[showcase] Sanctimonious Minions - experimenteel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
1.
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/sm/images/DSC_7086.jpg

.2.
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/sm/images/DSC_7100.jpg

.3.
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/sm/images/DSC_7110.jpg

.4.
Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/sm/images/DSC_7113.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door qadn op 06-09-2009 18:57 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:38

polthemol

Moderator General Chat
oef, dit is heftig experimenteel werk ;)

Het heeft iets wel, foto 1 en 2 vind ik erg interessant overkomen, bij 3 en 4 schiet je dan weer wat door in die stijl naar mijn gevoel. Vind het daarom ook niet een showcase, de stijl die je toepast doet me niet consequent genoeg aan

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46
Waarom gooi je jezelf gelijk in het diepe door er een showcase van te maken?

Ik vind het echt helemaal niks, ruis, onscherpte, wazigheid, ik weet dat het vast allemaal je bedoeling is, maar mij spreek je er niet mee aan.

Misschien dat je er iets bij kan vertellen waarom jij vindt dat het wel goede (showcasewaardige) foto's zijn? Want nu kwak je alleen maar 4 foto's neer, terwijl je ook wel weet dat 9 van de 10 mensen hier waarschijnlijk weinig aan zal vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 22:29
ik vind dat Mute opzich goede vragen stelt, al vind ik 't niet helemaal niks, maar ik mis de waarom, 't oogt zo, en helemaal met je tagorgie, een soort van, omdat 't wazig moet doe ik wazig. Zorg voor uitleg, waarom kies je voor die tools.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Ik ben hier al een tijdje naar toe aan het werken, maar tot nu toe had ik nog geen geen series neergezet die ik goed genoeg vond.
Wat ik hiermee wil doen is de sfeer van een optreden vastleggen, de dynamiek, juist door naar het andere uiterste dan normaal te grijpen.
Wat dat betreft vind ik #3 het best geslaagd van de serie als je naar één enkele plaat wilt kijken.

Over de opmerkingen van Mute, hij bouwt op qua vaagheid zodat de kijker nog wat houvast heeft. (vooral in het begin). Ik heb minder vaag en ook nog vager, maar die vond ik niet zo in de serie passen. Het eerste past niet zo bij mijn doel, en het laatste schoot het te ver voorbij (dan is het net een abstract schilderij, en dat wil ik ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 13:18

Zoefff

❤ 

Experimenteel, dat is het zeker :D

Laat ik voorop stellen dat ik open sta voor experimentele foto's. Het doet me enigzins denken aan abstracte kunst waarbij ik het soms ook lastig vind om een onderwerp of gevoel te vinden. In zoverre vind ik #1 en #2 ook het meest geslaagd; ze brengen zonder scherpte tóch het gevoel van een goed concert over. De andere twee foto's zijn voor mij echt te vaag :)

Ik heb de titel even ont-tagd. Een test- of showcase tag geeft duidelijk aan wat het topic is, maar met drie aan elkaar geschreven tags vind ik het er niet duidelijker op worden. Als je liever een andere titel hebt moet je dat maar even per TR laten weten :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Prima hoor zo zonder die tags.
Ik vind ze zelf juist altijd makkelijk parseerbaar, maar als anderen dat niet vinden is het zo ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-07 11:38

Isniedood

nee, echt niet!

Ik vind dit echt heel gaaf gedaan! De eerste en 3de vind ik het meest geslaagd. 2 is me wat te druk. Bij 1 en 3 zie je nog goed genoeg wat er gebeurd wat mij betreft.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Ok, ik vind je opzet goed bedacht maar niet alle 4 de fotos. Vooral de eerste vind ik geslaagd, de andere zijn me net iets te......wazig, fuzzy kan er geen woord voor vinden. Foto 1 is geslaagd door compositie lamp en hoofd denk ik wat me aanspreekt. Foto 3 had iets donkerder gemogen.
Ga door, ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld! Keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 08:30

DonMetal

Doet Iets Met Media

Het is wazig, maar het pakt me toch op een of andere manier, vooral foto 2 en 3 doen iets voor mij, daar blijf ik echt even bij hangen. Foto 1 is inderdaad vrij figuratief vergeleken bij de andere en 4 is dan weer net iets te abstract.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:09
vind eigenlijk alleen 2 mooi, daarin zie je nog nog genoeg herkenbare elementen in de foto, terwijl er ook genoeg wazigheid en vervorming in zit.
De andere vind ik te simpel, blurry, donker of licht

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 20:20

Deathchant

Don't intend. Do!

Laten we vooropstellen dat ik mezelf meer als een beginner zie dan een expert. Deze serie zal vast iets uitdrukken waar ik misschien nog geen kaas van heb gegeten.
Toch wil ik wat comments geven. Ik vind het geen goeie serie.

Ik zie op alle foto's eigenlijk niks. Foto 2 lijkt iets uit te beelden, er staat een kerel op een gitaar te spelen, maar je ziet geen emoties en doordat alles onscherp/wazig is, zie je eerder teveel beweging waardoor je niet kunt zien welke kracht/emotie achter de bewegingen zit.

