ASP.NET Connectie met SQL Databse (C#)

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 11:31
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een web applicatie. Ik gebruik hiervoor Visual Web Developer 2008.
Nu wil ik gebruik maken van een database, dus heb ik hiervoor een database gecreerd in Web Developer.

Nu wil ik via code verbinding maken met de database, maar dat lukt me niet helemaal.
Kan iemand mij op weg helpen met de connection string en wat voorbeeld code.
Ik heb al het een en ander op internet proberen op te zoeken, maar ik kom er niet uit.

Hopelijk kan iemand mij helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Google vond dit. Over dit onderwerp is erg veel te vinden, wat lukt er precies niet en wat heb je al geprobeerd? Zo is het voor ons ook moeilijk om je verder te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 11:31
Thanks man! Dat was echt een magische google search, haha, Ik had al een tijdje op google gezocht maar ik kon maar niet op de juiste connection string komen. Dit is in ieder geval opgelost :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik kan me niet voorstellen dat je een hele hoop gegoogled hebt, want als ik je topic titel copy/paste naar google dan vind je het antwoord al in de eerste 10 hits.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Daarbij verwachten we in PRG wat meer inzet van de TS. Zo verwachten we minstens dat de TS laat zien wat hij allemaal al geprobeerd heeft, en wat daar niet mee wilde lukken. Zo hadden we hier graag een klein stukje code gezien waar je probeerde een DB connectie te maken.

Ook zeg je dat je al een hoop op google gezocht hebt, dan zou het fijn zijn als je in je post zet waar je al op gezocht hebt, dan hoeven we dat niet te herhalen in het topic.

Zie ook De Quickstart. Aangezien je de oplossing al hebt, en het topic wat informatie mist, gaat deze op slot. Let er bij je volgende topic dus een beetje op dat je genoeg informatie geeft in je TS.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.