Toon posts:

AMD 720 X3 probleem na unlocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP...

ik heb zojuist mijn systeem samengesteld. Omdat ik graag de 4e core wilde unlocken, heb ik in de bios ACC functie op auto gezet, en opgeslagen.
Vanaf dat moment krijg ik de melding: "The file is possible corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum."

Ik kan ook de bios niet meer in om de waarde terug te zetten op Auto.

Ook heb ik de melding gekregen: "Reboot and select proper boot device or insert Boot mediain selected boot device and press any key".

Ik kan dus mijn systeem niet meer in, wie kan me helpen?

Setup:
AMD Phenom 720 X3
Asrock A780GXH/128

Sorry indien ik info ben vergeten te geven, vast dank voor de hulp!

EDIT: Oh ja, OS is Windows7 RC 32bits, en ik heb (als tijdelijke oplossing) een HDD aangesloten via IDE.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 23:16 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
Al geprobeerd om de BIOS te resetten met de jumper of door de batterij eruit te halen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Nee... ik moet dus die kleine batterij eruit halen. Zou ik dan bij booten wel weer in de bios moeten kunnen komen?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:56
Probeer het en bekijk de uitkomst.

Of jumper of bios batterij en lekstroom er even uitdrukken met de aan en uit knop!

• Malantur
Normaal wel. Vergeet alleen niet om de stroomkabel uit de voeding te trekken, de voeding in stand 0 te zetten, batterij eruit, dan nog de startknop induwen en een kwartiertje laten staan. Dit om ervoor te zorgen dat echt alle stroom van de condensators is en de CMOS gewist wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Succes!! Bedankt voor jullie super snelle hulp!

ik heb de stroomkabel eraf gehaald, de batterij verwijderd en de CMOS jumper omgezet...... en hij start weer op! Wat een opluchting.

Even een vraag over die jumper. Ik heb 'm omgezet van 1-2 naar 2-3 (clear). Verder niets (systeem niet aangezet oid). Was dat de bedoeling?

In ieder geval bedankt.... wat ben ik opgelucht :)

• Malantur
Je moet hem erna weer terugzetten in de originele stand, 1-2 dus. Verder moet je idd niets doen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Dat is wat ik heb gedaan. Van 1-2 even op 2-3 gezet (enkele seconden) en toen weer terug. In ieder geval weer wat geleerd.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:55
Misschien stond de 4de core uit om een reden ? Misschien dat het toch niet allemaal goeie quadcores zijn ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet... daar is al veel over gezegd. Toch is wel een kick als het uiteindelijk wel een 4 core wordt / blijkt te zijn. Maar niet meer dan dat.
Nu eerst maar eens genieten van het systeem zonder OC en unlock.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:03
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:30:
Wie weet... daar is al veel over gezegd. Toch is wel een kick als het uiteindelijk wel een 4 core wordt / blijkt te zijn. Maar niet meer dan dat.
Nu eerst maar eens genieten van het systeem zonder OC en unlock.
Unlock komt niet alleen door ACC. Je bent afhankelijk van bios versie/moederbord en of de core echt stuk is. En natuurlijk hoe je het doet. Bij een core unlock kan je het beste de voltage van CPU-NB en CPU-VID licht verhogen met 0.050v waardoor het systeem net iets stabieler is.

• Powrskin
  • Niet online
THE_FIREFOX schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:34:
[...]

Unlock komt niet alleen door ACC. Je bent afhankelijk van bios versie/moederbord en of de core echt stuk is. En natuurlijk hoe je het doet. Bij een core unlock kan je het beste de voltage van CPU-NB en CPU-VID licht verhogen met 0.050v waardoor het systeem net iets stabieler is.
jep en het cpu voltage ook, sommige mb's hebben wel een coldboot zoals die van mij. foxconn a7da-s maar goed das 2x op starten drukken dan doet hij het gewoon :P

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de boot selectie kies krijg ik een CMOS melding (CMOS setting wrong) ...
Ik heb de optie F2 (setup) en F1 load default and continu. Geen idee wat te doen.

Maar ik heb nu het idee dat de HDD het begeven heeft. Ik kan gewoon niet booten. Ik kan wel de bios in, maar in de bios staat de HDD niet bij de opstart mogelijkheden. Hij lijkt ook niet te draaien.

Ik krijg steeds de melding: "Reboot and select proper boot device or insert Boot media in selected boot device and press any key"

Iemand een idee?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 01:54 ]

• Malantur
Probeer je bios nog eens te resetten met de jumper om de CMOS settings te herstellen (F1 drukken heeft normaal hetzelfde resultaat).

