Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fallout 3 random crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie-zondag ;)

Ik heb random crashes naar m'n desktop met een fout in fallout3.exe tijdens het spelen. Ik gebruik patch 1.71 en alle DLC's die er beschikbaar zijn geinstalleerd. Ik heb geprobeerd om alle overbodige processen voor het gamen te sluiten (t/m explorer.exe en de virusscanner aan toe) maar dit heeft niet geholpen. Ook komt de crash de ene keer na 5 minuten en de andere keer na 2.5 uur spelen, dus ik zoek het niet in overbelaste hardware.

Ik gebruik windows XP SP3 + alle updates / een 8800GTS320 met Forceware 190.62 / Alle DirectX updates. Een E8400 @ 3.6Ghz ongeveer en 2GB Ram @ 800Mhz precies.

Ik speel ook andere grafisch zware games (zoals GRiD / DiRT en Wolfenstein) en daarbij heb ik nergens last van. Ook bijvoorbeeld Oblivion en Gothic 3 met de laatste community patches lopen gewoon lang goed door zonder gekkigheden (en da's voor gothic 3 heel bijzonder :P

Natuurlijk voor de zekerheid toch maar geprobeerd om alles weer terug te clocken naar stock, behalve lagere framerates heeft me dat niets opgeleverd :+ Ik heb nog geprobeerd om in Fallout 3 V-Sync uit te forceren via het nvidia control panel maar dan wordt het in kleine ruimtes onspeelbaar snel en crashed het nog steeds...

Help?

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Fallout 3 is een spel wat bij heel veel mensen vaak crashed om redenen die niet te achterhalen zijn. Doe voor de gein maar eens een search op google. Ik heb precies hetzelfde als jij en heb er nooit een oplossing of oorzaak voor gevonden. Zelfs een reinstall deed niets. Ik ga er zelf ondertussen vanuit dat het aan het spel ligt.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Verwijderd

Bij mij was de "oplossing" van XP64 naar Vista64 te gaan. al het andere bracht niets. Dat is het enige zinvolle dat ik je kan aanbieden - en ik heb het lang geprobeerd op XP.

Verwijderd

Topicstarter
He jongens.

Thanks voor de reply's. Sorry dat ik mn eigen topic zo verwaarloosd heb.

Vervelend om te lezen dat er wederom een PC game dit soort kuren vertoont. Maatje van me speelt em op de Xbox360 en heeft nergens last van.

Ik zal Fallout eens installeren op mijn Win7 test installatie, kijken of dat wat uithaalt. Thanks voor de tips zo ver iig.

Verwijderd

Op Win7 wilde het ding wel eerst dat ik DirectX updates deed (dan update hij zowel 9 als 10) maar toen draaide het prima. Beter, veel beter, dan op Vista.

Verwijderd

Totaal geen crashes hier met vista x64, zelfde als Knettergek zegt dus.
Verder is het een geweldig spel, heb er zeker een 80 uur inzitten :p
Pagina: 1