Toon posts:

Nogmaals: dekking T-Mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 2.286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net wat oude topics over de (gsm-)dekking van T-Mobile doorgelezen, maar de antwoorden zijn niet meer actueel.

Hoe staat het op dit moment met die dekking van T-Mobile in Nederland en dan in het bijzonder rondom Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 00:42

Tags NL

Harmful or Harmless?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 23:10
die dekkingskaart is gewoon bedrog en kan je niet vanuit gaan, ik zit nu een jaartje bij T-Mobile en in steden is het wel goed, maar zodra je 5 km buiten grote steden komt is het gewoon ruk :O

vodafone en kpn wat mijn vrienden hebben heeft veel betere dekking :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dat kan ook aan je GSM liggen. Het netwerkbereik wil bij telefoons onderling ook nog wel eens verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat !GN!T!ON zegt, merkte een maat van mij ook toen hij overging van T-Mobile op Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

T-Mobile, overal dekking gehad waar ik ben geweest. Tilburg valt daar ook onder. Vanaf het station tot een kamer van een vriendin en daarbinnen was alles in orde.

Maar de ene persoon klaagt over T-Mobile's bereik, anderen klagen over de administratie van Vodafone en weer anderen klagen puur om het klagen.
Ik kan enkel voor mijzelf spreken en ik heb geen klachten over het bereik van T-mobile. Er zijn situaties waar Vodafone of KPN het beter doen dan T-mobile, maar ik ken ook locaties waar ik met T-mobile bereik heb en KPN het gewoon af laat weten.
Maar over het algemeen heb ik gewoon overal bereik, tenzij ik op plaatsen ben waar niemand dat heeft natuurlijk.

Tevens is dit ook afhankelijk van je telefoon. Met mijn reserve telefoon heb ik hier in de keuken moeite om bereik op te pikken, vaak maar 1 of 2 streepjes. Met mijn normale telefoon pak ik daar juist 5 van de 7.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2009 21:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

!GN!T!ON schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:09:
[...]

die dekkingskaart is gewoon bedrog en kan je niet vanuit gaan, ik zit nu een jaartje bij T-Mobile en in steden is het wel goed, maar zodra je 5 km buiten grote steden komt is het gewoon ruk :O

vodafone en kpn wat mijn vrienden hebben heeft veel betere dekking :/
Mijn ervaring met T-Mobile zijn ook erg wisselend, heb T-Mobile ooit een keer via werk gehad en toen was het erg slecht met de ontvangst gesteld in Steenwijk. Misschien is het nu beter, maar heb nu KPN en dat gaat prima.

De kaart was ook alleen maar bedoeld om aan te geven wat T-Mobile zelf van hun netwerk in kaart heeft, het zijn wisselende ervaring net zoals Ultraman aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 15:16
T-Mobile icm nokia 5800xm (telefoon maakt heel veel uit!):
Overal waar ik ben geweest redelijke dekking. Inclusief ongeveer hele utrechtse heuvelrug. Met redelijke dekking bedoel ik iig spraak. Dataverkeer is idd op sommige plekken een stuk minder. Genoemde heuvelrug, maar ook diverse plekken in brabant geen 3g. Wat ik trouwens normaal vind.
Ook heb ik nu al meermalen gehad dat ik 3g had waar andere mensen (KPN!) klaagden over slecht bereik. Da's oa in utrecht geweest (binnen). Al met al verwacht k dat t-mobile, als je een goede telefoon hebt(!), iets slechter bereik zou moeten hebben dan kpn/vodafone. Toevallig gebruiken deze laatste twee het 900 netwerk en t-mobile een 1800 netwerk. Het is bekend dat een 1800 netwerk meer masten nodig heeft voor eenzelfde dekking, en dat het signaal ook sneller uitdooft bijvoorbeeld diep in gebouwen.

Trouwens, in diverse kelders van bijvoorbeeld flatgebouwen valt mijn verbinding totaal weg. Vreemd he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Nokia E52 aanschaffen en van KPN overgaan op T-Mobile of Vodafone. E52 heeft hoge SAR waarde, betekent dat ook dat hij een erg sterke antenne heeft?

