Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 stelt zelf wachtwoord in voor gebruikersaccount

Pagina: 1
Acties:
  • 1.563 views

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo,

Ik heb een eigenaardig probleem.

Ik wil in Windows 7 Home premium (x64) extra gebruikers accounts instellen.
het vreemde is dat windows daar blijkbaar automatisch een wachtwoord aan
koppelt terwijl ik daar geen opdracht voor gegeven heb. En als ik het wachtwoordveld
leeg laat, dan kom ik ook niet verder. dan krijg ik de melding dat het opgegeven wachtwoord
onjuist is.
bij accountsinstellen kies ik nog eens extra voor wachtwoord verwijderen, en dat lijkt dan gelukt.
vervolgens log ik uit en wil ik weer inloggen op dat account, vraagt hij gewoon weer om
een wachtwoord. en als ik WEL een wachtwoord instel, dan geeft hij alsnog aan dat het wachtwoord niet
correct is.
Hoe kan dat? is dit een bug in windows 7?

Verwijderd

Ik denk dat dit niet meer dan logisch is (& een verbetering) dat elke gebruiker een wachtwoord heeft voor de veiligheid van het systeem ...

Nu als je gebruikers zonder wachtwoord wil kwam ik terecht op volgende tutorial.

• jouryb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Het moet toch ook kunnen door een eigen wachtwoord in te stellen lijkt me....

• gwbuiter74
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:37:
Ik denk dat dit niet meer dan logisch is (& een verbetering) dat elke gebruiker een wachtwoord heeft voor de veiligheid van het systeem ...

Nu als je gebruikers zonder wachtwoord wil kwam ik terecht op volgende tutorial.
Ja, maar wat niet logisch is, is dat als ik een wachtwoord opgeef, dat dan het wachtwoord wat ik
uiteindelijk moet invoeren om in te loggen ineens niet correct is.
en als ik duidelijk kies voor "wachtwoord verwijderen", dat hij dan alsnog om een wachtwoord blijft vragen.

• gwbuiter74
jouryb schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:50:
Het moet toch ook kunnen door een eigen wachtwoord in te stellen lijkt me....
klopt, heb ik meerdere malen gedaan, alleen het wachtwoord klopt dan ineens niet meer.
heb het al tig- keer geprobeerd, maar het lukt niet. of ben ik nou seniel? :+ ;)

• gwbuiter74
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:37:

Bedankt voor de tip, maar zelfs met deze tutorial blijft het account beveiligd met een wachtwoord. :? 8)7

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je Windows 7 HP draait, ga ik er vanuit dat je een aangepaste Windows 7 image hebt gedownload.
Weet je zeker dat deze virusvrij is?
jouryb schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:15:
Is de taalinstelling van je toetsen boord wel gewoon juist? Ga ik wel vanuit.
Wat maakt dat uit voor het voor het probleem van de TS dan? ;) Taal- en landinstellingen worden voor het aanmelden al geladen voor zover ik weet.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2009 13:17 ]

• jouryb

• gwbuiter74
jouryb schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:15:
Ja, VS internationaal.
Het rare is dat mijn administrator account prima werkt, zowel met als zonder wachtwoord op te geven.
alleen het extra account wat ik wil aanmaken niet.

• jouryb
GJtje schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:12:
Aangezien je Windows 7 HP draait, ga ik er vanuit dat je een aangepaste Windows 7 image hebt gedownload.
[...]
Wat maakt dat uit voor het voor het probleem van de TS dan? ;) Taal- en landinstellingen worden voor het aanmelden al geladen voor zover ik weet.
Klopt dat word idd geladen voor het aanmelden. Maar als je het wachtwoord voor een ander account instelt, ben je ingelogd. En dan lijkt me dat de taalinstelling wel perongeluk gewijzigd kan worden? Maar aangezien al meerdere keren is geprobeerd het wachtwoord te wijzigen/verwijderen, lijkt het me dat de taalinstelling wel oke is.

• gwbuiter74
GJtje schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:12:
[...]
Volgens de gegevens die ik heb zou dit de 7600.16385 versie oftewel de RTM moeten zijn, zoals die straks in de winkels komt. Bij mijn weten dus geen aangepaste versie.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gwbuiter74 schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:25:
Volgens de gegevens die ik heb zou dit de 7600.16385 versie oftewel de RTM moeten zijn, zoals die straks in de winkels komt. Bij mijn weten dus geen aangepaste versie.
Wat geen 100% zekerheid geeft dat het een virusloze image is welke je gedownload hebt. Voor zover ik weet zijn er namelijk ook een aantal met virussen in de roulatie. ;) Tenzij je jouw image bij MS vandaan hebt natuurlijk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 07-09-2009 13:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aangezien je deze niet bij Microsoft vandaan hebt valt er totaal geen garantie op te geven.

De default handmatige install van elke Windows NT versie is dat je niet zonder een password prompt je setup met het handje kan doorlopen, en in het geval van 7 wordt er ook nog eens een recovery hint vereist.
dat jij dit niet ziet/krijgt wijst op een 'unattended' image.

Ergo: gevalletje warez-support, en daar doen we helaas niet aan.

[ Voor 64% gewijzigd door alt-92 op 07-09-2009 14:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.