Foto 3 vind ik naar mijn mening de beste. Hier staat "iets" op, een gevoel, een emotie. Door de houding die hij heeft en hoe hij zijn gitaar vast heeft zie je de kracht erachter. Het te wazige, niks scherp vind ik hier niet zo erg uitmaken. De foto ansich spreekt wel en vind ik pakkend genoeg om de kunst en emotie ervan in te zien.
Nummer 1 en 4 doen mij dus helemaal niks.

Nogmaals. Het zal vast een of ander artistiek proberen zijn waar menig mensen de emotionele kriebels van krijgen, maar ik zie het helaas niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 07-09-2009 14:35 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik vind 3 echt onwijs mooi, super gedaan.

Ik vind het knap om zulke goeie "mislukte" foto's te maken. 4 zie ik te weinig in, dus die vind ik niet mooi. 1 en 2 vind ik ook mooi.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 20:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik kan het wel waarderen (showcase waardig of niet).
En vergeet niet; 1 onscherpe/bewogen opname is een foutje. Alles onscherp/bewogen is een stijl :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In een woord: super!

In wat meer woorden:

1 vind ik dan iets minder

2 is al iets beter

3 de enige herkenbare vormen zijn hand en gitaar, en het hoofd min of meer. Zeer fraai gedaan

4 vind ik ook erg vet, met alleen een hand enigzins herkenbaar in beeld. Toch zie je (misschien toch iets geholpen door de vorige beelden) waar het over gaat. Tof!

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-07 12:38
1,2,3 vind ik erg gaaf! Lijkt me prachtig om die groot op canvas te drukken... juist omdat ze een klein beetje abstract zijn. Leuk experiment en ik vind het geslaagd!

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
't is weer eens duidelijk dat niet iedereen houdt van het abstracte :]

ik vind het iig een geweldige serie. ik zou ze graag groot en naast elkaar zien op een witte achtergrond. ik denk dat de foto's dan veel indruk kunnen maken en een sterk verhaal kunnen vertellen.
eerlijk gezegt vind ik juist die 2e het minst. het is de enige die drukte en chaos uitstraalt. als individuele foto zou hij misschien wel koel zijn, maar als ik de foto's als serie beoordeel valt hij een beetje uit de toon.

ik geloof dat ik nog even moet oefenen om dat te kunnen berijken.
kun je ons wat vertellen over de 'tools' en de technieken die je hebt gebruikt? ik ben er erg in geinteresseert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kaesve schreef op maandag 07 september 2009 @ 20:45:
't is weer eens duidelijk dat niet iedereen houdt van het abstracte :]
Ik hoop niet dat dat slecht is?

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Ik mag hopen van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12-07 17:08

Rudedadude

Maybe we were born to run

Bij dit soort foto's krijg je altijd de neiging om te zeggen 'dat kan mijn neefje van 5 jaar ook'. Ik ben benieuwd of dat ook zo is, ik denk het niet namelijk...
Ik heb wel de neiging om de foto's meerdere malen te bekijken, dus dat is een goed teken :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Foto 2, is voor mij het meest pakkend. :) Bij de andere krijg ik meer het idee of er iets in het "ontwikkel-processs" is mis gegaan (indien het analoog was geweest:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

Doet mij een beetje denken aan bv. http://cafedebruinepij.nl/fotoalbum/55/3/5478 maar dat zijn foto's die zijn genomen met te weinig licht, slechte camera en dronken fotograaf.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Mjah, dat is dus HEEL iets anders.

Kleine update (één foto):
Vond ik niet in het verloop van duidelijk naar vaag passen, maar wel een goede plaat an sich.

Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/sm/images/DSC_7056.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dit vind ik dus weer stukken beter en past iets meer bij nummer 3, je beste plaat van de foto's hierboven. Dit straalt emotie en kracht uit ik weet niet hoe ik het anders moet brengen en dit is gewoon een goeie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Tjah, dit is idd een mooie foto ja. Kan het alleen met bovenstaande reply eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
De hele serie eerder sprak mij niet aan maar deze losse plaat wel. Wauw wat een mooi verloop van "scherp" naar onscherp, een mooi contrast tussen de voor en achtergrond en niet zo vaag als de eerdere foto's. Voor mij is dit absoluut de beste foto en de serie in de ts spreekt mij helemaal niet aan. Deze losse foto mag zo aan de muur hier!

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

YellowCube

Wait...what?

ik hou wel van dit soort zaken, dus wat mij betreft een geslaagde actie. Wel wat opmerkingen:
Ik zou het wellicht qua vaagheid precies andersom gedaan hebben. Vaag beginnen en langzaam aan duidelijk maken waar je nu precies naar kijkt (een beeld wat langzaam opkomt...zoiets).
Naar mijn mening zou je echter ook wel wat meer foto's in je serie mogen gooien. Denk dat het idee dan beter uit de verf komt.

en wat voor 'n apparatuur heb je hier voor gebruikt?
(doet een beetje lensbaby achtig aan namelijk).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
D300, lensbaby 2 op F2.

Pagina: 1