24 inch HD tft (budget) monitor

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik ben al een tijd op zoek naar een mooie ± 24 inch monitor. Inmiddels heb ik mijn keus kunnen reduceren tot 4 monitoren. Allemaal zijn ze ongeveer 24 inch, met een full HD resolutie.

De opties zijn:
Acer TFT Monitor V243HQbd 24", DVI (zwart) 159,--
BenQ TFT Monitor G2410HD 24", DVI 163.--
Iiyama TFT Monitor E2407HDSV-B1 24" (zwart) 169,--
Asus TFT Monitor VH242H 23.6", DVI, HDMI 180,--

Voordeel van de Asus is HDMI, hier wordt ook een DVI kabel bijgeleverd (a 15 euro) dus dat scheelt ook weer qua prijs voor de andere monitoren. De Iiyama valt wat mij betreft af door het ontbreken van een tweede aansluiting. Mijn voorkeur ging uit naar de Acer. Ik had gelezen dat deze hetzelfde LCD scherm heeft als de Asus. Ik zou alleen het scherm over een x aantal jaar met een nieuwe compu ook nog willen gebruiken. Zou een HDMI aansluiting dan aan te raden zijn?

Ik hoor graag jullie advies / ervaring met deze monitoren. Als eentje absoluut bagger is, hoor ik dat natuurlijk ook. Mijn budget is tot max 200 euro. Ik hoef niet het beste, maar wel beste prijs/kwaliteit

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Ik zie het voordel van HDMI niet boven DVI? Staar je niet blind op een optie die niets meer bied.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 08:30
HDMI is alleen "nuttig" als je een PS3/Xbox 360 erop aansluit.

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-04 21:54
neliz schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:54:
Ik zie het voordel van HDMI niet boven DVI? Staar je niet blind op een optie die niets meer bied.
Bv, het scherm kunnen gebruiken als televisie, samen met een decoder/hddrecorder enz,
en het kunnen gebruiken met gameconsoles.

Lijkt me wel een aardig voordeel.

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:57
Kak never mind

[ Voor 90% gewijzigd door Lordsauron op 07-09-2009 09:58 ]

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

vanThijs schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:56:
[...]

Bv, het scherm kunnen gebruiken als televisie, samen met een decoder/hddrecorder enz,
en het kunnen gebruiken met gameconsoles.

Lijkt me wel een aardig voordeel.
Heb ik thuis allemaal via VGA/DVI lopen. Het is niet zo dat die dingen allemaal exclusief met hdmi komen.

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Heb je niet bij de product revieuws gekeken? Daar kan je ook de + en de - punten vinden. Vandaar uit zul je er vast en zeker al weer een paar kunnen wegstrepen.

Een monitor met HDMI is sowieso echt wel een pluspunt. Men zegt idd vaak wat dat nou zoveel voordeliger aan is dan een DVI. Maar je moet ook op de langere termijn denken. Neem aan dat je zo'n monitor toch wel 3-5 jaar gaat gebruiken. Misschien heb je nu geen spelcomputer maar je weet nooit of die er misschien nog wel ooit een komt? Daarbij komt er steeds meer apparatuur met HDMI aansluitingen.

Anders zoek even een product revieuw van dat Asus scherm.

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-04 21:54
neliz schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:00:
[...]
Heb ik thuis allemaal via VGA/DVI lopen. Het is niet zo dat die dingen allemaal exclusief met hdmi komen.
Omdat jij dat nu allemaal via vga/dvi hebt lopen, kan dat ook nog met toestellen die binnen 2 jaar aangekocht zijn? Een monitor is meestal een aankoop die een aantal generaties hardware overleeft (hopelijk toch).

Nofi natuurlijk, maar je begrijpt mijn standpunt waarschijnlijk ook wel :)

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

vanThijs schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:43:
Omdat jij dat nu allemaal via vga/dvi hebt lopen, kan dat ook nog met toestellen die binnen 2 jaar aangekocht zijn? Een monitor is meestal een aankoop die een aantal generaties hardware overleeft (hopelijk toch).

Nofi natuurlijk, maar je begrijpt mijn standpunt waarschijnlijk ook wel :)
Natuurlijk.

En daarom hebben we graag meer informatie van de beste man.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

even kort door de bocht maar HDMI = DVI+geluid dus ja die blu-ray speler uit 2015 gaat ook werken, met een verloopblokje :)

[ Voor 10% gewijzigd door mr.paaJ op 07-09-2009 10:54 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
dan even een reactie van de beste man :):

Op dit moment heb ik nog geen spelcomputer. Zodra ik die krijg (staat wel in de planning) wil ik die op mijn beamert aansluiten. Ik heb geen HD TV, dus naast mijn beamer geen mogelijkheid om daarop te spelen in volledige kwaliteit. Tegen die tijd kan ik alleen ook een HDMI --> DVI verloopblokje kopen.

Asus heeft ook geintegreerde speakers. Waar ik het vanaf wil laten hangen is de kwaliteit van het scherm. Volgens mij kunnen beide schermen niet in hoogte versteld worden. Wat ik wel raar vind is dat de diepte van de BenQ 6,6 cm is. Van de acer en de Asus maarliefst 22 (!) cm. Is dit een verschil in meten? (dus incl. en excl. voet?) Of is het scherm van BenQ echt zoveel platter.
Verder ben ik benieuwd naar de kwaliteit tussen de schermen. Zoals gezegd gebruiken de Acer en Asus volgens mij dezelfde panel. Het is mij alleen niet duidelijk of de verschillende schermen ook een kwaliteitsverschil hebben... Weet iemand dat?

Hieronder een overzicht van de voor en nadelen in de reviews:

Acer:

Negatieve eigenschappen:
Niet in hoogte verstelbaar
Garantie niet on-site

Positieve eigenschappen:
Goedkoop
Ziet er goed uit
Mooie kleuren
Goed contract
Zwart is goed zwart

BenQ
Negatieve eigenschappen:
Geen DVI kabel geleverd
Niet in hoogte verstelbaar

Positieve eigenschappen:
Prijs
1080P
24"

Asus heb ik geen review van kunnen vinden.
Pagina: 1