Windows Mobile of Iphone als afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een vraagje. Ik heb thuis een netwerk met daarop drie computers. Eentje daarvan is mijn multimedia pc, waarbij al mijn muziek en films heb staan.
Ik was benieuwd of het mogelijk is via een mobiele telefoon (met Windows Mobile 5) of de Iphone op het netwerk te komen, om op die manier muziek af te spelen (want de Multimedia computer is weer aangesloten op een 5.1 speakerset). Het is dus niet mijn bedoeling om muziek op mijn telefoon af te spelen, maar de telefooon meer als een soort afstandsbediening gebruiken.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Manstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06
Als je itunes gebruikt is er een remote app voor je iphone/ipod. Als je winamp gebruikt, kan je eens op zoek gaan naar een webcontrol. Deze maakt als webserver een webpagina aan die je kan bezoeken om je muziek te controleren. Grote voordeel is dat dit ook werkt op symbian telefoons.

Verder. Heb je al eens geprobeert te googlen?

(edit: zou je dus willen aangeven: wat voor een afspeelprogramma je wil controleren, wat je zelf al hebt gevonden en weer hebt afgeschreven, of je je netwerk via je telco (dus van buiten) wil benaderen of via wifi? Of misschien via bluetooth? Is de logitech harmony niet wat voor je (simpele oplossing, alleen niet met je mobiel).
Edit twee: http://www.thasler.org/index.html (let op, niet zo heel erg nette site) - ik heb zelf de skin aangepast voor mijn nokia 5800xm, zelfs een stukje semi-ajax gebruikt om eea goed geupdate te krijgen zonder al te veel dataverkeer (vooral versnelling van de webapp))

[ Voor 53% gewijzigd door wheez50 op 06-09-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeer veel dank voor de tips. Had al gegoogled, maar ben er toen niet achter gekomen dat de oplossing zo simpel kon zijn. Ga zo de remote app downloaden en dan zou het denk ik moeten werken.

Dank voor de hulp.

Manstone