Toon posts:

Geluidsprobleem met nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb net een nieuwe media-pc samengesteld, windows XP erop geinstalleerd en nadien ook alle nodige drivers. Tot mijn grote verbazing krijg ik echter geen geluid uit de pc (de sound control is zelfs niet zichtbaar op de desktop).
Wat heb ik gedaan: drivers geherinstalleerd, hardware nagekeken - geen resultaat. System restore van een vroeger moment was ook niet mogelijk want ik heb nooit geluid gehad. Wat me wel opviel was toen ik via control panel een test wou uitvoeren van om het even welk windows-geluidje, kreeg ik de volgende error boodshap:

run dll as an app
EventType : BEX P1 : rundll32.exe P2 : 5.1.2600.3264 P3 : 474ffda0
P4 : mmsys.cpl P5 : 5.1.2600.3264 P6 : 47505c1d P7 : 00007f05
P8 : c0000409 P9 : 00000000

Help mij aub :). - Alvast bedankt!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 13:06
Blijkbaar laat het programma wat rundll.exe gebruikt (mmsys.cpl) het ook meteen crashen :S
Het volgende commando doet exact hetzelfde volgens de foutmelding (knip en plak in start>uitvoeren):

rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL mmsys.cpl,,0

Dit opent het dialoogvenster met daarin de eigenschappen van de multimedia/audio, en dat is precies waar het bij jouw mis gaat blijkbaar.

Krijg je het bovenstaande probleem ook als je boot in Safe Mode?
Wat je kunt proberen is de driver te verwijderen en opnieuw te installeren in Safe Mode.

Wat je ook nog kunt proberen is SFC een systeem controle te laten doen om te kijken of er systeembestanden zijn beschadigd of missen.

[ Voor 14% gewijzigd door MickMack op 06-09-2009 16:20 . Reden: Nog een oplossing :) ]

The JavaScript GoT Tracker

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Krijg je wel geluid als je opstart met een Ubuntu Linux Live-CD ?
Zo ja, kan je hardware-problemen uitsluiten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reply mensen!

(kben wel niet thuis dus kzal het wat later proberen uit te voeren :P)