Mijn harde schijf ratelt elke seconde heel even. Een soort monotoon ritme. Wat zou dit kunnen veroorzaken? Ik ben bang dat de schijf wel erg snel slijt zo.
EDIT:
Excuses voor de karige OP.
Eigenlijk pas vandaag voor het eerst ontdekt dat de harddisk om de de seconde even ratelt. Ik heb -naast een het installeren van een VST-plugin- vandaag niets veranderd aan mijn setup.
Het gaat om Windows XP.
Wat opvalt is dat de mousepointer elke seconde kort een zandlopertje krijgt.
Als ik in een dialoogvenster (bijvoorbeeld Notepad, --> open --> look in:) alle aanwezige schijven wil bekijken, schiet dat uitklapmenuutje steeds weer terug.
Qua software die altijd draait:
-Squeezecenter (voor de Squeezebox Duet)
-myiHome Server (voor de Popcorn Hour)
Allebei nu afgesloten, daar lag het niet aan.
Daarnaast nog wat andere programma's die draaien maar die kunnen het niet zijn, die heb ik al jaren (o.a. Perfect Keyboard, Daemon Tools).
Verder zou ik echt niet weten waar het aan kan liggen. Geen indexeerservices die aanstaan, althans ik heb ze niet aangezet. Heb al in de Taskmanager gekeken, maar zou niet weten welk proces dit veroorzaakt.
Ook al opnieuw opgestart, zonder succes.
EDIT:
Excuses voor de karige OP.
Eigenlijk pas vandaag voor het eerst ontdekt dat de harddisk om de de seconde even ratelt. Ik heb -naast een het installeren van een VST-plugin- vandaag niets veranderd aan mijn setup.
Het gaat om Windows XP.
Wat opvalt is dat de mousepointer elke seconde kort een zandlopertje krijgt.
Als ik in een dialoogvenster (bijvoorbeeld Notepad, --> open --> look in:) alle aanwezige schijven wil bekijken, schiet dat uitklapmenuutje steeds weer terug.
Qua software die altijd draait:
-Squeezecenter (voor de Squeezebox Duet)
-myiHome Server (voor de Popcorn Hour)
Allebei nu afgesloten, daar lag het niet aan.
Daarnaast nog wat andere programma's die draaien maar die kunnen het niet zijn, die heb ik al jaren (o.a. Perfect Keyboard, Daemon Tools).
Verder zou ik echt niet weten waar het aan kan liggen. Geen indexeerservices die aanstaan, althans ik heb ze niet aangezet. Heb al in de Taskmanager gekeken, maar zou niet weten welk proces dit veroorzaakt.
Ook al opnieuw opgestart, zonder succes.
[ Voor 88% gewijzigd door tbenschop2 op 06-09-2009 00:57 ]