Off-topic:
Waarom weg bij KPN? Al sinds het afsluiten van abo is mij beloofd dat ik op MyKPN allerlei zaken zelf kan regelen (abo omhoog/omlaag, internet aan/uit, sms verdubbelaar aan/uit). Je raadt het al: het kan nog steeds niet. Bij Primafoon halen ze de schouders op, de helpdeskmedewerkers doen of hun neus bloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 15:16
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:45:
Off-topic:
Waarom weg bij KPN? Al sinds het afsluiten van abo is mij beloofd dat ik op MyKPN allerlei zaken zelf kan regelen (abo omhoog/omlaag, internet aan/uit, sms verdubbelaar aan/uit). Je raadt het al: het kan nog steeds niet. Bij Primafoon halen ze de schouders op, de helpdeskmedewerkers doen of hun neus bloedt.
Uhmm - T-Mobile heeft zijn online gebeuren ook niet helemaal op orde. Ik gebruik dat verder niet, maar het is maar dat je het weet. Ik was weg geweest als vodafone me niet helemaal zou hebben ondergespammed. Ik heb een enorme bloedhekel aan hun spam via folders, mail, telefoon en sms gekregen.

Telfort/kpn is geen optie meer voor mij. Als er iets misgaat wil ik in ieder geval een mogelijkheid hebben van verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:05
Ik heb zelf sinds 2 jaar Orange en nu dus T-Mobile. Netwerk is er alleen maar beter op geworden. Werk zelf in de regio Hoogeveen en hoor daar wel regelmatig klachten over elk netwerk (ook KPN, ook Vodafone..).

Zelf heb ik helemaal nergens last van met T-Mobile qua bereik, maar ik kom ook niet in de kleine dorpjes. Mijn collega is toevallig net overgegaan van KPN naar T-Mobile omdat dit een beter netwerk zou zijn maar heeft sindsdien juist meer 'problemen' terwijl zijn dekking er in Groningen echt niet op vooruit is gegaan. 1-2 streepjes in zijn woning is nog steeds 1-2 streepjes, terwijl hij wel meer storing/ruis/wegvallende gesprekken op de lijn heeft (en KPN heeft vaker problemen met sms- of belstoring de laatste tijd).

@Fred: Steenwijk zou gewoon goede dekking moeten hebben met T-Mobile, 3G valt wel tegen (Wolvega is hier bijvoorbeeld beter in, terwijl dit toch echt kleiner is, T-Mobile 3G in Steenwijk heeft onverklaarbare gaten waar T-Mobile ook niets van snapt), heb zelf de afgelopen 2 jaar in Steenwijk gewoond en nooit problemen gehad.

Dekking is eigenlijk altijd een momentopname, van veel mensen hoor ik dat T-Mobile sinds de overname met Orange slechter internet heeft (meer storing), vnl. in het westen. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar in het noorden zijn mensen juist positiever sinds Orange door T-Mobile is overgenomen aangezien ze nu meer bereik hebben als Orange klant en de T-Mobile klanten hebben vaak wat meer streepjes bereik..

Mijn ervaringen zijn overigens met een Nokia 6300 (zelf), HTC Hero (zelf, geen verschil met de 6300 qua dekking), Samsung E900 (vriendin) en Samsung S5230/Star (vriendin). Allemaal T-Mobile en nooit problemen. Ik kan iedereen als tip geven om wel een 3G toestel te kopen, scheelt soms nogal. Ik woon zelf in een dorp en daar is er een betere 3G dekking dan 2G, zeker bij T-Mobile komt dit nog wel eens regelmatig voor als je de dekkingskaart bekijkt (ook in de buurt van Ruinen zat zo'n gebied).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 09:35
Waar in Tilburg? In de Reeshof is het goed te doen, zelden minder dan vol bereik. Ook nog nooit een gesprek weggevallen. Pas richting Gilze zitten er een paar gaatjes, waar het bereik minder is. Als je dan in een gebouw zit kan dit voor wegvallende gesprekken zorgen, maar vlak bij een raam gaan staan lost dit probleem op. Ik ga morgen de trein nemen van Reeshof tot Den Bosch, zal eens op het bereik letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:45:
Ik wil een Nokia E52 aanschaffen en van KPN overgaan op T-Mobile of Vodafone. E52 heeft hoge SAR waarde, betekent dat ook dat hij een erg sterke antenne heeft?
Als je het E52 topic hebt gevolgd, dan weet je dat er mensen klagen dat ze met de E52 *minder* bereik hebben dan met andere telefoons, zoals bijvoorbeeld de E51.

