Nee, ik zet niet mijn pc uit door iedere keer spontaan de i/o schakelaar uit te zetten terwijl de pc draait. Ik ben gewoon even nieuwsgierig naar wat nu de gevolgen kunnen zijn van het uitgooien van je voeding terwijl de pc aanstaat. En daarmee bedoel ik de hardwarematige gevolgen.
Ben een electronica-noob, maar volgens mij is een piekspanning door het uitzetten van de schakelaar niet mogelijk.
Nu ken ik het fenomeen dal-spanning. Voornamelijk van geluidsversterkers die het kunnen begeven door bijvoorbeeld een niet gestabiliseerde aggregaat. Is dat van toepassing op een pc?
Verder komt alleen in me op dat je hardeschijf eventueel bad sectors op kan lopen (met als eventueel gevolg corrupte bootbestanden)
Electrotechnicus aanwezig die de boel even in lekentaal zou willen uitleggen?
Bvd.
Ben een electronica-noob, maar volgens mij is een piekspanning door het uitzetten van de schakelaar niet mogelijk.
Nu ken ik het fenomeen dal-spanning. Voornamelijk van geluidsversterkers die het kunnen begeven door bijvoorbeeld een niet gestabiliseerde aggregaat. Is dat van toepassing op een pc?
Verder komt alleen in me op dat je hardeschijf eventueel bad sectors op kan lopen (met als eventueel gevolg corrupte bootbestanden)
Electrotechnicus aanwezig die de boel even in lekentaal zou willen uitleggen?
Bvd.