Wij hebben op de vereniging een kantine en nu hebben we een discussie over wat aan te schaffen een 40 inch (of meer) Lcd of een beamer. We komen er niet helemaal uit wat een verstandige/goede keuze is. graag zou ik van jullie buitenstaanders wat advies willen
Gebruik
We willen het gaan gebruiken om af en toe een film te tonen en presentaties te houden voor kleine groepen (tot 25 man). Hiernaast willen we als de kantine open is op de achtergrond een filmpje of foto´s laten zien.
Vooraf:
-Budget is ongeveer 600 euro
-Ruimte is 7 bij 7 meter, kijk afstand tot scherm tussen de 4 en 8 meter (schuin door de ruimte)
-ruimte is wit, maar heeft een vrij laag (wit plafond) 2,4m
-7 kleine ramen, tegen het plafond, 40 x 70cm
-we zijn 2 avonden per week open. stel dat het ding 2 uur per avond aanstaat is het veel
-Lcd (of plasma)-
voor
-goedzichtbaar ook als het licht is
-makkelijker inzetbaar om op de achtergrond een (kayak) video of foto
-lange levensduur (gezien lamp beamer)
tegen
-kleiner beeld ten opzichte van een beamer
-inbraak gevoeligheid (beamer kan verstopt worden, tv hang aan de muur)
-Beamer-
voor
-groot beeld
-makkelijk wegwerken/verstoppen i.v.m. inbraak
tegen
-lamp slijt (relatief snel)
-minder geschikt voor beelden op de achtergrond i.v.m. licht bundels en over heersend
-zou er voor overdag en als de lampen aanzijn voldoende beeld overblijven.
Stel het word een tv, rest dan nog de keus Lcd of Plasma. Waar moet ik op letten? Als resolutie word bij de goedkopere modellen vaak 1024 bij 768 aangeven. mij lijkt dit klein. Stel het word een beamer waar let ik dan op?
Ten slotte hebben julie concrete adviezen in modellen en mogelijkheden (ook andere alternatieven hoor ik graag)?
Gebruik
We willen het gaan gebruiken om af en toe een film te tonen en presentaties te houden voor kleine groepen (tot 25 man). Hiernaast willen we als de kantine open is op de achtergrond een filmpje of foto´s laten zien.
Vooraf:
-Budget is ongeveer 600 euro
-Ruimte is 7 bij 7 meter, kijk afstand tot scherm tussen de 4 en 8 meter (schuin door de ruimte)
-ruimte is wit, maar heeft een vrij laag (wit plafond) 2,4m
-7 kleine ramen, tegen het plafond, 40 x 70cm
-we zijn 2 avonden per week open. stel dat het ding 2 uur per avond aanstaat is het veel
-Lcd (of plasma)-
voor
-goedzichtbaar ook als het licht is
-makkelijker inzetbaar om op de achtergrond een (kayak) video of foto
-lange levensduur (gezien lamp beamer)
tegen
-kleiner beeld ten opzichte van een beamer
-inbraak gevoeligheid (beamer kan verstopt worden, tv hang aan de muur)
-Beamer-
voor
-groot beeld
-makkelijk wegwerken/verstoppen i.v.m. inbraak
tegen
-lamp slijt (relatief snel)
-minder geschikt voor beelden op de achtergrond i.v.m. licht bundels en over heersend
-zou er voor overdag en als de lampen aanzijn voldoende beeld overblijven.
Stel het word een tv, rest dan nog de keus Lcd of Plasma. Waar moet ik op letten? Als resolutie word bij de goedkopere modellen vaak 1024 bij 768 aangeven. mij lijkt dit klein. Stel het word een beamer waar let ik dan op?
Ten slotte hebben julie concrete adviezen in modellen en mogelijkheden (ook andere alternatieven hoor ik graag)?