Ik heb sinds vrijdag de E52 en voor m'n gevoel inderdaad minder bereik dan m'n vorige (de E50...) - maar goed, ik zit bij T-mobile en juist in m'n huis is de ontvangst enorme gatenkaas. Bereik varieert van decimeter tot decimeter, soms perfect en zelfs 3G, dan weer compleet geen bereik. Ik ga in elk geval zo snel mogelijk weer naar Vodafone terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:58:
[...]

Als je het E52 topic hebt gevolgd, dan weet je dat er mensen klagen dat ze met de E52 *minder* bereik hebben dan met andere telefoons, zoals bijvoorbeeld de E51.
Da's minder. Ik dacht juist dat ze een sterke antenne hadden (door de hoge SAR waarde).
Pendulum schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:43:
Waar in Tilburg? In de Reeshof is het goed te doen, zelden minder dan vol bereik. Ook nog nooit een gesprek weggevallen. Pas richting Gilze zitten er een paar gaatjes, waar het bereik minder is. Als je dan in een gebouw zit kan dit voor wegvallende gesprekken zorgen, maar vlak bij een raam gaan staan lost dit probleem op. Ik ga morgen de trein nemen van Reeshof tot Den Bosch, zal eens op het bereik letten!
Ik woon in Goirle. Bij mij in de wijk gaat het wel volgens mij, maar een kennis aan de andere kant van het dorp kan niet bellen met T-Mob. in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Sp!tF!re schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:24:

@Fred: Steenwijk zou gewoon goede dekking moeten hebben met T-Mobile, 3G valt wel tegen (Wolvega is hier bijvoorbeeld beter in, terwijl dit toch echt kleiner is, T-Mobile 3G in Steenwijk heeft onverklaarbare gaten waar T-Mobile ook niets van snapt), heb zelf de afgelopen 2 jaar in Steenwijk gewoond en nooit problemen gehad.
Het problemen gehad met een Vario 2 toestel en met een datacard van T-Mobile, met beiden kreeg ik eigenlijk totaal geen 3G (En soms niet eens GPRS) ontvangst. Met de Vario 2 kreeg ik ook regelmatig een sms dat ik een gesprek had gemist terwijl mijn telefoon niet eens over was gegaan :(

Misschien ligt het ook echt wel aan de toestellen en de software versies daarvan, maar bij mijn huidige werkgever stappen steeds meer mensen graag over op KPN door deze problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Ik zou persoonlijk iedereen aanraden die niet uit ervaring weet hoe het netwerk van een bepaalde aanbieder is om even een prepaidkaartje te kopen. Meestal zijn die een tientje en krijg je er 10/15 euro aan beltegoed bij dus kost het uiteindelijk niks. Wel kan je dan met zekerheid zeggen of er op de voor jou belangrijke locaties ook goede dekking is.
In Tilburg heb ik vrijwel nooit problemen maar ik ken mensen die dat soms wel hebben (bij alle providers overigens). Het beste is het altijd om het voor jezelf even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:32
Allemaal waar als een koe, plaats, type gebouw/omgeving en je telefoon zijn van invloed!

Heel belangrijk is dat je telefoon 'radio-technisch' goed in elkaar zit, goede chip, goede ontvangst-gevoeligheid, en goede zender, en net zo belangrijk of belangrijker goede antenne!

Daar schort het wel een beetje aan; die zitten er niet meer op maar ( bijna ) altijd erin, en soms wel op heel ( radio-technisch ) slechte plekken. Zelf heb ik een Diamond en als je weet waar daar de antenne zit dan is het een wonder dat het ding uberhaupt een verbinding met je provider krijgt.

