Toon posts:

Kabelmodem in hub = collission *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n kabel internet gedeelt; ik heb via @Home een 2e IP aangevraagt, bla bla bla....
De UTP kabel die van het kabelmodem komt gaat direct in een hub, en vandaar naar de 2 PC's, maar als beide pc's aan staan gaat op de hub steeds Collision branden (en redelijk vaak ook) en dat vertraagt de boel best wel...
Iemand enig idee hoe dat komt:????

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Probeer eens een switch .... heb je al een stuk minder last van collisions.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd... ging ook niet geweldig...

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 07:44
Ik heb thuis ook die constructie gehad, met een hub had je inderdaad veel collision, maarja da's ook wel logisch, maar met een switch ook? vreemd..

Waarom vind je het erg dat je collision hebt? het internet zal er echt niet langzamer op worden hoor :-P

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!

Verwijderd

Had een vriend van mij ook. Dat lag aan het @home netwerk. Ze zijn een keer langsgekomen, wat veranderd en het werkte weer.
En ja een netwerk wordt wel langzamer als er (veel) collision hebt. Hij moet dan namelijk pakketen dubbel versturen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 02 maart 2001 21:49 schreef WarlordPain het volgende:
Iemand enig idee hoe dat komt:????
Hoe dat komt is nogal logisch.

Blijft het branden ?
Je hebt toch nergens een netwerkkaart op full duplex gezet ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op vrijdag 02 maart 2001 22:13 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Probeer eens een switch .... heb je al een stuk minder last van collisions.
onzin, als een hub niet eens meer 2verbindingen aankan, en dan al collisions geeft, heb je gewoon een kappote hub.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

onzin, met een hub heb je ALTIJD verkeer, dus veel collissions.
Zeker als beide porten rechstreeks aan inet hangen, dan heb je helemaal veel verkeer.

Titel edit trouwens

Braaikamer - Smoke&BBQ

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op donderdag 20 juni 2002 20:49 schreef Koffie het volgende:
onzin, met een hub heb je ALTIJD verkeer, dus veel collissions.
Zeker als beide porten rechstreeks aan inet hangen, dan heb je helemaal veel verkeer.

Titel edit trouwens
onzin :) , Volgens mij gaat het net zoals met thin-ethernet hij kijkt altijd eerst of de lijn vrij is om testuren, is dat niet dan wacht hij af tot dat dat wel het geval is etc.

3com heeft niet voor niets 24 port hubs gemaakt.
En ik krijg zelf collission op mijn 10mb 3com hubje terwijl ik intern bestanden aan het copyeren ben tussen 4 pc's (van 2 naar 2), pas als er een 3 bijkomt knipert het lampje, heel af en toe.

Maar nu ik het verhaal nog eens leez, het betreft hier een kabel modem, en waarschijnlijk komt dan gewoon al het verkeer voor de straat/wijk langs, dat -waarschijnlijk- een behoorlijk hoeveelheid, maar als dat zo is, dan kun je er zelf niks aan veranderen.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
lijkt me dat het kabelmodem gewoon alles het netwerk opstuurd, en niet checket of ie wel "mag" sturen...

'T kan natuurlijk ook zijn dat je een brakke kabel hebt...

[edit]
Of een brakke hub :+

Verwijderd

klinkt als full duplex probleem

Een hub kan niet full duplex werken

Forceer maar eens zoveel mogelijk naar half duplex
Dan ben je het meerendeel van je colisions kwijt!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

onzin , Volgens mij gaat het net zoals met thin-ethernet hij kijkt altijd eerst of de lijn vrij is om testuren, is dat niet dan wacht hij af tot dat dat wel het geval is etc.
er wordt gezien dat het kanaal vrij is als er geen collision is

You don't need eyes to see, you need vision

• BitProcessor
  • Laatst online: 08-08 23:47
Op donderdag 20 juni 2002 21:54 schreef leffe_blond het volgende:

[..]

er wordt gezien dat het kanaal vrij is als er geen collision is
Again, onzin,

Een collision treedt net op doordat beide partijen dachten dat de lijn vrij was en tegelijk data beginnen sturen. :z

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Niet helemaal. Als een Ethernet-bak wil gaan zenden doet-ie dat zonder na te denken, en controleert dan of-ie kan "teruglezen" wat-ie zelf heeft verzonden. Zo niet, dan is het aannemelijk dat een mede-bak ook aan de gang is gegaan : een collision. Beide zullen het na een random timeout opnieuw proberen.

Een voortdurende collision als PC's aanstaan op een hub duidt erop dat tenminste eentje op full-duplex probeert te netwerken, en dat levert collisions en rampzalig slechte performance op.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 21 juni 2002 13:11 schreef mvdejong het volgende:
Niet helemaal. Als een Ethernet-bak wil gaan zenden doet-ie dat zonder na te denken, en controleert dan of-ie kan "teruglezen" wat-ie zelf heeft verzonden. Zo niet, dan is het aannemelijk dat een mede-bak ook aan de gang is gegaan : een collision. Beide zullen het na een random timeout opnieuw proberen.
Toch ook niet helemaal. :P

Hij kijkt eerst of een signaal aanwezig is en begint dan pas te zenden (CSMA) en als dat door 2 tegelijk gebeurt is er collision (CD).
Daarom dat collision ook bijna altijd tijdens de eerste 64 bytes van het frame gebeurt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

zeker een palmhub?
Ik zou niet op die ledjes van je hubje letten. Doe ik ook niet. Als er veel verkeer is: bijvoorbeeld 2 PCŽs internet en er wordt een groot bestand tussen 2 PCŽs verplaatst dan ook collision maar bij mij geen noemenswaardige vertraging.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Op vrijdag 21 juni 2002 13:24 schreef Predator het volgende:

[..]

Toch ook niet helemaal. :P

Hij kijkt eerst of een signaal aanwezig is en begint dan pas te zenden (CSMA) en als dat door 2 tegelijk gebeurt is er collision (CD).
Daarom dat collision ook bijna altijd tijdens de eerste 64 bytes van het frame gebeurt.
Anders heb je het inderdaad over een zogenaamde "late-collision" ;)

bah, ccna shit ;)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

ik heb kabel geshared met een vigor router. geen probleem (meer) met collisions en ook geen 2e ip nummer nodig.

ik heb een tijdje (per ongeluk) een 10Mb kaartje gebruikt in een PC, terwijl de rest 100Mb gebruikt. Geen probleem dact ik want mijn hub is auto-sensing. wel een probleem dus, dit levert veel collision op.

met de vigor kun je voor je webserver DMZ creeren zodat die van buiten af zichtbaar is, de andere PC's krijgen van de dhcp server een intern ip uitgereikt. en klaar is klara!

raymond
Pagina: 1