Upload alleen maximaal in veilge modus

Pagina: 1
Acties:

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Hier thuis een Ziggo alles-in-een abo, met een downloadsnelheid van 50 mb down, en een beloofde uploadsnelheid van 5 mbs. Upload is over het algemeen keurig.(met Grabit is een dvd-5 in een kwartier binnen)
Alleen kom ik met de Upload niet boven de 2,78 mbs uit.
Van alles geprobeerd, ook op het Ziggo forum gezocht en gegoogled, maar uiteindelijk komt het er op neer dat het niet aan mijn netwerk ligt, maar aan de instellingen van mijn OS.
Draadloos of niet, dat maakt niet uit.
Firewall of niet maakt ook niet uit.
OS is Windows 7 64-bits, ASUS G50vt laptop.(overigens erg tevreden mee)
Router Sitecom 300N gaming router. Arris modem. NOD32 Antivirus

Als ik nu het zaakje in de veilige modus opstart met netwerkondersteuning, dan kom ik feilloos aan de 5 mb upload.

Hoe kan dit toch? Met Vista idem dito.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. 8)7

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21
Trojan, die iets verspreidt in 'normale modus'?

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 07-09-2009 11:46 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 22:55
Probeer eens TCP Optimizer te draaien.

The devil is in the details.

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 13:13
Zet eens tijdelijk de Firewall van Windows uit. Dit schijnt flink te kunnen vertragen. Als het hieraan ligt zou je eventueel een andere firewall kunnen gaan gebruiken.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Ligt het niet aan je virusscanner die wel in normale modus draait en niet in veilige modus?

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:13
Probeer NOD32 is uit te zetten want die wil nog wel eens dit soort problemen geven door het web access protection gedeelte.

[ Voor 19% gewijzigd door ADDG op 07-09-2009 11:50 ]

• Retort308
Er zijn geen Trojans, diverse keren gescand, er draait geen enkele softwarematige firewall, en uitzetten van NOD32 helpt ook niet.
Ik zal die TCP optimizer eens draaien

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-03 19:57
Retort308 schreef op maandag 07 september 2009 @ 15:32:
Er zijn geen Trojans, diverse keren gescand, er draait geen enkele softwarematige firewall, en uitzetten van NOD32 helpt ook niet.
Ik zal die TCP optimizer eens draaien
Soms is het unloaden van een virusscanner niet voldoende, probeer eens met msconfig alle non windows services te stoppen bij het starten en alles wat opstart in het register, is het dan nog hetzelfde?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Retort308
1. Als ik die tcp optimizer draai, en wat aanbevelingen van die site toepas, verandert er nix, bahalve dat mijn internetpagina's onwaarschijnlijk snel opstarten. Mooi

2. Non MS services uitzetten via msconfig helpt WEL !!. Mijn ping is verlaagd van 510 naar 14 ms.
en de Upload gestegen van 2,78 naar 4,51 mbs. Zeer acceptabel.
zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/558924481.png

Maar ja, wat nu? Ik wil toch een goede virusscanner draaien.
Ik vind nog steeds namelijk dat NOD32 voor een x64 systeem het beste is. Andere zullen wel draaien op Windows 7x64, maar NOD32 is d8 ik de beste.

Iemand nog een suggestie???

Overigens alvast bedankt voor de tot nu toe erg bruikbare ideeën. _/-\o_

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-03 19:57
Retort308 schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:49:
1. Als ik die tcp optimizer draai, en wat aanbevelingen van die site toepas, verandert er nix, bahalve dat mijn internetpagina's onwaarschijnlijk snel opstarten. Mooi

2. Non MS services uitzetten via msconfig helpt WEL !!. Mijn ping is verlaagd van 510 naar 14 ms.
en de Upload gestegen van 2,78 naar 4,51 mbs. Zeer acceptabel.
zie:

[afbeelding]

Maar ja, wat nu? Ik wil toch een goede virusscanner draaien.
Ik vind nog steeds namelijk dat NOD32 voor een x64 systeem het beste is. Andere zullen wel draaien op Windows 7x64, maar NOD32 is d8 ik de beste.

Iemand nog een suggestie???

Overigens alvast bedankt voor de tot nu toe erg bruikbare ideeën. _/-\o_
Nu zou je selectief eens de services moeten stoppen en testen ( let wel -- stoppen en herstarten , dan test. Dan terug stoppen een service meer en dan herstart + test enz. ) Iets van lange adem, maar meestal kan je dan perfect zien welke service hiervoor verantwoordelijk is. Soms is dat een network deterministics service, die je zonder problemen kan stoppen.

Bij veel virusscanners word er soms niet iets uitgeschakeld, maar gewoon opengezet. Stel je hebt de firewall afgezet, dan zijn er scanners die eigenlijk gewoon een Allow all doen , maar de service zelf niet uitschakelen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Retort308
MS firewall zet ik altijd uit in services.msc
Nu dus NOD32 x64 eraf gehaald,(had ik wel een betaalde licentie voor jammer) en een probeerversie van Kaspersky AV 2010 erop gezet. Dus zonder firewall.
Hele rare uitkomst, tot wel 4 maal toe:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/558988896.png

En dat terwijl ik slechts een 50 mbs abo heb.
rare boel, kan het nog niet geloven.
Dingen zoals iets van Apple, Macrovision,NVIDIA, en van remote procedureCallNET staan nog steeds uit, kan je blijkbaar ook meestal wel missen.

Nu nog eens een andere AV proggie proberen 8)7

Verwijderd

avira is gratis en levert bij mij op Win7 x64 geen problemen op, dus probeer die eens.
www.avira.de (is ook Engelse versie van maar ik weet niet of dat .com of .net is :+ )

• ADDG
Je zou nod32 gewoon kunnen gebruiken alleen even enable web access protection uitvinken in de advanced setup en dan zou je problemen met je upload ook verdwenen moeten zijn.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 09:48

-SaveMe-

-klik-

ADDG schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:19:
Je zou nod32 gewoon kunnen gebruiken alleen even enable web access protection uitvinken in de advanced setup en dan zou je problemen met je upload ook verdwenen moeten zijn.
In hoeverre is het in 'deze tijd' verstandig om die optie uit te zetten vraag ik me dan af ? Ik bedoel WAT doet NOD dan exact NIET. Volgens mij scant hij dan niet meer real time bij webtoegang en ben je dan extra kwetsbaar tijdens het surfen.... 8)7

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Retort308
ADDG schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:19:
Nou, dan ga ik dat eens even proberen, het verschil in netwerkprestaties is namelijk wel erg groot :D

thnx, Retort

• ADDG
Retort308 schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:10:
[...]

Nou, dan ga ik dat eens even proberen, het verschil in netwerkprestaties is namelijk wel erg groot :D

thnx, Retort
Ik had dit probleem trouwens bij versie 3 van nod32 bij versie 4 heb ik er geen last meer van dus als jij nog toevallig versie 3 draait dan valt het aan te raden versie 4 te downloaden.
Pagina: 1