Van laptop naar LCD tv met HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Sinds kort heb ik mijn laptop aangesloten op mijn LCD televisie met een HDMI kabel. Het beeld en geluid is beide prima, alleen valt het beeld steeds een seconde weg. Het beeld is dan zwart en na een seconde heb ik weer normaal beeld.

Af en toe komt het ook voor dat na het verspringen van het beeld de beeldverhouding anders is, namelijk 4:3 i.p.v. 16:9, of gewoon een heel klein vierkant beeld op mijn tv, met daar omheen een zwarte lijst (zowel horizontaal als verticaal).

De configuratie bestaat uit een Acer Aspire 6530g laptop met HDMI verbonden aan mijn Philips 32'' PFL 5404. De laptop draait Windows 7 Ultimate en het scherm van de laptop laat exact hetzelfde zien als mijn LCD televisie. De laptop herkent de TV direct als zijnde een Philips LCD scherm en geeft tevens een advies over de juiste resolutie. Dit advies heb ik aangenomen (1080). Met het deksel van de laptop open krijg ik een korrelig beeld op mijn LCD tv en met het deksel dicht is het beeld prima (op het wegvallen van het beeld na).

Ik heb op google al naar van alles gezocht, maar het is erg lastig zoeken naar een oplossing, bij een dergelijk probleem welke ik niet goed weet te specificeren.

Kan iemand mij uit de brand helpen? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 12:42

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Wat zijn je laptopinstellingen mbt 'Klep Sluiten'? Je zou deze op 'geen' kunnen zetten als dat nog niet het geval is. :P

En je zegt Windows 7 te gebruiken, heb je al aparte video-drivers geïnstalleerd of draait het OS nog de 'uit de doos'-videodrivers? In beide gevallen is het misschien de moeite waard te checken welke frequentie (hrz) hij doorgeeft aan je TV? Dat zijn mijn eerste ingevingen even. Succes!

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik mis een beetje hoe lang de kabel is, en van welke prijs en kwaliteit (dikte, afscherming connectors).

Ik ben echt geen durekabelevangelist, maar wanneer je met een kabel van een tientje twintig meter probeert te overbruggen krijg je meestal precies de problemen die jij nu omschrijft.

[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 06-09-2009 20:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Barry|IA
Goudvis Jan schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:52:
Wat zijn je laptopinstellingen mbt 'Klep Sluiten'? Je zou deze op 'geen' kunnen zetten als dat nog niet het geval is. :P
Klep sluiten heb ik inderdaad op ''geen actie ondernemen'' ingesteld.
En je zegt Windows 7 te gebruiken, heb je al aparte video-drivers geïnstalleerd of draait het OS nog de 'uit de doos'-videodrivers? In beide gevallen is het misschien de moeite waard te checken welke frequentie (hrz) hij doorgeeft aan je TV? Dat zijn mijn eerste ingevingen even. Succes!
Nog geen aparte drivers, dat ga ik eerst eens proberen. Hij geeft 60 Hz door aan de TV.
CodeCaster schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:57:
Ik mis een beetje hoe lang de kabel is, en van welke prijs en kwaliteit (dikte, afscherming connectors).

Ik ben echt geen durekabelevangelist, maar wanneer je met een kabel van een tientje twintig meter probeert te overbruggen krijg je meestal precies de problemen die jij nu omschrijft.
De kabel is 2 meter lang en kostte een tientje. Van deze kabel heb ik bij mij in de winkel zo''n 50 tv's aangesloten, zonder enig probleem. Opzich is het een degelijke kabel (bandridge).

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 12:42

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Al nieuws? :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• Barry|IA
Nee, nog niet. Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden :(

• Barry|IA
Na het updaten naar de nieuwste firmware van de TV is alles in orde :)

Verwijderd

hallo heb een vraag

heb zaterdag een sony vaio gekocht de vgn-aw31s full hd, maar nu wil ik hem via hdmi op lcd tv aansluiten die is ook full hd,maar me beeld op lcd tv valt er buiten dus zie start balk niet van windows en de zijkanten niet kan iemand mijn helpen gr ferdinand

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
Kijk even of er in de opties van je tv een mogelijkheid zit om overscan uit te schakelen.

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:31:
hallo heb een vraag

heb zaterdag een sony vaio gekocht de vgn-aw31s full hd, maar nu wil ik hem via hdmi op lcd tv aansluiten die is ook full hd,maar me beeld op lcd tv valt er buiten dus zie start balk niet van windows en de zijkanten niet kan iemand mijn helpen gr ferdinand
De laptop heeft een beeldverhouding van 16:9, de TV ook. Zet de resolutie van de laptop op 1920x1080, of laat Windows zelf de aanbevolen resolutie bepalen. Stel je TV in op beeldverhouding (aspect ratio) van 16:9. Dus ''zoom'', ''pan-scan'', ''letterbox'', etc. uitschakelen.

Pagina: 1