Er zijn telefoons die het gewoon overal doen ( mijn oude Nokia ), die het zelfs bijna altijd doen op het T-mobile netwerk.

Ik heb beschikking over meerdere sims ( prepayd om te testen en voor buitenlandse gasten om hier bereikbaar te zijn ) dus kan in de matige Diamond verschillende netwerken uitproberen.

Ook heb ik ( helaas ) vaak 3 telefoons bij me; ook de verschillende sims in de verschillende toestellen gewisseld.
Mijn persoonlijke ervaring is dat T-mobile niet waar maakt wat er op hun kaartje staan en structureel slechter scoort dan Telfort en Hi ( beide KPN netwerk ) en slechter dan Vodafoon.

Bovendien heeft T-mobile regelmatig last van capaciteitstekort op een andere manier; volle bak signaal en toch even later je sms ontvangen van een gemist gesprek. Gewoon een kwestie van de gespreks-kanalen vol van de mast waar jij op dat moment aangelogd bent. Geen kanaal vrij en dus geen gesprek.
Ook data gaat van stilstaan tot rennen ( nou ja, niet echt snel ) , bij volle bak vol signaal. Ook daar dus niet de beperking door het ontbreken van signaal maar gebrek aan capaciteit. De 384 down red ik nooit, 70 bij een volle bak verbinding wel. Ping`s wil je niet weten want die zijn altijd om te huilen.

Als ik dan een vodafoon kaart erin stop dan is dat echt een wereld van verschil. En nee, aan de foon ligt het niet; een I-phone 3gs van mijn zoon op hetzelfde 384 abo doet hetzelfde.

Lang verhaal kort gemaakt, ik sta op het punt T-mobile de deur uit te zetten omdat ze ook nog eens 3 contact-overnames waar ik zijdelings en direct bij betrokken was alle 3 niet goed lieten verlopen. Het was ooit een leuk, vooruitstrevend en goed bedrijf in mijn ogen aar de laatste tijd wordt het niet beter.

Als je bij mijn ervaringen optelt dat ze ook nog eens na de nieuwe klanten van Orange en de nieuwe I-phone zieltjes wat al een enorme toename in aantal klanten veroorzaakt, weet dat ze de tele2-klanten er ook eerdaags bij krijgen dan kan het niet veel beter worden tenzij ze eens echt gaan investeren.
Sterker nog, Telfort was pas op TV, als T-mobile doorgaat op de weg zoals ze nu bezig zijn denk ik dat ze de volgende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede chip of niet, ik heb met t-mobile op veel plaatsen geen ontvangst en/of geen mobiel internet terwijl ik met kpn met dezelfde apparatuur gewoon kon bellen en ik overwegend gprs of sneller had op dezelfde plaats. Dus het is hier en daar wel degelijk nog steeds een ruk netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@robbvdb: het is een helder verhaal, goed ondebouwd en met een duidelijke conclusie: thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb hier de beste (3G) dekking (5/5 streepjes) met T-Mobile in Rotterdam. Vodafone heeft een zeer zwak 3G-signaal (1/5 streepjes) en KPN doet het ook al niet zo best (2/5 streepjes).

Alleen is het natuurlijk een heel ander verhaal als ik op vakantie ben en dus niet in de stad zit, dan is het 9 van de 10 keer gewoon 2G. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Ongelofelijk wat een bedrijf toch.
Kom je met een specifieke klacht over het feit dat ik, als ik niet in 3G-netwerkgebied zit, ik wel dekking lijk te hebben, maar op willekeurige momenten niet kan bellen, gebeld kan worden, en smsjes kan ontvangen. (Ik heb dan 4-5 streepjes op GSM/GPRSnetwerk, maar om een of andere reden krijgen mensen dan gelijk mijn voicemail aan de lijn, alsof mijn telefoon uit staat. Dit is echter niet altijd, maar ik kan geen enkele regelmaat ontdekken in wanneer wel en niet.)
Vervolgens krijg je 2d later te horen (nadat je de klantenservice zelf hebt terug moeten bellen omdat 'we hebben geprobeerd u te bereiken, maar u was niet te bereiken [terwijl je nooit gebeld bent]') dat ze 'klachten alleen in overweging nemen als zij plaatsvinden op uw thuisadres'. En weigeren ze überhaupt te onderzoeken waarom het zo is dat ik, als ik op het GSMnetwerk zit, smsjes met een vertraging van 3-4u krijg, etc, want 'wij kunnen u in dat geval geen korting of contractontbinding aanbieden'.
Never mind dat het me geen fuck interesseert of ik korting krijg, maar ik gewoon wil weten waarom ik dan niet kan bellen of gebeld worden.

