Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harde schijf heeft steeds activiteit

Pagina: 1
Acties:

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Mijn harde schijf ratelt elke seconde heel even. Een soort monotoon ritme. Wat zou dit kunnen veroorzaken? Ik ben bang dat de schijf wel erg snel slijt zo.

EDIT:
Excuses voor de karige OP.
Eigenlijk pas vandaag voor het eerst ontdekt dat de harddisk om de de seconde even ratelt. Ik heb -naast een het installeren van een VST-plugin- vandaag niets veranderd aan mijn setup.

Het gaat om Windows XP.

Wat opvalt is dat de mousepointer elke seconde kort een zandlopertje krijgt.
Als ik in een dialoogvenster (bijvoorbeeld Notepad, --> open --> look in:) alle aanwezige schijven wil bekijken, schiet dat uitklapmenuutje steeds weer terug.

Qua software die altijd draait:
-Squeezecenter (voor de Squeezebox Duet)
-myiHome Server (voor de Popcorn Hour)
Allebei nu afgesloten, daar lag het niet aan.
Daarnaast nog wat andere programma's die draaien maar die kunnen het niet zijn, die heb ik al jaren (o.a. Perfect Keyboard, Daemon Tools).

Verder zou ik echt niet weten waar het aan kan liggen. Geen indexeerservices die aanstaan, althans ik heb ze niet aangezet. Heb al in de Taskmanager gekeken, maar zou niet weten welk proces dit veroorzaakt.
Ook al opnieuw opgestart, zonder succes.

[ Voor 88% gewijzigd door tbenschop2 op 06-09-2009 00:57 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

*weg* daar hebben we topicreports voor, dat is dat handje links bovenin

[ Voor 70% gewijzigd door pven op 05-09-2009 20:12 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het valt wel mee hoe snel je schijf slijt, maar pas als je gaat vermelden wat voor besturingssysteem je hebt, welke schijf, en of je bijvoorbeeld indexeringsprogramma's geïnstalleerd hebt kunnen we zeggen of een suggestie doen waar het aan zou kunnen liggen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ondanks dat ik dit een wel heel magere ts vind (wat heb je al geprobeerd? Heb je al gegoogled) wil ik je toch een kleine hint geven:
http://technet.microsoft....ysinternals/bb896646.aspx

offtopic:
@f.west: volgens mij is daar een topicreport voor ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Mike2k op 05-09-2009 19:51 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 11:26

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Een programma schrijft er iets op(kun je wellicht vinden door IO/writes/read in taskmanager te actieveren/bekijken ) . Is geen reden voor snelle slijtage hoor. Wel als temps hoog worden of je hem vaak aan of uit zet, maar dat kun je uitlezen uit een programma dat smart data uitleest. (HDTUNE)

PS, lees faq eens door wat er van een topic start verwacht wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 05-09-2009 19:53 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wiethoofd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:49:
Het valt wel mee hoe snel je schijf slijt, maar pas als je gaat vermelden wat voor besturingssysteem je hebt, welke schijf, en of je bijvoorbeeld indexeringsprogramma's geïnstalleerd hebt kunnen we zeggen of een suggestie doen waar het aan zou kunnen liggen.
idd.
En wat info over wanneer het is gekomen, wat je ervoor deed, waaraan je denkt dat het ligt, enz, enz.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Toevallig Windows Vista?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik denk het opzich wel, (maar hoezo denk je dat??)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sorry dat ik het zeg, maar je hebt geluk dat je dit topic niet in OM hebt geopend, want daar had ik hem inderdaad direct gesloten, maar dat laat ik hier verder te beoordeling van mijn collega mod's over.

De reden: te weinig informatie en een groot gebrek aan het tonen van eigen inzet. Dit fenomeen is namelijk wel veel vaker besproken hier op GoT. Ik zou, als ik jou was, eens de GoT search gaan gebruiken. Overigens als je Windows Vista draait dan is het niet zo vreemd, want Vista heeft standaard indexering software aan boord welke contineu alles bijhoud, zoals reeds opgemerkt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Graviton12
Na verloop van tijd zou hij wel moeten stoppen met indexeren wanneer er niks meer overschiet.

• tbenschop2
Fastex schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:50:
Ondanks dat ik dit een wel heel magere ts vind (wat heb je al geprobeerd? Heb je al gegoogled) wil ik je toch een kleine hint geven:
http://technet.microsoft....ysinternals/bb896646.aspx

offtopic:
@f.west: volgens mij is daar een topicreport voor ;)
Je hebt gelijk, ik heb de OP aangepast.
Heb Diskmon geinstalleerd, zie elke seconde nieuwe getallen verschijnen, maar weet absoluut niet wat ik hier nu mee kan. In de help staat hier ook niets over..

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou eens naar Deze Computer > rechtsklik op de 'ratelende' schijf > vinkje weghalen voor Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen

Defragmenteer eens je schijf na al je tijdelijke bestanden etc. opgeschoond te hebben met schijfopruiming.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 06-09-2009 00:41 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• tbenschop2
Wiethoofd schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:33:
Je zou eens naar Deze Computer > rechtsklik op de 'ratelende' schijf > vinkje weghalen voor Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen

Defragmenteer eens je schijf na al je tijdelijke bestanden etc. opgeschoond te hebben met schijfopruiming.
Het eerste heb ik nu gedaan, de index-service stond overigens aan, nu uit. Helpt helaas niet. Defragmenteren/opschonen kan ik eens proberen, maar denk niet dat dat wat uitmaakt. Bedankt voor je tip iig!

• tbenschop2
Volgens mij is het probleem opgelost.
Ik heb de USB stick (U3) er uit gehaald.
Vaag he?!

• Graviton12
Zal gewoon een virus zijn geweest ;)
Pagina: 1