Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 17:17
Ik heb een tijdje geleden een filmpje gezien, waarmee je mbv Photoshop (of ACR of Bridge) meerdere RAW's tegelijkertijd kon editen. Ik heb een shoot gedaan met 400+ foto's en wil ze in groepjes aanpassen. En dus niet één voor één.

Iemand een idee hoe dit ook alweer gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Adobe Lightroom?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acr is een plugin om kleuren goed te krijgen, waarschijnlijk de bewerking die jij op al je fotos wilt doen.
bridge is het programma om het op alle fotos in een map tegelijk te doen.
Dit neemt wel veel tijd in beslag, afhankelijk van hoeveel fotos je hebt en welke PC.

Volgende keer zou je ook gewoon eens google kunnen gebruiken of iets downloaden ofzo... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 17:17
Ik begrijp dat dit kan met ACR, maar dus (zover mij dat lukt) alleen één per één. En ik zou graag dat ik er een paar in de thumbnail-view selecteer en vervolgens daar allemaal de kleurtemperatuur en belichting verander. En ja, google is mijn niet onbekend.

Kijk ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:18
Ik bridge alweer even niet gebruikt, maar volgens mij kan je in bridge meerdere foto's selecteren en dan vanuit het rechtermuisknopmenutje iets kiezen als 'edit all selected images'. Als dat niet werkt kan je ook de bewerkingen uitvoeren op één foto, vervolgens vanuit hetzelfde menutje de instellingen kopiëren en dan vervolgens alle andere foto's selecteren en de instellingen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 18:36
Selecteer een aantal foto's (RAW), sleep die naar photoshop en ACR opent met die reeks foto's in thumbs. Via het menu zou dit ook moeten kunnen als je er meerdere selecteert.
Pagina: 1