Toon posts:

pc zonder cooling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik wil een soort dvd/divx/mp3 bak maken die altijd aanblijft staan. aangezien mijn kamer klein is wil ik dat ie geen herrie maakt.

Ik heb al een paar dingen toch mijn beschikking: p2b,p2 333,128mb matrox g400 mpeg kaartje etc etc. Is eht mogelijk om dit zonder enige vorm van cooling te draaien? Eventueel met underclocken (moet genoeg zijn voor divx). Ik wil dus eigenlijk ook de cooler uit de psu slopen/uitschakelen.

Verwijderd

Heb ooit wel eens gezien dat iemand zijn pc in een bak met een soort oli deed
of het werkt en zo weet ik niet maar mischien dat het werkt
weet nog wel dat de kat het ook lekkur vond :)

Verwijderd

als je voor je CPU een groot genoeg koeligaam kan vinden dan is dat genoeg
( jou CPU mag Max 72c worden volgens
intel ) dus over heat zal i niet
worden. Na voor de rest is het handig
als je dan wel een zeer stillen HDD hebt
en je voeding's fan kan je ook los maken mits dit een redelijk zware is 250 a 350 Watter. En als je er dan alleen een
HDDtje en zo aan hangt is deze goed
te draaien zonder fan na dan heb je
hem dus best wel stil dacht ik zo !!!! :)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Een groot koelblok kan genoeg zijn. Probeer voor de fan uit de voeding eerst ff 7 volt, dat is misschien wel genoeg om de herrie te verminderen.

Verwijderd

Topicstarter
dit cool lichaam:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dfxcool.com/k7ho1.jpg

komt een maxtor 80gig in die op die stille stand komt te draaien. Verders heb ik een 300 watt supermicro redundant cooling psu. Dus die is ook wel krachtig genoeg lijkt mij. Maakt alleen te veel herrie imo.

Gaat trouwens wel een cool projectje worden. Ik hou jullie op de hoogte 8-)

Verwijderd

Cooler uit je voeding halen nooit doen!!!!
Dan heb je bijna notime of je comp in de fik staan...of gelijk je kamer, dus dat zou ik niet doen...

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
idd nooit doen. laat hem dan op 7v draaien!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb een jaar of 2 geleden een Gateway 450XL gekocht. Als die aan staat hoor je bijna niets, alleen als je er minder dan een meter vandaan zit, hoor je zachtjes gezoem. Op de P2 processor zit een groot koellichaam. De enige actieve koeling in de PC is de voedingsfan van de volgende voeding:

Newton Power Ltd. NPS-200PB-96 D REV:00

Dat ding levert 200W en dat is meer dan genoeg om een P2 450, een nVidia TNT 16, een Voodoo2 etc. te voeden. Misschien is dat dus wel wat voor jou.

't Was wel ff wennen toen ik daarna een computer met thunderbird kocht. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

--------------------------------------------
Dat ding levert 200W en dat is meer dan genoeg om een P2 450, een nVidia TNT 16, een Voodoo2 etc. te voeden. Misschien is dat dus wel wat voor jou.
---------------------------------------------:)

hallo we hebben het hiero over een 333Mhz

Verwijderd

trouwens waarom moet i eigenlijk altijd aan blijven WIN9x draait toch nooit langer dan 20 dagen stabiel atans Win NT4.0 bij mij niet dus 9x dan al helemaal niet denk ik zo!

maar warom nou altijd???

ff WiN95 booten en ff wat MP3 tjes leusteren
WiN95 is gebood in minder dan een kleine 40 seconden zolang doei je Breedbeelt tv er ook over om opte warmen :):):)

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 19:00
waarom niet gewoon linux???

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 22:11 schreef winand het volgende:
idd nooit doen. laat hem dan op 7v draaien!
Of een noise-control :9 setje dat roelt echt zwaar (heb ik ook :+)!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:17
hallo we hebben het hiero over een 333Mhz
EEEEH dus??????

Mijn P3 650 draait met een voeding van 145 Watt....

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik had eerst ook een PII-450Mhz van GAteway, zit gewoon een groot koelblok op, geen fan. Enige fan is van de voeding, en die is heel stil (even wennen als je ernaast slaapt, maar ja, na 3 dagen merk je het niet meer).
En 200W voeding voor zo'n oud systeempje is genoeg hoor...

