utp kabels verbinden

Pagina: 1
Acties:

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-02 21:35
ik heb een probleempje met mijn netwerk boven.
Op mijn werkkamer wil ik graag gigabit aansluitingen hebben, nu heb ik op de kamer ernaast netjes 2 UTP kabels naar beneden getrokken door de bestaande telefoonleiding.
Als ik in die kamer een connecter erop zet dan heb ik daar netjes gigabit netwerk (met laptop getest).
Maar zodra ik echter niet direct daar aansluit maar er een contactdoos (CAT6 doos) of koppelstuk (female RJ45 - female RJ45) tussen zet dan wordt het netwerk 100mbit (getest met laptop en korte UTP kabels).

Nu snap ik niet helemaal waarom de 2 kabels in die kamer niet gigabit blijven als ik er een aansluitdoos opzet, laat staan dat het ineens terugvalt naar 100mbit als ik zo'n connector gebruik.

Is er een manier om gewoon netjes mijn gigabit snelheid te houden en toch een kabel van werkkamer naar de slaapkamer te trekken die niet 100mbit maar gigabit snelheid heeft?
(andere connector of draadje voor draaje aan elkaar maken)

Kortom hoe maak ik 2 kabels aan elkaar vast met behoud van gigabit snelheid?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan het best een nieuwe kabel maken/kopen.

Heeft ook een computer!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

switch ertussen zetten...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik zou even kijken of de contactdoos/koppelstukje daadwerkelijk alle 8 draadjes verbind. Doet deze dat niet moet je deze vervangen en anders moet je naar je kabel als oorzaak gaan kijken. Meer valt er denk ik niet aan te doen.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 20:03
Of gewoon zorgen voor een goede verbinding. Met een CAT-contactdoos en een CAT6-patchkabel moet dat gewoon werken. Kijk nog eens kritisch naar de bekabeling, vooral naar die patchkabel.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• gertvdijk
  • Laatst online: 00:21
Houd je overal rekening met de EIA-568-B standaard?
Perhaps the widest known and most discussed feature of TIA/EIA-568-B.1-2001 is the definition of pin/pair assignments for eight-conductor 100-ohm balanced twisted-pair cabling, such as Category 3, Category 5 and Category 6 unshielded twisted-pair (UTP) cables. These assignments are named T568A and T568B and they define the pinout, or order of connections, for wires in 8P8C (often incorrectly referred to as RJ45) eight-pin modular connector plugs and sockets. Although these definitions consume only one of the 468 pages in the standards documents, a disproportionate amount of attention is paid to them. This is because cables that are terminated with differing standards on each end will not function normally.
oftewel: de pairs bij elkaar houden. Ook als er een aderpaar niet goed is zal het netwerk terugvallen op 100mbit.
Voor het verbinden van UTP kabels kan je het best gebruikmaken van een koppelstuk.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• tismij
  • Laatst online: 28-02 21:35
als ik een connector op de kabel zet en in mijn laptop plug heb ik gigabit ethernet.
Als ik op diezelfde connector een koppelstuk zet dan het ik nog maar 100mbit over.

Het koppelstuk heet 8 aansluitingen en zou die ook moeten doorverbinden, de aansluitdoos cat6 die ik heb geprobeerd heeft van die krimpaansluitingen en die heb ik netjes volgens 568B aangesloten (3 keer opnieuw voor de zekerheid) maar ook dan ineens 100mbit en geen gigabit.
Ik ga nog maar eens andere utp kabels proberen via dat koppelstuk en dan ook de draden bekijken of die volgens 568B zijn maar snap er ff niks van.

Edit: broek en afzakken enzo, voor de 5e keer alles opnieuw aangedrukt en stekkertjes opnieuw gedaan en nu werkt het wel.
schaam schaam schaam enzo toch bedankt voor de snelle reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door tismij op 07-09-2009 13:03 ]

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Verwijderd

Kan iemand mij misschien vertellen hoe de benamingen van de aders is?

Ik weet dat
ader 1 = TX +
ader 2 = TX -
ader 3 = RX +
ader 6 = RX -

Bij gigabit internet heb je dus de andere 4 aders ook nodig, kan iemand mij deze benamingen geven en erbij vertellen waarvoor ze dienen?

Correct me if i'm wrong
Pagina: 1