ERD OPDRACHT Dringend hulp nodig !

Pagina: 1
Acties:
  • 874 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:59
heej ik zit nu momenteel in een hele belangrijke toets, ik moet dit voldoende afsluiten om volgend jaar door te gaan .
ik moet een ERD Database maken met de volgende informatie maar ik begrijp er niks van . ik heb 3 uurtjes tijd voor mijn toets
ik hoop dat iemand me spoedig kan helpen

Opdracht:
het bedrijf waar je werkt is gevraagd om een systeem te ontwikkelen dat van de hogesnelheidstreinen die er rijdern in nederland bijhouudt waar ze zicht bevinden, wie er van het personeel aanwezig is en waar de trein uit bestaat.ook wordt de passagierlijst in de database bijgehouden.

hierbij gaat het om de locomotief, die een aantal wagons trekt,machienist die de trein bestuurt en de conducteurs die in de trein rondlopen,machinisten en conducteurs zijn in dienst bij de NS,en hebben een uniek personeelsnummer.verder worden er de gebruikelijke gegevens bijgehouden zoals naam adres geboortedatum e.d.

de locomotief heeft ook een unieke nummer.en hiervan wordt opgeslagen wat het merk en type is van wat voor soort aandrijving er sprake is (elektrish/diesel) en het vermogen.

elke wagon heeft ook een eigen nummer, en verder wordt er van bijgehouden of het een 1 de of 2 de klas wagon is ,of gemengd, hoeveel zitplaatsen per klasse of het een restauratiewagon is of evt.een goederenwagen

passagiers zijn altijd met naam en klantnummer bekend.verder wordt een aantal gegevens zoals andres en leefdtijd genoteerd.ook voor welke klasse en is geboekt, en een stoelnummer

als laatste moet bekend zijn waar de trein in zijn geheel is.een traject is opgedeeld in kleine stukjes die elk een uniek nummer hebben. ook wordt daarvan het station aan het begin en eind in het record meegenomen.op een uniek trejectstukje ,kan zich maar 1 trein bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Je had beter op moeten letten tijdens de lessen ;) :w

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmz, jij gaat je antwoorden voor je toets hier stellen ?

Zou je niet beter je materie goed hebben doorgenomen?

Lijkt me opzich een goede opgave, om zo'n systeem te maken, maar vergt aardig wat uitzoek werk, voor een toets.

Misschien anderen die even zo vlug iets weten ?

Good luck, om 15.30 hoor je dus of je wel of niet geslaagd bent ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

heej ik zit nu momenteel in een hele belangrijke toets, ik moet dit voldoende afsluiten om volgend jaar door te gaan .
ik moet een ERD Database maken met de volgende informatie maar ik begrijp er niks van . ik heb 3 uurtjes tijd voor mijn toets
Ze hadden internet moeten afsluiten tijden de toets... ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In de opdracht staan alle entiteiten al goed omschreven samen met alle relaties, zo moeilijk is het dan toch niet meer?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je hier niet geschorst voor worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tja het lijkt me duidelijk dat dit dus niet de bedoeling is

Quick-fix/Scriptrequest. En bij een toets is het natuurlijk al helemaal niet de bedoeling om het antwoord op internet te vragen :X

[ Voor 64% gewijzigd door Woy op 07-09-2009 11:49 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.