Toon posts:

VPN fout 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een studie wil ik een VPN verbinding instellen met de Erasmus. Het gaat in deze om een PPTP verbinding. Na het instellen krijg ik echter steeds de foutmelding 800 (er kan geen VPN verbinding tot stand worden gebracht. De VPN server is onbereikbaar of de beveiligingsparameters zijn onjuist ingesteld.

Ik probeer van alles om dit op te lossen, krijg het echter niet voor elkaar.
Het volgende heb ik gedaan:
1. Firewall uitgeschakeld
2. LAN verbinding uitgeschakeld (het gaat in deze om wireless)
3. Verder lees ik over VPN passthrough, hier kan ik echter niets over vinden binnen mijn router (Tele2 verbinding).

Weet kan mij helpen? Alvast dank!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-12 11:19

Midas.e

Is handig met dinges

Windows vista? Ga eens naar de beveiliging instellingen en kijk of de setting wel goed is(moet het spptp zijn of gewoon pptp, ipsec etc etc.)

Hacktheplanet / PVOutput

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Eerst hit op google, bij Erasmus zelf, geeft toch redelijk veel nuttige informatie: http://www.google.com/sea...ror+800&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad Vista, maar jouw opmerkingen zeggen mij niets. Handleiding is overigens de volgende:
http://www.eur.nl/fileadmin/ASSETS/erna/VPN_Vista_EN.pdf

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mits je Windows Vista hebt kan het uitschakelen van de UAC ook helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Al het bovenstaande geprobeerd, kom er echter nog niet uit..... :-s

Ik zit nu te kijken in de router onder NAT/ Virual servers. Ik kies hier voor PPTP en voer mijn eigen IP adres in, 87.212.xxx.xxx
Doe ik dit juist en kan dit een oplossing voor mijn probleem zijn? Of moet ik toch nog ergens anders aan denken.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat voor modem heb je precies dan?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Thompson Speedtouch 546

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
Dan vergeet het maar O-)
Vorige week nog een Thompson Speedtouch bij iemand naar de vuilbak verwezen, 1 van slechtste merken die ik ooit gezien heb 8)7

Firmware updaten?

• harthead
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-12 22:57
Ik heb ook een tijd last gehad van die melding bij het inloggen op de EUR (erna vpn). Niet onder Vista, maar onder Windows 7. En mijn oplossing is geweest de volgende instellingen bij mijn vpn verbinding:

verbinding: vpn-eur-pptp.eur.nl
vpn type: pptp
authentication: MS-Chap V2

Dus geen Secure2W als authenticatie etc nodig.

Things should be as simple as possible, but not simpler

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met een lan to lan verbinding. Kwestie van door blijven zeuren bij KPN in mijn geval, voor het updaten van de firmware in de modem.

Je niet laten afschepen met andere onzin gewoon zeggen dat je wil dat de firmware naar de laatste versie wordt geupgrade!

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
Kan je dat niet zelf doen via hun website of de manufacturer?

Verwijderd

Graviton12 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:17:
Kan je dat niet zelf doen via hun website of de manufacturer?
Nope, hebben onze grote vrienden afgeschermd!
Je zou met customice firmware kunnen klooien. maar eigen risico
Pagina: 1