24/7 de komende 5/6 dagen, beetje hoge temperaturen...

Pagina: 1
Acties:

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik ben bezig met het maken van een animatie van een 3d model.
Om dit zo snel mogelijk te laten verlopen heb ik de opdracht gegeven alle vier de cores volop te gebruiken..
Nu zijn dat 2701 frames, 3 minuten per frame wat neerkomt op 5,6 dagen volop renderen.

configuratie:
Q9550 @ 3,8 Ghz
CM 690 met 4 120mm fans
Zalman MCF3
Asus Silent knight AL
Arctic silver.

Nu geeft speedfan de volgende temps:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Afbeelding4.jpg
Core 0 schommelt tussen de75 en 78 graden wat toch echt vrij veel is.

De outtake lucht is goed warm, net als de silent knight (snap nog steeds niet waarom ze 't ingodsnaam silent hebben genoemd 8)7 ) Niet gloeiend heet niet lauw maar wel goed warm, de intake lucht is lekker koel.

De airflow etc. zijn dus wel in orde, maar de temps zijn vrij hoog. Hoeveel kwaad kunnen deze temps om de komende dagen 24 uur lang te draaien?

specs

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Speedfan is niet bepaald betrouwbaar voor het uitlezen van de temperatuur. Probeer eens met CoreTemp of RealTemp. Waarschijnlijk zal je rond de 70°C uitkomen, wat nét over de aangeraden specificaties van Intel is (67,x °C dacht ik).
Optimaal is anders, maar voor een week kan hij er wel tegen. De thermische beveiliging springt bijvoorbeerd pas op rond de 100°C...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan downclock je 'm toch een beetje overklok je 'm toch even wat minder :? Of het nou 5,6 of 6,0 dagen duurt maakt weinig uit lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door twiFight op 06-09-2009 02:16 ]

• .Sjoerd
De eerste frames bleken wat moeilijker dan de rest, na 9 uur zit ik al op 900 frames... grofweg 1/3e...
temps zijn ook gezakt naar 70 graden volgens speedfan, de outtake lucht voelt koeler aan dan eerst.

[ Voor 32% gewijzigd door .Sjoerd op 06-09-2009 10:20 ]

specs

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 15:52
Als je van plan bent dit dagelijks te doen voor een periode van meer dan een jaar zou ik zeggen clock em wat terug. Maar voor die paar dagen zou ik zeggen als die niet vastloopt lekker later draaien.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

• .Sjoerd
Dat dacht ik dus ook al

Dit topic kan dus ook op slot ;)

[ Voor 43% gewijzigd door .Sjoerd op 06-09-2009 10:22 ]

specs

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Krijgen we het eindresultaat ook te zien ? :)

Smiling as the shit comes down...

• .Sjoerd
als je dat wilt:
http://www.youtube.com/wa...0gX7kg5hI&feature=channel
:>

Edit:
ik heb 'm halverwege gestopt, daarna wat nieuwe scenes gemaakt. waardoor 't renderen een heel stuk korter zou gaan duren zonder dat het ten koste van het effect en de detaillering van 't filmpje zou gaan.

In de tussentijd kwam ik erachter dat ie op 1,38 volt liep!
Teruggezet naar 1.22 volt, en daarna kwam ie niet boven de 68 graden uit ipv de 77 van eerst.
Wel mooi trouwens dat ie 4x 3,83 Ghz kan lopen op 1,22 volt...

[ Voor 76% gewijzigd door .Sjoerd op 07-09-2009 13:50 ]

specs

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-01 19:12
Heey Sjoerd.

77 graden is veel, maar niet gevaarlijk. Maar toch mooi dat je je voltage hebt terug kunnen zetten en daarmee ook de temps.

Ik wilde nog wel even een comment geven op je werk waarmee je je render tijden misschien terug kan draaien. Je model is best aardig, je textures zijn echter wat saai. Maar de belangrijkste reden dat je render zo lang duurt is dat je (waarschijnlijk) Ray-Tracing gebruikt. Ik ben niet bekend met het programma wat je gebruikt, maar het programma zelf heet Raytraced, Raytracing duurt lang, is wel mooi natuurlijk. Echter zie je bij jouw materials geen verschil in wel of niet Raytraced. Raytracing is alleen voor een high-glossy finish. Zeg maar een spiegel. Dit zal je render tijden zo met 90-98% omlaag brengen.

Succes!

• .Sjoerd
er zit weldegelijk spiegeling in. op de bovenstaande animatie komt dat inderdaad niet echt naar voren.
Ik ben een nieuwe animatie aan 't maken. Waarin spiegelingen naarvoren komen (niet zo'n klein beetje ook(maar geen spiegel)).
Temps (100% load.): core0: 56 graden, Core1:52 graden, Core 2: 56 graden, Core 3: 51 graden.

Komt doordat het voltage omlaag is (nu 1,28 volt, op 1,22 was ie niet stabiel) en airflow wat verbeterd.
de boxed intel cooler gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/Airflow.jpg
soms is het hergebruik van spullen wel handig :9

ik moet zeggen dat die intel prima is als case koeler! het geheugen was eerst aan 't bakken en nu zelfs lekker koel + dat dat ding nog redelijk sitl is ook :+

Ik moet wel zeggen dat sinds ik de CM690 heb de hoeveelheid stof in de case erg snel toeneemt. volgende week maar is uitzuigen terwijl ik 'm nog maar 3 weken heb....

[ Voor 21% gewijzigd door .Sjoerd op 10-09-2009 17:15 ]

specs

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Is die airflow tekening een beetje optimistisch getekend?

Ik ken geen enkele graka dat Koude lucht naar boven laat gaan hoor

Anders koop ik ze :)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:58
Onnuttige kick na 2 weken?
Maar goed, op de tekening staat ook de airflow van een '120mm intake zijkant', en natuurlijk de 'Asus Silent Knight' die trekt ook nog lucht aan. Lijkt me dus wel correct hoor.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1