Je gaat echt van ze houden ze houden zo.

Maar goed, hebben meer mensen de ervaring dat zij, als zij geen 3G-dekking hebben, opeens slecht bereikbaar zijn (terwijl ze wel normale dekking hebben)? Want zo weet ik niet eens of het toevallig toch aan mijn toestel ligt (samsung u700)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik zit erover te denken om een iPhone (met bijbehorend T-Mobile abonnement) te kopen maar heb zo m'n twijfels over de ontvangst in de omgeving waar ik graag bereikbaar wil kunnen zijn (omgeving Vinkeveen/Wilnis).

Van "oudsher" heeft T-Mobile relatief slecht ontvangst in die omgeving, maar als ik de ontvangstkaart op de site van T-Mobile moet geloven zou er wel degelijk goed ontvangst moeten zijn... Maar goed, zoals hierboven al gezegd is kan ik dit ontvangstkaartje met een korreltje zout kunnen nemen.

Ik heb helaas geen recente informatie over de ontvangst van T-Mobile en al helemaal niet specifiek met de iPhone, dus nu vraag ik mij af; is er ergens een kaart te vinden waarop ik de locaties van de T-Mobile masten kan vinden? Met deze gegevens zou ik "op het oog" kunnen bepalen of het bereik acceptabel moet kunnen zijn.

Ik heb wel deze gevonden, maar daar staat niet op welke providers vertegenwoordigd zijn op welke locatie.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 19:59

netblade

Sunrise

Gitarist schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:25:
Ik zit erover te denken om een iPhone (met bijbehorend T-Mobile abonnement) te kopen maar heb zo m'n twijfels over de ontvangst in de omgeving waar ik graag bereikbaar wil kunnen zijn (omgeving Vinkeveen/Wilnis).

Van "oudsher" heeft T-Mobile relatief slecht ontvangst in die omgeving, maar als ik de ontvangstkaart op de site van T-Mobile moet geloven zou er wel degelijk goed ontvangst moeten zijn... Maar goed, zoals hierboven al gezegd is kan ik dit ontvangstkaartje met een korreltje zout kunnen nemen.

Ik heb helaas geen recente informatie over de ontvangst van T-Mobile en al helemaal niet specifiek met de iPhone, dus nu vraag ik mij af; is er ergens een kaart te vinden waarop ik de locaties van de T-Mobile masten kan vinden? Met deze gegevens zou ik "op het oog" kunnen bepalen of het bereik acceptabel moet kunnen zijn.

Ik heb wel deze gevonden, maar daar staat niet op welke providers vertegenwoordigd zijn op welke locatie.
Heb je nog een oud toestel met 3G ondersteuning? Zoja dan kun je ff proberen wat de dekking is door een prepaid kaartje te kopen van 5 euro. Dan weet je meteen waar je aan toe bent :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 15:57
Jaja ik weet het, dit topic is al 3 jaar oud.
Maar ik wil toch nog even mijn frustraties kwijt.
Ik woon in het westland (naast hoek van holland) en hier is het 3G bereik echt bagger.
Ik heb bijna op alle locaties waar ik ben slecht internet. 9/10 keer heb ik alleen gprs en geeneens 3G. hierbij is de snelheid ook nog eens zwaar bagger.

Binnen op 2 locaties:
Download: 6kbps
Upload: 6kbps
Ping: 1312ms

Download: 36kbps
Upload: 2kbps
Ping: 1038ms

en buiten:
download: 1500 tot 1800
upload: 300
Ping: 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja een drie jaar oud topic kicken met alleen frustraties zet geen zoden aan de dijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.