Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Beste mensen,

Ik heb een klant in Belgie die een rekening van ongeveer 3000 euro niet kan/wil/doet betalen.
Telkens worden er toezeggingen gedaan dat de rekening voldaan gaat worden, echter dit blijkt later niet nageleefd te worden.

In Nederland zou ik de vordering al lang uit handen hebben gegeven aan een incassobureau, echter in Belgie heb ik begrepen dat incasso- & juridische kosten helemaal voor je eigen rekening komen en niet te verhalen zijn op de wanbetaler.

Ik heb gewerkt voor een BVBA en vermoed dat er in deze bvba weinig geld zal zitten. Vermoedelijk valt deze weer onder een holding waar vervolgens het geld en roerende goederen zijn ondergebracht.

Heeft iemand vaker met dit bijltje gehakt... enig idee hoe je zoiets het beste aan kunt pakken?
Ik heb dus geen zin om kosten te gaan maken voor incassodiensten om er vervolgens achter te komen dat je van een kale kip niet kunt plukken.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Hebben jullie in België dan geen No cure No pay incassobureau's?
Zitten er hier geen tussen? http://www.google.be/sear...oeken&meta=cr%3DcountryBE

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Zover ik weet zijn incasso bureaus vrij zeldzaam in België omdat er genoeg gratis wettelijke middelen bestaan zoals het vredegerecht.

Je kan het best contact opnemen met je advocaat die zal je meer uitleg kunnen geven.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat