[SBS 2003/VPN] ConnectComputer over VPN

Pagina: 1
Acties:

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 18:27
Heeft er iemand ervaring met het uitvoeren van de Connect Computer Wizard in Small Business Server 2003 over een VPN? Ik krijg het niet voor elkaar :(

Ik heb met 2 modems (op 2 locaties) een vpn opgebouwd. Deze vpn-tunnel werkt prima. Waar ik echter tegen aanloop is dat ik vanaf een andere locatie dan waar de SBS-server staat, geen computer in het domein kan hangen met de Connect Computer Wizard.

Ik krijg een melding dat de toegang geweigerd wordt. Ik heb in IIS op de site ConnectComputer iedereen toestemming gegeven om de site te bezoeken (standaard heeft alleen het eigen subnet toegang), dus dat kan het niet meer zijn.

Op dit moment zie ik geen andere optie dan morgen 160 kilometer heen en weer te rijden naar de SBS-server om de pc in te pluggen en aan te melden met de wizard. |:( Dat moet toch anders kunnen 8)7

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Rixard schreef op zondag 06 september 2009 @ 18:20:
Heeft er iemand ervaring met het uitvoeren van de Connect Computer Wizard in Small Business Server 2003 over een VPN? Ik krijg het niet voor elkaar :(

Ik heb met 2 modems (op 2 locaties) een vpn opgebouwd. Deze vpn-tunnel werkt prima. Waar ik echter tegen aanloop is dat ik vanaf een andere locatie dan waar de SBS-server staat, geen computer in het domein kan hangen met de Connect Computer Wizard.
Dit lijkt erg op jouw verhaal:
You receive an error message when you try to join your computer to a Windows Small Business Server 2003 domain
Ik krijg een melding dat de toegang geweigerd wordt. Ik heb in IIS op de site ConnectComputer iedereen toestemming gegeven om de site te bezoeken (standaard heeft alleen het eigen subnet toegang), dus dat kan het niet meer zijn.
In SBS moet je niet in de IIS Manager gaan klooien op de standaard SBS sites, doe alles met de wizard, anders kun je een boel verklooten ;). Heb je de SBS Best Practice Analyzer ook al eens gedraaid om te kijken of die SBS server wel helemaal juist ingestelt is? Kun je vanaf die client de SBS server wel resolven via nslookup enzo, is ie ook te pingen?
Op dit moment zie ik geen andere optie dan morgen 160 kilometer heen en weer te rijden naar de SBS-server om de pc in te pluggen en aan te melden met de wizard. |:( Dat moet toch anders kunnen 8)7
Kun je SBS aan de andere kant van het land niet met RDP(Remote Desktop) overnemen? Moet poort 3389 voor openstaan, en er moet een vinkje aanstaan bij System via het Control Panel en dan Remote. Als dat niet werkt zou je het met Dameware Mini Remote Control kunnen proberen die kan software pushen naar machines op afstand, gebruik dat wel alleen om RDP aan te zetten, en doe dan de rest via RDP en verwijder de Dameware software

Inmiddels weet je volgens mij ook wel, dat we in je topicstart graag zien waar je op gezocht hebt, en waarom het wel of niet werkte.Dat mis ik in dit geval.

[ Voor 56% gewijzigd door Turdie op 06-09-2009 21:29 ]

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 18:27
Hiermee is het inderdaad opgelost! _/-\o_ Bedankt!
Inmiddels weet je volgens mij ook wel, dat we in je topicstart graag zien waar je op gezocht hebt, en waarom het wel of niet werkte.Dat mis ik in dit geval.
Had wel iets uitgebreider gemogen inderdaad. Ik had al wel de rechten aangepast, zoals vermeld, maar zocht het probleem bij SBS en niet bij de client. Hierdoor kwam ik bij verkeerde oplossingen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Rixard schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:46:
[...]
Hiermee is het inderdaad opgelost! _/-\o_ Bedankt!
Mooi om te horen dat het is opgelost. De meeste mensen zoeken altijd eerst op de server, terwijl je naar mijn idee beter eerst op client kunt beginnen en daarna naar de server toe te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 07-09-2009 00:10 ]