Nu heb ik inderdaad een Thunderbird, en het is even wennen, maar ik denk dat het de standard Aopen kast voeding is... Ik moet maar eens overstappen op een betere voeding.

• Wirf
  • Laatst online: 20-05 13:25
Op maandag 05 maart 2001 18:47 schreef Dala11of11 het volgende:
waarom niet gewoon linux???
t' word een DivX bak, DivX onder linux is:

-kloten om aan de gang te krijgen (ja, ik heb ervaring)
-langzaam (getest op een celeron 400, je ziet duidelijk dat het beeld opbouwen langzamer gaat, misschien werkt het beter met de drivers van NVidia zelf, maar dat heb ik nog niet geprobeert)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 19:54 schreef Glottis of Xanadu het volgende:
Ik had eerst ook een PII-450Mhz van GAteway, zit gewoon een groot koelblok op, geen fan. Enige fan is van de voeding, en die is heel stil (even wennen als je ernaast slaapt, maar ja, na 3 dagen merk je het niet meer).
En 200W voeding voor zo'n oud systeempje is genoeg hoor...
Ja, in een Dell zitten ook geen fans op de CPU. Maar een super groot koel blok. De enigste fan is daar ook in de voeding. Daar zitten wel gaten aan de onderkant in, zodat je toch nog iest air flow door je kast hebt.

• Wirf
ok, kan iemand me hier ff helpen?

was een PII 333 nou de laatste processor in 0.35 u of de eerste in 0.25 u?

in het eerste geval is ie erg warm, in het tweede juist niet...

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 05 maart 2001 21:09 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Ja, in een Dell zitten ook geen fans op de CPU. Maar een super groot koel blok. De enigste fan is daar ook in de voeding. Daar zitten wel gaten aan de onderkant in, zodat je toch nog iest air flow door je kast hebt.
heb hiero nog zo'n delletje staan en zitten bij mij 2 coolers in 1 van de psu en 1 losse casecooler deze zaten er al standaart in :)

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Volgens mij het eerste (de verkeerde dus). Geloof dat bij invoering van 100Mhz bus (PII 350) het procede is omgezet...Maar wee niet zeker...

Vraagje tussendoor: DivX op een PII333 :?
Verder hoop ik dat je DVD hardwarematig word gedaan, MP3 zal makkelijk lukken.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 05 maart 2001 19:39 schreef MGSNK het volgende:

[..]

EEEEH dus??????

Mijn P3 650 draait met een voeding van 145 Watt....
?! Ik ben geen expert, maar vogges mij heb je wel geluk dat dit goed gaat!
Wat voor hardware zit er voor de rest nog in?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 21:58 schreef Demoniac het volgende:

[..]

?! Ik ben geen expert, maar vogges mij heb je wel geluk dat dit goed gaat!
Wat voor hardware zit er voor de rest nog in?
Zal wel geen voodoo 5 zijn! :D

Verwijderd

Vriend van me heeft zo'n Gateway komt, ook een groot koelblok op de cpu (p3-733) maar dan zo'n soort blowhole dat de warmte die van de cpu komt meteen geleidt naar de voeding die de warmte dan weer uitblaast.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een dual celeron400 PPGA passief gekoeld draaien, ik heb nog een 220V 80mm fan liggen (volledig stil) en daarmee ga ik ook zo'n stil systeem bouwen. Mijn vader heeft een kast met voeding zonder fan... Er zit er gewoon geen in, nooit ingezeten ook. Hij draait al een paar jaar zo, nooit branderige shit geroken enzo...

Dat betekent niet dat jij zomaar de fan uit je voeding kunt halen hoor, zou ik niet doen!

Gewoon een groot (Alpha ofzo) koelblok erop zetten. Een P2 is natuurlijk vrij moeilijk passief te koelen, een celeron (als je die nog hebt of er een wilt kopen) kan dat veeeeeeel beter. Die blijft gewoon koeler en verstookt minder watts.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• InterCC
  • Laatst online: 02-05 08:36
Onderclock je processor anders..

Verwijderd

why wil je em toch altijd aan laten staan:?

Zet em aleen aan als je een filmpie gaat kijke

Denk es aan het milieu :P

Verwijderd

Topicstarter
beetje moelijk maar het wordt een mp3/divx server. Maar ook een gewone file/inet server.... ja rare combo ik weet het.

