Keychain synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:41
Ik heb sinds al een tijdje MobileMe, en heb nu een keychain aangemaakt, met wat random wachtwoorden voor diverse sites, zodat ik bij elke site een ander (sterk) wachtwoord heb, deze weet ik niet uit mijn hoofd.

Onder OSX werkt dit prima als ik in moet loggen, ik vul mijn wachtwoord in, en keychain vraagt automatisch of ik het wachtwoord uit de keychain wil lezen.

Nu vroeg ik mij af (heb er sinds kort een windows laptop bij) of ik de keychain ook daarmee kan synchroniseren. Ik heb daar safari en MobileMe (heb een abbonement daarbij) opgezet, maar ik kon die optie niet vinden. Ik zou wel graag willen dat dit kan, misschien met een extern stukje software?

Dat is eigenlijk mijn hoofdvraag, ook heb ik een iPhone waar ik hetzelfde mee heb, daarmee zou ik graag ook met safari bij de wachtwoorden kunnen. Maar volgens mij kan je keychains alleen maar synchroniseren tussen de diverse macs?

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Volgens mij heeft Windows inderdaad geen centrale keychain die voor gebruikers toegankelijk is. In ieder geval denk ik niet dat MobileMe dit voor je gaat oplossen.

Zelf gebruik ik al tijden 1Password voor passwords. Op het moment is dit Mac/iPhone only (al zijn er wel hacks om het toch op Windows te gebruiken), maar ze zijn wel bezig met een Windows versie. Zodra die er is, lijkt me dat zeker een optie voor jou.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:41
40$ ik wacht wel met aanschaffen, en hoop dat iemand een gouden gratis tip weet hehe ;)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF