opties toevoegen aan 'rechtermuisknop' in Safari (bij tekst)

Pagina: 1
Acties:

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:20

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Topicstarter
Hi Allemaal,

Sinds enige tijd vraag ik mij af of het mogelijk is om een extra optie aan het rechtermuisknop menu toe te voegen?

Als ik tekst selecteer wil ik graag een nieuwe optie toevoegen. Ik wil graag dat hij met de geselecteerde tekst gaat zoeken op binsearch.net

Nu kopieer ik de tekst, ga ik naar de site, plak ik de tekst en dan gaat de site pas zoeken. Dit leek mij zoveel makkelijker.

Is dit technisch mogelijk? En zo ja kan ik dan ook al de zoekopties op de site van te voren instellen?

Alvast bedankt,

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

In welk programma wil je dat die optie wordt toe gevoegd? Het is mogelijk om bij verschillende programma's andere menu's te maken. In Firefox zit standaard al "zoeken op google naar:" Misschien is er in About:config een parameter die je aan kan passen, anders nog even in het register kijken.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
In Safari. Daar zit ook al zoeken in Google tussen. Ik wil echter een zoeken in Binsearch.net ertussen hebben. Ik heb geen ervaring met programmeren oid dus heb werkelijk geen idee waar ik moet zoeken.

Verwijderd

Dit kan o.a. met de Safaristand en Saft plugins.
Je kan via shortcuts search-engines toevoegen aan de url-balk. Deze kan je dan ook gebruiken via het rechtermuisknop menu als je bijv. tekst selecteert.

De beste optie is momenteel Saft als je Snow Leopard draait. Safaristand werkt nog niet voor zover ik weet.
http://haoli.dnsalias.com/Saft/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 12:17 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je Snow Leopard?

Dan kan je zelf een Services-workflow maken. Ik heb een voorbeeldje gemaakt met Automator. De workflow kan je plaatsen in /JouwNaam/Bibliotheek/Services.

Download

De workflow heet "Zoek met Binsearch" en verschijnt nadat je tekst heb geselecteerd in het contextuele menu. Als je het item een andere naam wil geven open je de workflow met Automator, doe je Bewaar als en geef je het een andere naam. :)

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit ook in Leopard werkt, kan ik zo niet testen.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 06-09-2009 12:30 ]

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
ik zit nog op gewoon Leopard. Wil wel over naar Snow maar heb de dvd nog niet ontvangen.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Frietsaus schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:24:
Heb je Snow Leopard?

Dan kan je zelf een Services-workflow maken. Ik heb een voorbeeldje gemaakt met Automator. De workflow kan je plaatsen in /JouwNaam/Bibliotheek/Services.

Download

De workflow heet "Zoek met Binsearch" en verschijnt nadat je tekst heb geselecteerd in het contextuele menu. Als je het item een andere naam wil geven open je de workflow met Automator, doe je Bewaar als en geef je het een andere naam. :)

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit ook in Leopard werkt, kan ik zo niet testen.
Erg goed.. Maar.. vraagje. :) Waar heb je dat eerste blok uit je workflow vandaan? (services receives selected text in safari) Ik heb me het leplazerus gezocht, maar kan het niet vinden.
Nevermind.. gevonden. DOH! Ik zocht onder workflow, en het is een service.

[ Voor 3% gewijzigd door afterburn op 07-09-2009 07:17 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Thanks Frietsaus. Helaas werkt het niet in Leopard. Er is daar geen map services.

• Frietsaus
  • Niet online
Ik kan zo ook geen manier vinden om dit voor elkaar te krijgen in Leopard. Juist in Snow Leopard zijn voorzieningen enorm verbeterd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 07-09-2009 22:03 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bigg Balls schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:56:
Thanks Frietsaus. Helaas werkt het niet in Leopard. Er is daar geen map services.
Even wachten tot je de DVD hebt dan ;) Services in SL is echt enorm verbeterd.

Zoef

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
thanks! Ik wacht zeker af!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:11
Ik las dit topic en vond het zelf ook handig, dus heb het even uitgeprobeerd. Het werkt...maar...het is ongelooflijk langzaam. De eerste keer dat ik iets selecteer en in binsearch wil openen, duurt het zo een minuut voordat een nieuw safarivenster oppopt. Tot dit tijd zie ik in de menubalk een draaiend radertje.

PSN: Sluuz

• Frietsaus
  • Niet online
De eerste keer duurt hier zo'n 7 seconden bij mij, de tweede keer ongeveer 3 seconden. :) 1 minuut is echt te lang en hoort niet, maar het zal niet zo snel zijn als Zoek met Google omdat er natuurlijk wel een workflow uitgevoerd moet worden.

[ Voor 46% gewijzigd door Frietsaus op 09-09-2009 11:47 ]

• sonderpa
  • Laatst online: 07:26
Bigg Balls schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:56:
Je kunt proberen of het werkt als je zelf die map aanmaakt. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door sonderpa op 09-09-2009 11:52 ]

Pagina: 1