Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access 2007] Bestand groeit bij timerfunctie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Typefout in de titel (Funtie = Functie)

Wij hebben een access programma geschreven wat orders inleest. Hier zit ook de timer functie in van Access. Op deze manier kijkt hij iedere 5 minuten of dat er orders aanwezig zijn.

Dit werkt al jaren goed.

Het bestand groeit ook in omvang, vroeger (access 97, dit draaien tot twee maanden geleden nog) groeide het langzaam. Nu met Access 2007 groeit het veel harder. Gecomprimeerd is het bestand 3 MB. Binnen drie dagen zit hij nu op 900 MB. Met Access 97 deed hij er bijna 3 weken over.

Het vreemde is dat hij bestand ook groeit als de Timer functie van Access actief is.

Op dat moment doet hij toch niks? Ik kan hier ook niks over vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 11:42 . Reden: Typefout ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dat ligt eraan wat voor code je in de Timer hebt zitten. Ik gebruikt zelf ook Timers die om de 5 minuten kijken of een bepaald vinkje niet is gezet, en die laten de database echt niet toenemen voor zover ik weet... :) Weet je zeker dat er niks anders gebeurd, en kun je de code van de Timer anders posten? Zijn data en queries/forms gesplitst? Het lezen van data kan wel een lock veroorzaken natuurlijk, maar in principe zou er verder niks moeten wijzigen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien gebeurd er niks.

Er wordt gebruik gemaakt van
code:
1
Me.TimerInterval

Alle tabellen zijn gekoppeld met een SQL database.

Verwijderd

probeer eens met extra>opties>algemeen>'comprimeren bij sluiten' of het automatisch herlinken na een aantal updates.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:59:
probeer eens met extra>opties>algemeen>'comprimeren bij sluiten'
Het probleem is dat het access bestand niet uit mag/kan. Om de paar dagen doen wij dit nu handmatig en dan comprimeren.
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 16:59:of het automatisch herlinken na een aantal updates.
Deze ken ik niet. Die ga ik zoeken waar dat zit.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing:

Description of the Access 2007 hotfix package (Access.msp): December 16, 2008

Nu groeit hij niet meer zo snel en access is zelf ook sneller geworden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2009 10:07 ]

Pagina: 1