderd

xeroamd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:14:
[...]

Ik ben nog niet bij de pc in de buurt geweest. Maar bestaat de kans dat hij dat wel gewijzigd heeft aangezien ze niets had ingegeven haar kennende bij de installatie :X Zo ja, hoe zou dit op te lossen zijn? Kan dat met windows herstellen via de windows cd?(dan blijven bestanden toch gewoon allemaal staan?)
Ja hij kan dit achteraf wijzigen. Check het even anders. Start in safe mode en selecteer de gebruiker "Administrator".

Tevens gaat windows herstel console je hier niet bij helpen, die gaat ook om het admin wachtwoord vragen.

Er zijn wel CD's in omloop die dit wel voor je kunnen doen, zie reactie van andere tweakers.
Tevens is petri altijd goed in zijn antwoorden, volg daarom dit linkje even:

http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
start -> uitvoeren -> cmd

net user administrator *

dan vraagt hij om het wachtwoord van de administrator te resetten als je dit leeg laat dan is het administrator wachtwoord weg.

Met alleen net user kun je kijken welke gebruikers allemaal aanwezig zijn op de pc mits nodig kun je deze ook resetten.

Verwijderd

bobsqaud schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:18:
start -> uitvoeren -> cmd

net user administrator *

dan vraagt hij om het wachtwoord van de administrator te resetten als je dit leeg laat dan is het administrator wachtwoord weg.

Met alleen net user kun je kijken welke gebruikers allemaal aanwezig zijn op de pc mits nodig kun je deze ook resetten.
Nutteloze reply...

You can use the net user command to create and modify user accounts on computers. When you use this command without command-line switches, the user accounts for the computer are listed. The user account information is stored in the user accounts database. This command works only on servers.

Tevens moet je hiervoor ook admin rechten hebben..

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik kan het nog steeds doen op mijn vista machine en zelfs op XP dus ik zie niet in waarom het nutteloos is Dnytje

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:16
Zoek is op ERD Commander, hiermee kan je je admin wachtwoord wijzigen zonder het wachtwoord te weten, zeer handig tooltje :)

• xeroamd
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:20:
[...]

Nutteloze reply...

You can use the net user command to create and modify user accounts on computers. When you use this command without command-line switches, the user accounts for the computer are listed. The user account information is stored in the user accounts database. This command works only on servers.

Tevens moet je hiervoor ook admin rechten hebben..
Ik denk dat t probleem wel opgelost is.

Spotmau 09 is onderweg, thanks all _/-\o_

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Sharky_NL schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:25:
Zoek is op ERD Commander, hiermee kan je je admin wachtwoord wijzigen zonder het wachtwoord te weten, zeer handig tooltje :)
die is al jaren niet meer updated en crashed bij de nieuwere SATA controllers, krijg je fijne BSOD.

hiren of ntpasswd bied meer uitkomst. ntpasswd van die noorse site is de meest simpele en compacte.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• xeroamd
Razwer schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:30:
[...]

die is al jaren niet meer updated en crashed bij de nieuwere SATA controllers, krijg je fijne BSOD.

hiren of ntpasswd bied meer uitkomst. ntpasswd van die noorse site is de meest simpele en compacte.
Spotmau 09 will also do the job or..?

Anders kijk ik namelijk wel even op die andere sites, maar als Spotmau handiger is ga ik daarvoor, ook voor mijn pcs eventueel.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
[...]

Niet bij een voorgeinstalleerde XP Home Edition, daarom werd hierboven ook gezegd om veilige modus te gebruiken, aangezien je in normale modus niet in kunt loggen met het administrator account.

[ Voor 53% gewijzigd door Nielson op 07-09-2009 13:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

xeroamd schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:31:

Anders kijk ik namelijk wel even op die andere sites, maar als Spotmau handiger is ga ik daarvoor, ook voor mijn pcs eventueel.
Dit had je dus ook wel met een [google=reset windows admin password] kunnen terugvinden, eerlijk gezegd.

Nu heb je inmiddels meerdere alternatieven gekregen, maar we stellen het wel meer op prijs als je voor je een topic gaat openen zelf wat vooronderzoek doet naar oplossingsrichtingen.

Dat is ook wat in Het algemeen beleid van je gevraagd wordt, dus als je daar in het vervolg op wil letten - graag.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.