Toon posts:

sony vaio pcv-w1 bijna dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan van een buurmannetje een sony vaio kopen voor 100 euro;s helaas start deze niet meer op
en krijg bij het opstarten een foutmelding: system monitor found an error press f1 to cont or f2 to enter setup kies je f1 dan reboot hij en kom je terug in hetzelfde scherm en kies je f2 dan kom je in de setup
helaas kan ik niets vinden wat er fout moet zijn.
Mijn vraag is dit makkelijk oplosbaar? en wat zou dit kunnen zijn? is er een simpele manier om dit werkende te krijgen?
is het de moeite waard om dit ding te kopen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
We weten helemaal niets. Wat de laptop zegt is eigenlijk "Er is iets mis!" maar niets meer of minder.
Het kan dus vanalles zijn, en alleen jij kan er achter komen wat het is.

Begin voor de zekerheid al eens met de Hangen & Opstart-problemen Troubleshooter.
En als je hem toch echt zou willen kopen: probeer iets van de prijs af te krijgen. Ik krijg kapotte laptops meestal gratis :p

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
idd onduidelijk zo. :P

Weet je zeker dat er nog een bootable partitie op staat? Goede kans dat ie normaliter gewoon opstart na F1 maar dat er in dit geval niks te booten valt. Kijk eens wat ie doet met een bootable CD of USB stick?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Petervanakelyen
Eens met buurman hierboven. Waar die error me ook doet aan denken is aan Asus moederborden die te ver zijn overclockt, waar de temperatuur te hoog is, waar de fan niet draait, enz.

Ga eens in het BIOS zoeken naar de "System monitor" die wordt vermeld. Daar staat een overzichtje van de voltages, temperatuur, enz.

Verwijderd

Topicstarter
vervolg info nee er staat geen partitie op helemaal niks weet niet wat hij gedaan heeft maar goed, tevens is het geen laptop maar een desktop.
met die recovery disk kan ik niks

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

http://reviews.zdnet.co.u...000000968,39116998,00.htm

Als het dat ding is zou ik er niet aan beginnen, ding is traag, klein en op dit moment kapot. De hardeware is de 100 euro nog niet waard. Zou dat buurmannetje m lekker op marktplaats laten zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
tevens geeft de sytem monitor een temp aan van 99.5 c

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:06:
tevens geeft de sytem monitor een temp aan van 99.5 c
Misschien is de ventilator kapot, of is de koelpasta uitgedroogd.

Maar voor €100 zou ik de gok niet nemen, P4, SiS videokaart, niet echt geweldig.

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Het ziet er ook niet direct uit als een kast die je zo even leegtrekt en van een hardware upgrade voorziet. Dan was 100 euro voor een kast, scherm en tobo misschien nog wel leuk geweest (al moet je van het ontwerp houden).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:48:
vervolg info nee er staat geen partitie op helemaal niks weet niet wat hij gedaan heeft maar goed, tevens is het geen laptop maar een desktop.
met die recovery disk kan ik niks
Hoe kan ik weten of het een laptop of een desktop is ? Ben ook niet helderziend, en het zou handig zijn moest je gebruik maken van alinea's en hoofdletters, dat zorgt voor heel wat meer respons.

Als ik naar de specs kijk: doe het niet. Koop een degelijke desktop, die wel werkt ;)

Pagina: 1