Toon posts:

(Macmini) upgrading (betaalbaar/goed)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zoek een adres waar ze een macmini een beetje betaalbaar en goed kunnen upgraden..

ik ben op zoek naar een

macmini met 4gb ram
500gb harde schijf of groter
en daarbij een Time capsule 1gb

toetsenbordje+muis enzo

en wat zou je nog meer nodig hebben, voor een complete thuissysteem (voornamelijk als zware mediacenter)

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik zie eigenlijk de meerwaarde van een grotere interne HD niet zo? het lijkt me niet dat je al je media op de interne schijf kwijt kunt? je kunt beter, in mijn optiek dan, voor een externe opslagoplossing kiezen. want met 500GB loop je hoedanook snel tegen het plafond aan.

Discogs

• CoDe-ReD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10-2022
Volgens mij zit je in het foute forum, en daarbij is je vraag niet geheel duidelijk.

Wil je een nieuwe Mac Mini aanschaffen, of heb je er al een en ben je simpelweg op zoek naar nieuw geheugen, een nieuwe harddisk en wil je wat extra accessoires erbij kopen?

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-01 11:07
Dat kan gewoon bij de apple premium stores. De ingebouwde harde schijf is een 2,5" en die gaan op het moment niet hoger dan 500GB. Goed alternatief is een externe firewire disk aan te sluiten. Wat je nodig gaat hebben is een converter van mini-displayport naar je display (dvi/hdmi etc). Vooral die kabel naar hdmi is nogal lastig te vinden in nederland. Qua tobo/muis is een logitech dinovo edge of de kleinere variant interessant.

Windows Veteran turned Apple Addict

Verwijderd

Topicstarter
oke,

maar eigenlijk dat ik als externe schijf aan de time capsule van 1TB

daarnaast de interne opwaarderen naar een 500gb, zodat ik niet tegen problemen, als te weinig interne harde schijf voor de tijdelijk bestanden...het is wel bruut, maar dan ga ik voor zeker..

en het gaat hierbij om een nw systeem, dus ik dacht dat juist de niet apple-premiums beter waren in het aanpassen van de bestaande confirguraties...

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waarom denk je dat NIET Apple Premiums daar BETER in zijn?

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:15:

AANGEPASTE EN VERBETERDE VERSIE:

Eigenlijk dacht ik als externe schijf aan de time capsule van 1TB

Daarnaast wil ik graag de interne harde schijf upgraden naar 500gb zodat ik niet tegen problemen aanloop zoals; Te weinig harde schijf ruimte voor tijdelijke bestanden. Het is wel een hoop harde schijf ruimte maar ik heb in ieder geval zekerheid.

Het gaat hierbij om een nieuw systeem dus ik dacht dat juist de niet apple premium resellers beter waren in het aanpassen van de bestaande configuraties.
Heb je bericht even aangepast en verbeterd zodat de rest van nederland het ook begrijpt.

Let even op je taalgebruik (ABN alstublieft)

Daarnaast bedoeld hij volgens mij dat niet premium resellers goedkoper zijn dan wel premium resellers. Hoewel dit kan kloppen neem je wel een risico als je een gemiddelde computer winkel (zonde apple knowledge) naar jou mac mini laat kijken.

Voordat ik commentaar krijg op mijn reactie qua taalgebruik: ik ben zelf zeer slecht in de d's en t's maar zijn tekst viel gewoon niet meer te lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Clementine op 07-09-2009 14:26 ]

Macbook Pro 15" 

• CoDe-ReD
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:15:
oke,

maar eigenlijk dat ik als externe schijf aan de time capsule van 1TB

daarnaast de interne opwaarderen naar een 500gb, zodat ik niet tegen problemen, als te weinig interne harde schijf voor de tijdelijk bestanden...het is wel bruut, maar dan ga ik voor zeker..

en het gaat hierbij om een nw systeem, dus ik dacht dat juist de niet apple-premiums beter waren in het aanpassen van de bestaande confirguraties...
Formuleer eens wat fatsoenlijke zinnen. Het is een gepuzzel om enige logica uit je verhaal te halen.

Als ik het goed begrijp wil je een NIEUWE Mac Mini kopen, maar dan niet met de standaard specs. Dus je wil een custom order.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is de online Apple store of een reseller de enige optie die je hebt. Je kan natuurlijk een standaard config bestellen en die later laten "upgraden" met een nieuwe harddisk en meer geheugen, maar dat levert je ongetwijfeld weer een hoop extra moeite op, en je betaalt dan ook voor de "upgrade" dienst waardoor je uiteindelijk wel rond hetzelfde bedrag uitkomt.

Ik zou gewoon een custom order plaatsen bij een Apple reseller/de online Apple store.

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:55

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

ik denk dat wverveer bedoelt te zeggen dat het goedkoper is om een standaard mac mini bij apple te bestellen en die door een APR te laten upgraden. maar goed, het blijft gissen ;)

Discogs

• CoDe-ReD
Nerpissad schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:49:
ik denk dat wverveer bedoelt te zeggen dat het goedkoper is om een standaard mac mini bij apple te bestellen en die door een APR te laten upgraden. maar goed, het blijft gissen ;)
Hehe, jep dat dacht ik dus ook wat hij bedoelde, maar ik zou zeggen: koop in 1x de setup die je wil. Uiteindelijk zal het je weinig tot niets schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, sorry voor mijn reactie...

Nu ik het even teruglees, is het inderdaad een beetje abracadabra

Ik was denk ik multi-functioneel bezig, en niet geheel foutloos...

Het gaat om een nieuwe mac, met wat aanpassingen, maar zoals ik lees ga ik voor een custom-order,

nogmaals sorry en bedankt voor de reacties

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
michelzwarts schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:38:
De ingebouwde harde schijf is een 2,5" en die gaan op het moment niet hoger dan 500GB.
Western Digital heeft al een 1TB en 750GB 2,5" HDD, alhoewel deze weer op 5200RPM draaien en iets hoger zijn dan een conventionele 2,5" HDD.

Link

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
iRaptor schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:17:
[...]

Western Digital heeft al een 1TB en 750GB 2,5" HDD, alhoewel deze weer op 5200RPM draaien en iets hoger zijn dan een conventionele 2,5" HDD.

Link
Maar wat heb je eraan als ze niet passen door het afwijkende formaat er bestaat ook een 3.5 schijf met 2 TB past ook niet ;)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• iRaptor
ErikRo schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:50:
Maar wat heb je eraan als ze niet passen door het afwijkende formaat er bestaat ook een 3.5 schijf met 2 TB past ook niet ;)
Volgens mij passen ze perfect in de Mac Mini.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Als je er 3 mm afvijlt wel inderdaad en anders wil ik bewijs zien van een geslaagde inbouw van een 12.5mm hoge drive in een MM zonder de dvdspeler eruit te slopen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• iRaptor
Lees deze blogpost maar eens. De blogger heeft met een maatlint gemeten dat er 12,5mm aan HDD-ruimte beschikbaar is in de Mac Mini, je hoeft dus niet per se 3mm af te veilen of de SuperDrive te verwijderen.
Dat je met het installeren van een 12,5mm HDD potentiële oververhittingsproblemen kunt veroorzaken is een ander punt waar ik het niet over had met mijn eerste post (focus lag alleen op de afmetingen). ;)
Pagina: 1