Check de kabel van je harde schijf eens, het zou kunnen dat hij los gekomen is bij de vorige reset. Anders kan je ook eens de harde schijf testen in een andere computer of een externe harde schijf behuizing. Als dat ook niet helpt, probeer dan eens alleen de stroomkabel aan te sluiten en kijk of ze dan al begint te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Die jumper moet ik gewoon van 1-2 op 2-3 zetten maar moet dat met de batterij erin, of juist niet?
Ik had trouwens via de boot selectie F1 geprobeerd, maar kreeg toen ook nog steeds die melding.

De schijf die ik tijdelijk gebruik, is een oudere IDE schijf. Omdat ik twijfel of die het nog doet, heb ik 'm aan mijn andere pc gekoppeld via USB (met een verloopstukje en losse voeding) , maar ik kan er niet op. Ik zie de schijf gewoon niet.
Je laatste tip is wat ik heb geprobeerd... ik heb echt het gevoel dat die schijf het gewoon niet meer doet. Ik laat het je wel weten.

Maar ik vraag me af waarom ik een een CMOS melding (CMOS setting wrong) krijg, als mijn schijf kapot zou zijn. Is dat omdat er dan niet beoot kan worden, het systeem de schijf niet ziet?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 11:14 ]

• Malantur
Voor zo ver ik weet is er geen enkel verband tussen die CMOS melding en een brakke harde schijf.
Het is namelijk zo dat je zelfs zonder harde schijf in je bios kunt geraken.

Heeft de schijf eigenlijk gewerkt voordat je aan je bios begon te sleutelen?

Om je bios te resetten moet je óf de jumper gebruiken, óf de batterij. Beide doen is niet erg, maar gewoon dubbele moeite. Voor zo ver ik weet sluit de jumper gewoon de stroomtoevoer van de batterij af, en is de aan-/afwezigheid van de batterij niet van belang. Als de reset het niet oplost is een bios flash naar de nieuwste versie misschien een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt een punt.
Die CMOS melding kreeg ik wanneer ik bij opstart boot selectie deed (CMOS setting wrong).

Deze morgen weer geprobeerd (volledige bios reset). Nu werkt het opeens weer... Windows gaf een melding van een verkeerd afgesloten sessie, waarna ik kon opstarten. Maar na een tijdje lijkt de HDD in slaapstand te gaan, en doet niets meer.... ik heb de Windows sessie via het menu afgesloten, maar er gebeurde niets. Todat de schijf na enkele minuten even tot leven kwam en het systeem kon afsluiten.

Ik denk dat de HDD op de een of andere manier niet actief blijft, en daardoor problemen veroorzaakt. Kan het iets te maken hebben met een setting in bios , of in Windows 7?
Waarschijnlijk kan ik best verder testen als ik mijn F3 schijven binnen heb.

• Powrskin
  • Niet online
Kan je bij power instellingen veranderen kijk bij control panel.
dat hij niet meer aangaat is natuurlijk wel beroerd, ik heb het ook aanstaan bij mijn schijven scheelt weer een paar watjes. Wel raar is dat ze allemaal op moeten spinnen om af te sluiten niet alleen de windows schijf.

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist geprobeerd, schijf stopt al voordat ik de settings kan veranderen. Vanaf dan loopt het systeem ook vast. Dus eerst maar een nieuwe schijf erin zetten.

• Malantur
Als je nog een andere computer beschikbaar hebt, dan kan je die schijf daar aansluiten, opstarten met de windows van de andere computer, en dan met HdTune de tweede harde schijf testen.
Er zijn ook programma's van de fabrikant zelf beschikbaar, en ik dacht dat Seagate/Maxtor zelfs draait van een bootable cd. Voor andere fabrikanten weet ik het niet direct.

Verwijderd

Het is al weer een tijd terug dat dit stopic speelde maar toch nog maar even een suggestie....

[shhhhhhhh mode]Hirens bootcd[/shhhhhhhh mode]

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Je moet gewoon je bios resetten en een paar keer gewoon laten booten.
Het duurde dan veel langer voor hij klaar is met bios te laden. Als je een usb stick hebt met een lampje zal dit lampje aangaan wanneer hij klaar is en moet je del drukken voor bios.
Heb het deze namiddag aan de hand gehad toen ik aan het kl*ten was met mijn bios.
Pagina: 1