Mijn RAID array is broken, hoe red ik de data?

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hier staat een stukje over in OM FAQ - Hoe krijg ik verloren gegane data terug?.

Broken RAID Arrays, terwijl de schijven in orde zijn: deze kun je meestal nog wel herstellen door nogmaals exact dezelfde RAID array in de BIOS van de controller te instellen.
Altijd wanneer ik een RAID configureer krijg ik grote toeters die mij waarschuwen voor het feit dat alle data verwijderd zal worden wanneer er een RAID aangemaakt wordt. Dat maakt het dus onmogelijk om zo'n zelfde RAID te maken.

Zie ik iets over het hoofd?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 13:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Negeren die warnings en een schietgebedje doen. Daarna hopen dat god de heer je data heel gelaten heeft.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-02 22:36
Daarom is het handig om altijd een backup aan te maken als je toch een RAID-opstelling wilt gaan 'proberen' / gebruiken. Alleen als je meer dan 200GB aan data hebt is het aardig lang backuppen met een ext. HDD.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Manuel schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:10:
Daarom is het handig om altijd een backup aan te maken als je toch een RAID-opstelling wilt gaan 'proberen' / gebruiken. Alleen als je meer dan 200GB aan data hebt is het aardig lang backuppen met een ext. HDD.
Een externe HDD met eSATA doet toch makkelijk 200-250GB per uur. Zeg maar 2TB per nacht.

@TS, ik ben het met LauPro eens was betreft het negeren en een schietgebedje.

Wat voor de toekomst wel handig is, om bij het aanmaken van je RAID-array ook even op papier te noteren wat de instellingen zijn (RAID-level, block-grootte, welke HDD op welke poort zit).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S