Toon posts:

Full HD op HP2309m over VGA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De HP2309m ondersteunt 1920*1080, mijn laptop heeft enkel een VGA-out en een Geforce Go 7600. Ik gebruik Windows 7 RC en de Nvidia drivers zijn geïnstalleerd.

Mijn probleem is dat ik noch in het Windows-schermresolutievenster noch in dat van Nvidia de optie krijg om 1920*1080 als resolutie te kiezen op mijn extern scherm. De hoogste optie is 1600*1200. Er ligt een SVGA kabel tussen de laptop en het scherm.

Heeft iemand een idee wat het probleem is? Alvast bedankt!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
je hebt DVI nodig om full hd te draaien, of hdmi aansluiting ofcourse :)

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

thijszor schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:02:
je hebt DVI nodig om full hd te draaien, of hdmi aansluiting ofcourse :)
VGA beperkt je resolutie niet, bij DVI of HDMI kan er wel een beperking zijn (single link dvi = max 1920x1200)

Wat ik me voor kan stellen is dat je EDID of iets dergelijks verkeerde info doorgeeft, je hebt niet verteld of je de drivers van je scherm ook hebt geïnstalleerd.

[ Voor 21% gewijzigd door neliz op 06-09-2009 02:12 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers geïnstalleerd die met het scherm werden meegeleverd. Vreemd dat mijn laptop het scherm nog steeds als een Generic non-PnP-scherm herkent en niet de naam van de monitor toont. Als ik de laptop verbindt (eveneens via VGA) met een Sony KDL32W4000 thuis, wordt die wel herkend als een 'Sony TV'. Echter, met Windows 7 kan ik op de tv ook geen full hd weergeven. Ik herinner mij dat Vista daar wel in slaagde. Misschien ligt het probleem bij de nvidia-drivers.