• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 13:38
Hallo,

Op mijn stagebedrijf is de huidige ISA server dood aan het gaan. We hebben echter al een nieuwe server gekocht, echter moet ISA server 2000 nu gemigreerd worden naar de nieuwe server.
Op beide servers draait windows server 2000.

Nu is mijn vraag: is hier een tool voor.
Ik heb al geprobeert met de backup and restore functie in ISA, echter kan deze niet teruggezet worden omdat de nieuwe server een andere naam heeft als de oude.

Ik hoop dat iemand me hierbij helpen kan.

Mvg. Redmer

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
wat heb je zelf al gezocht ?

http://www.isaserver.org heb ik vroeger gebruikt.
Staat veel info op, waarschijnlijk ook voor de migratie van ISA server 2000

• Schumaster
Heb zelf ook al rond gezocht, enige wat ik tegenkwam was het migreren van isa server 2000 naar 2004. Ik zal eens op die site kijken, iig bedankt. Als er nog mensen zijn die iets weten hoor ik het graag.

edit: Heb op de genoemde site rondgekeken, maar kon niks vinden over migratie van 2000 naar 2000. Is allemaal van 2000 naar 2004.....

[ Voor 25% gewijzigd door Schumaster op 07-09-2009 09:49 ]

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
In de tijd die je bezig bent geweest met zoeken had je ook allang de bestaande rules over kunnen tikken in de nieuwe ISA 2000...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Volgens mij kun je in ISA twee soorten backups maken, de een kan alleen op die server worden teruggezet, de andere kun je ook op een andere server terugzetten. En zoals hierboven al vaker geschreven, google eens wat rond. Het is allemaal makkelijk te vinden.....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

waarom een 2000 server naar een 2000 migreren???
wat schiet je daarme op?? je hebt trouwens migratie tools nodig.
En als je nu al niet weet wat je moet gebruiken zou ik er ook niet aan beginnen.
bouw maar een server en probeer dat eerst te migreren voor dat je de live omgeving naar de knoppen helpt

Verwijderd

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat we jouw stageopdracht gaan lopen voorkauwen hé. En over de opmerking dat er een server "dood" gaat zal ik verder maar niet ingaan.

Waarom ga je van ISA 2000 niet meteen naar een recente versie van ISA server? (TMG zal daar de opvolger van worden, maar ISA server 2006 zal nog wel even ondersteund worden.) Persoonlijk heb ik alleen ervaring met een clean deployment van ISA server 2006, maar deze pagina zal je vast wel op weg kunnen helpen.

En zoals MCPDAVE aangaf, bouw thuis een virtuele omgeving op zodat je in ieder geval een idee krijgt hoe het in elkaar steekt. Misschien kun je dan ook een mooi plan schrijven over de migratie van 2000 naar 2006 ;).

• Schumaster
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:47:
En over de opmerking dat er een server "dood" gaat zal ik verder maar niet ingaan.
Dus als een server per dag 3 keer uitvalt is hij nog in goede staat? ;)
Waarom ga je van ISA 2000 niet meteen naar een recente versie van ISA server? (TMG zal daar de opvolger van worden, maar ISA server 2006 zal nog wel even ondersteund worden.)
Omdat we daar helaas het budget niet voor hebben, als het mijn netwerk was zou ik dat ook doen echter helaas ga ik daar hier niet over.
Persoonlijk heb ik alleen ervaring met een clean deployment van ISA server 2006, maar deze pagina zal je vast wel op weg kunnen helpen.
Link is inderdaad handig zal dit doorwerken, bedankt!
En zoals MCPDAVE aangaf, bouw thuis een virtuele omgeving op zodat je in ieder geval een idee krijgt hoe het in elkaar steekt.
Heb daar gelukkig op mijn stage de mogelijkheden voor en was ook al van plan dit (eerst) virtueel op te bouwen. In ieder geval bedankt voor de moeite!

• Schumaster
Heb even overlegd met mn stagebegeleider en die voelt er wel iets voor om toch ISA 2006 te kopen. Hopen dus dat we hier budget voor krijgen, dit is even afwachten. Ondertussen ga ik in een virtuele omgeving met de trial van 2006 even aan de gang. Ik wil jullie in ieder geval allemaal bedanken voor de moeite.
Pagina: 1