Geen linux omdat ik een soort remote control heb waarmee je kan muizen en nog een aantal dingen. Dat ding werkt dus niet in linux :( .

Er komt trouwens een g400 in omdat ik dan het beeld kan klonen op mijn tv en daar dus winamp en divx kan zien. De receiver voor die remote komt bovenop de tv te liggen zodat ik eigenlijk nooit meer achter die pc hoef te zitten. Eventueel admin werk(if any) kan ik dan altijd nog doen met vnc of PCA.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
Je kan er toch ook een isolatiekastje omheen bouwen?

• Wirf
Het lijkt erop dat ik een fout heb gemaakt.

DivX onder linux kan wel goed, zolang je maar de resolutie goed zet, het is natuurlijk geen goede vergelijking als je DivXjes onder linux op 1280x1024 draait, terwijl je ze onder windows op 512x384 draait.

net Charlies angels gekeken onder linux, 512x384, werkt perfect :)

Sorry voor de fout

Verwijderd

Topicstarter
hij draait nu op 400mhz(4x100) klein maar fijn fannetje erop dat op 7volt draait :)

psufan gaat ook op 7volt, dan prop ik er nog wat isolatie materiaal in en dan moet het toch lukken.

Verwijderd

he man lees eerst ff voordat je iets zegt

want dat had ik al gezegt
------------------------------------------
Geplaatst door Joboskrillo - maandag 05 maart 2001 18:25

--------------------------------------------------------------------------------
trouwens waarom moet i eigenlijk altijd aan blijven WIN9x draait toch nooit langer dan 20 dagen stabiel atans Win NT4.0 bij mij niet dus 9x dan al helemaal niet denk ik zo!
maar warom nou altijd???

ff WiN95 booten en ff wat MP3 tjes leusteren
WiN95 is gebood in minder dan een kleine 40 seconden zolang doei je Breedbeelt tv er ook over om opte warmen
---------------------------------------------

:P

Geplaatst door modderfokker - dinsdag 06 maart 2001 00:09

--------------------------------------------------------------------------------
why wil je em toch altijd aan laten staan
Zet em aleen aan als je een filmpie gaat kijke

Denk es aan het milieu

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
heee wat grapsig, ik heb ook al mijn fans,temp sensor, fancheck card, arctic silver en p7125 alpha gekocht bij 3dfxcool.
Gem. levering voor NL is 2,5 week (via TNT).
Let wel dat je btw moet betalen bij ontvangst. Anywayz, ik gebruik op mijn p2 300 een passieve heatsink. zowat even groot als die K7HO van 3dfxcool alleen zonder fan en veel stiller.

Ik ben trouwens nog steeds bezig met mijn super geisoleerde serverkast...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Je voedingsfan op 7 volt. En voor je cpu zou ik gewoon een vrij groot koellichaam, en daarop , op de een of andere manier, een 80/120 mm fan knutselen en die ook op 7 volt laten draaien. Daar hoor je echt niks van. En is toch wel net zo veilig

Geen inspiratie

• clooner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Heej, Ik heb niet alles doorgelezen wat er in deze post stond maaruh alleen de eerste paar (Alleen ff voor de duidelijkheid als dit als is verteld)

Het is best wel mogelijk om een pc zonder geluid te laten draaien uhm ik heb het ook net 3 weken geleden uitgezocht (staat ook wel ergens een post van) , daar kwam uit dat ik mijn koelers op 7v heb laten draaien mijn cpu en voeding koeler, daarnaast hebbe ikke veel koelpasta gebruikt en die bak draait nu lekker stabiel constant 58 graden C bij de cpu en anders advieseer ik geluisisolerent materiaal bij de gamma 19 piek genoeg om een full tower te mee bewerken

[mod] damn die martijn was net sneller [/mod]

Inside The Matrix, they are everyone, and they are no one.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Op maandag 05 maart 2001 21:57 schreef werty het volgende:
Volgens mij het eerste (de verkeerde dus). Geloof dat bij invoering van 100Mhz bus (PII 350) het procede is omgezet...Maar wee niet zeker...

Vraagje tussendoor: DivX op een PII333 :?
Verder hoop ik dat je DVD hardwarematig word gedaan, MP3 zal makkelijk lukken.
Wat is je probleem met DivX op een PII333????
Ik heb een PII 300@333 maar op 300 MHz draait een divX nog supergoed. En DVD gaat ook op een PII 300.
Pagina: 1