Laptop zelf Samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.330 views

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik ben dus op zoek naar een website waar je zelf je laptop deels kunt samenstellen.

Ik ben al dergelijke gevonden zoals:
Zeptos
XXOD

Deze zijn relatief duur er zijn vast anderen alleen ik kan deze helaas niet vinden misschien dat jullie er nog meer weten.

Gr, Wouter

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-12 23:48

Tags NL

Harmful or Harmless?

Bij Dell kan je ook bepaalde opties opgeven qua videokaart, scherm, geheugen, hardeschijf, dvd speler/brander. Maar naar wat voor opties zoek je, wat vindt je belangrijk?

https://powershellisfun.com

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

zelf een laptop samenstellen is dan ook niet iets dat vaak voorkomt, en dat zul je, zoals je zelf al gevonden had, alleen zien bij de dure merken en modellen. de beste methode is gewoon een lijstje met budget en eisen te maken, en in de pricewatch te kijken welke laptop daaraan voldoet. als je dr dan nog meerdere overhoud om uit te kiezen, zou je reviews kunnen zoeken, en aan de hand daarvan je keuze maken

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-12 21:19
Tja, de meeste merken hebben de markt toch redelijk afgeroomd. Van €300 tot €6000 kan je allemaal laptops vinden. Gewoon eerst een lijstje maken en dan kijken wat daar bij past. Bij dell, xodd etc kan je samenstellen, maar dit levert je niet echt meer keus op. Begin eens met een lijstje op te stellen met je wensen. Dan kom je vanzelf bij sommige merken in een bepaalde serie terecht. Ik heb destijds voor Dell gekozen omdat ik persé een mooie laptop wilde, met een goed resolutie scherm en een snelle schijf. Iets als een schijf kan je natuurlijk ook zelf vervangen.

De reden dat bij je bij goedkope modellen niet kan samenstellen is voornamelijk omdat het loont duizenden dezelfe modellen te hebben. Op die manier is je productielijn goedkoper. Kleine moeite om zelf naderhand wat kleine dingen aan te passen.

[ Voor 36% gewijzigd door Terror op 06-09-2009 20:53 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• wou5er
  • Niet online
Ok dat had ik inderdaad al eens gedaan met eisen en budget etc. alleen er is zoveel keus dat je door het bos de bomen niet meer zien.

Misschien dat jullie mij iets kunnen aanraden door middel van mijn eisen?

eisen:
- Een degelijke videokaart waar je gewoon weg een goede game kunt spelen, of foto bewerking.
- Genoeg werkgeheugen minimaal 3Gb
- Klein scherm, hoge resolutie.
- Een goede maar zeker geen trage CPU.
- Zonder Os een van mijn belangrijkere eisen.
- Budget van ongeveer 800 - 1000 Euro
Dit mag ook uit het buitenland of in dollars zijn!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
- Zonder Os een van mijn belangrijkere eisen.
Hier zou ik niet al teveel tijd in steken? Wel zou ik kijken of de hardware componenten ondersteund worden door het door jouw gekozen OS.

Ik vind trouwens met OS kopen verstandig zodat de componenten op het OS afgestemd zijn. Alles wordt dan werkend afgeleverd scheelt je een hoop tijd en kun je hem gaan gebruiken waarvoor de laptop gekocht is.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• wou5er
  • Niet online
twixx schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:20:
[...]

Hier zou ik niet al teveel tijd in steken? Wel zou ik kijken of de hardware componenten ondersteund worden door het door jouw gekozen OS.

Ik vind trouwens met OS kopen verstandig zodat de componenten op het OS afgestemd zijn. Alles wordt dan werkend afgeleverd scheelt je een hoop tijd en kun je hem gaan gebruiken waarvoor de laptop gekocht is.
Ja, dat is misschien wel zo maar het probleem met vooraf geinstalleerd OS houd gewoon voor mij in dat je veel onnodige software erop voor geinstalleerd is het geinstaleerde OS is meestal altijd x86 (32bit) terwijl ik een laptop wil met 3Gb of meer en natuurlijk betaal je extra voor je OS.

Kan iemand mij hier een advies geven?

• Terror
Klein, groot, goed, niet traag is weinig zeggend. Probeer het concreet te maken. Wat is bijvoorbeeld de zwaarste game die je speelt?. Voor 800 - 1000 euro zal je het denk ik met een geforece 9600M GT of iets soortgelijks moeten doen. Overigens zal je deze kaart niet in laptops kleiner dan 15"aantreffen inverband met warmte ontwikkelling. Goed gamen en kleiner dan 15" is no go.

Eis zonder OS zou ik laten vallen. Waarom? OEM fabrikanten betalen weinig voor een windows licentie. Als ze al de optie bieden de licentie niet te accepteren dan mag je blij zijn als je €40,- terug krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 06-09-2009 22:11 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

wou5er schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:05:
- Een degelijke videokaart waar je gewoon weg een goede game kunt spelen, of foto bewerking.
Voor foto bewerking heb je aan een Intel 4500 al genoeg. Voor gamen is een sterkere kaart gewenst. Welke games wil je spelen en op welke settings?
- Klein scherm, hoge resolutie.
Welk formaat scherm wil je hebben en welke resolutie?

Ik kan je al wel zeggen dat voor jouw budget geen 13" opties beschikbaar zijn met hogere resolutie dan 1280*800. 14" zijn er wel wat mogelijkheden met 1440*900. 15" 1920*1080 kan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 22:09 ]

• wou5er
  • Niet online
Wat voor games, ja games van deze tijd, zoals GRID enzo.

Graag een resolutie van ongeveer 1680x1050 of hoger is altijd welkom

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-12 15:24

• Philflow

Philflow

wou5er schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:17:
Wat voor games, ja games van deze tijd, zoals GRID enzo.

Graag een resolutie van ongeveer 1680x1050 of hoger is altijd welkom
Ok dan heb ik de oplossing voor je: bij Dell kun je je OS weigeren en je geld terugkrijgen.

Opties:
-Dell Studio 15 met 1920*1080 scherm zo'n 700 eur
-Dell Studio XPS 16 voor zo'n 900 eur.

Check de topics voor meer informatie over de beste deal scoren.
€ 800-1000, 1680x1050 resolutie ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 22:24 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:05
@ NEOeo, lijkt me niet dat Apple mac books heeft tussen de 800 en 1000 met een fatsoenlijke videokaart en cpu erin.. De 9400M wordt je niet blij van..

Je zou inderdaad eentje samen kunnen stellen bij Dell en kijken of dat wat is, anders zou ik het persoonlijk bij XXodd houden.. Er zijn wel "lege" laptop behuizingen van bijv. OCZ (?), maar als je hier nog onderdelen bij in wil gooien kom je vrij hoog uit met het bedrag..

• wou5er
  • Niet online
bedankt mensen ik ben er uit mijn ogen zijn gevallen op deze notebook van HP
Aangezien deze aan mijn eisen voldoet en absoluut niet duur is zelfs met de verzendskosten!

[ Voor 14% gewijzigd door wou5er op 06-09-2009 23:00 ]

Verwijderd

Sja met dit budget: voor games van deze tijd zal je zowiezo toegevingen moeten doen wat betreft grafische instellingen.

Dell Studio XPS 16 heeft hoge resolutie, is wel 16". HD4670 graka. Is binnen je budget. Komt OS bij maar kan je achteraf weigeren en krijg je refund voor.
MSI GX623 heeft hoge resolutie (itt wat in de pricewatch staat). HD4670 graka en binnen je budget. Komt OS bij maar je kan er uiteraard voor kiezen om dat niet te gebruiken.
BTO 15C29 en alle andere laptops op dezelfde Compal barebone gebaseerd: HD4650 en binnen je budget. wel relatief lage resolutie. Komt zonder OS.
XXODD 860tu: met de GTX260m krachtiger als bovenstaande opties en goede resolutie, maar valt buiten je budget. Zonder OS.
Zepto: heeft ook 14" laptops met redelijke grafische kaart, maar is denk ik ook boven je budget.
En dan de ander merken (allemaal met OS) zoals Asus, Acer, Toshiba, Sony, Samsung en HP bieden misschien ook wel wat producten aan.

Verwijderd

HDTV
1366*768
:/

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

www.tweakers.net/pricewatch, deze site heeft filters waar je kan filteren op al je eisen. Misschien een idee?
twixx schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:20:
[...]

Sorry maar dat is dus echt grote onzin. Componenten op het OS afgestemd? Enige die dat doet is Apple. Voor de rest zitten overal gewoon drivers bij of zijn die te downloaden waardoor gewoon elke laptop perfect werkt met Vista en Windows 7. Het kost je 40 minuten installeren en dan ben je eigenlijk al extreem langzaam.

[ Voor 74% gewijzigd door Tsurany op 06-09-2009 23:19 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:24
btonotebooks.nl

Daar kun je veel zelf kiezen met veel verschillen prijsklasses, en CPU ed aanpassen.

• Terror
wou5er schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:59:
bedankt mensen ik ben er uit mijn ogen zijn gevallen op deze notebook van HP
Aangezien deze aan mijn eisen voldoet en absoluut niet duur is zelfs met de verzendskosten!
Mooie notebook, maar ik zou het niet aandurven zo een notebook via ebay te kopen bij iemand die een rood sterretje achter zijn naam heeft. Daarnaast is het verschil met de adviesprijs dusdanig groot dat ik denk dat het een gevalletje to good to be true is.

• wou5er
  • Niet online
Terror schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:47:
[...]

Mooie notebook, maar ik zou het niet aandurven zo een notebook via ebay te kopen bij iemand die een rood sterretje achter zijn naam heeft. Daarnaast is het verschil met de adviesprijs dusdanig groot dat ik denk dat het een gevalletje to good to be true is.
Mag ik vragen waarom dat rode sterretje als deze persoon dan toch word aangeprezen als 99.9% positief?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Omdat een rood sterretje betekent dat je 1000 tot 4999 ratings hebt. Deze persoon heeft dus een rating tussen 1000 en 4999. Oftewel Terror heeft geen idee waar het over gaat en heeft geen moeite gedaan zich er in te verdiepen. Rood is dus beter dan geel of blauw en is dus puur een kleur en betekent niks negatiefs. Bovendien heeft die verkoper in de afgelopen 12 maanden slechts 2 negatieve beoordelingen tegenover 1511 positieve.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Philflow

Philflow

Hij heeft goede feedback.

Maar hou er wel rekening mee dat je 20% aan de douane moet gaan betalen. Is het dan nog wel zo goedkoop? Volgens mij zit je dan heel dichtbij Dell Studio SXPS 16 met ATI 4670 en Full HD scherm.

De HP heeft 1366*768, een lage resolutie voor 16".

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 10:01 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:48
Welkom op GoT! :w

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.