Toon posts:

wii geluidsvertraging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag zou deze LEEK hulp krijgen bij het volgende probleem. Ik heb:

- Een SEG televisie (naast de antenne alleen 1 scart ingang) (Een oud bakbeest dus)
- Een LG LH-RH361SE HDD/DVD recorder met 5.1 geluid
- Nintendo WII

Mijn tv heb ik aangesloten op de LG via SCART. De WII heb ik aangesloten op de AV4 van de LG.

Nu is de vertraging in het geluid bij het spelen van WII-games zo groot dat het niet meer leuk is. Ik heb geprobeerd de WII rechtstreeks aan te sluiten op mijn tv en dan is er amper vertraging. Het geluid van de TV is echter zo slecht dat dat ook niet te doen is.

Hoe kan dit alles het beste aansluiten, zodat ik geen geluidsvertraging heb tijdens het spelen van WII-games?

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele reacties!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Audiolag? Ik denk niet dat het direct Wii gerelateerd is, maar eerder dat alles wat via die recorder gaat vertraagd zal zijn.

Anyway, vertel eens hoe alles aangesloten zit?
Hoe zit de audio vanaf die LG recorder? Apparte versterkerset? Zo ja, koop een SCART Switchbox (eentje met knopjes en een audio afsplits circuit) en laat daarvandaan de audio direct je versterker in gaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de reactie. Hier is trouwens de link met specificaties, waar de ook de specifieke aansluitingen op staan. http://www.kieskeurig.nl/...1se/specificaties/261695/

Ik heb het op deze manier aangesloten.

1. De antennekabel gaat rechtstreeks naar de lg-recorder(ant. in) Vervolgens gaat er vanuit de lg-recorder(rf-out) een kabel naar de tv(ant-in)

2. Er loopt een scart kabel van de tv(scart-input) naar de lg-recorder(av1)

3. De wii loopt via zijn eigen av-kabel naar av4 van de lg-recorder. Het uiteinde van de av-kabel van de wii zijn drie tulpstekkers(geel,wit,rood) deze kunnen rechtstreeks in de av4 van de lg-recorder.

4. De kleine boxen zijn aangesloten op de subwoofer. De subwoofer is aangesloten via de meegeleverde systeemkabel rechtstreeks naar de lg-recorder.

Ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven. Ik hoor het graag als er nog meer bij moet.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-02 10:37

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Dat ziet er inderdaad naar uit dat de vertraging in de LG zit. Kan je niet de WII gewoon op een losse versterker aansluiten, en dan video wel via LG laten lopen?

Mijn ervaring is dat als je meerdere apparaten "achter" elkaar gaat aansluiten, het hele verhaal er nou niet echt beter van wordt...

HENG HENG

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hmmm dus de speakerset is een meegeleverde set bij die LG recorder... Weet je ook of die speakerset toevallig een normale stereo ingang heeft? (in de vorm van twee tulpstekkers, rood en wit) Want dan kan je het geluid van de Wii rechtstreeks daar in pluggen.

Zo niet, dan moet je een andere oplossing zoeken.
Bijvoorbeeld als je een stereotoren hebt staan met audio ingang kan je de kabel verlengen en de audio daar mee versterken.

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
Op je TV zitten waarschijnlijk allerlei "beeldverbeteraars", die je meestal in een klap kunt uitschakelen door "game mode" o.i.d. in te schakelen.

Zoek in de handleiding van de tv hoe je deze game mode / spelmodus kunt inschakelen en laat eens weten of dat helpt?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RetroMan schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:18:
Op je TV zitten waarschijnlijk allerlei "beeldverbeteraars", die je meestal in een klap kunt uitschakelen door "game mode" o.i.d. in te schakelen.

Zoek in de handleiding van de tv hoe je deze game mode / spelmodus kunt inschakelen en laat eens weten of dat helpt?
Het zit niet in de TV. Als hij direct op de TV aansluit is het probleem weg ;)
Je zou die optie dan in dat apparaat van LG moeten zoeken, maar ik verwacht dat je dat daar niet zal vinden.
Daarbij is de audio vertraagd, niet de video ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie spacecowboy.

Als ik de wii op een andere losse versterker zou aansluiten, betekend dat ik een aparte versterker in een erg kleine kastje zou moeten stoppen en ook extra boxen daar neer zou moeten zetten.
Dan word alles wel een beetje erg omslachtig. Toch bedankt voor de tip.

• Spacecowboy

Spacecowboy

RetroMan schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:18:

Het is een oud bakbeest... Slim change dat daar zoiest als "beeldverbeteraars" op zitten
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:31:
Bedankt voor de reactie spacecowboy.

Als ik de wii op een andere losse versterker zou aansluiten, betekend dat ik een aparte versterker in een erg kleine kastje zou moeten stoppen en ook extra boxen daar neer zou moeten zetten.
Dan word alles wel een beetje erg omslachtig. Toch bedankt voor de tip.
Heb je op de LG geen aparte opties aanstaan zoals up- of downampling etc? Dat het enige wat ik nog zou kunnen bedenken.

[ Voor 36% gewijzigd door Spacecowboy op 06-09-2009 10:35 ]

HENG HENG

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59

kraats

Ik rol

Op pagina 17 van de (engelse) manual van je LG staat één en ander over Delay settings van je geluid. Heb je die waarden misschien nogal hoog staan?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
De rest ook bedankt voor de reacties.

Ik heb vier av ingangen op de lg, maar geen aparte audio ingang.

Aangezien ik via de LG mp3, cd's en ook lp's (externe platenspeler) kan afspelen en daar over het geluid tevreden ben ga ik niet apart nog een stereo set in mijn kamer zetten. Heeft één van jullie nog misschien een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie kraats.

Ik heb daar ook al mee geprobeerd iets verschil te maken. Maar dit hielp ook niet

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:40:
De rest ook bedankt voor de reacties.

Ik heb vier av ingangen op de lg, maar geen aparte audio ingang.

Aangezien ik via de LG mp3, cd's en ook lp's (externe platenspeler) kan afspelen en daar over het geluid tevreden ben ga ik niet apart nog een stereo set in mijn kamer zetten. Heeft één van jullie nog misschien een andere oplossing?

Alvast bedankt!
Probleem daar is dat je dan geen beeld hebt om de eventuele lag van het geluid vast te stellen. Probleem is er dan misschien wel, maar dan merk je het gewoon niet.

HENG HENG

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59

kraats

Ik rol

Welke 'sound mode' gebruik je? Heb je het ook als je deze op 'bypass' zet? Ik ga er van uit dat het signaal dan gewoon netjes over twee kanalen rechtstreeks door je versterker heen gaat en niet "opgewaardeerd" wordt naar een surround-signaal.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik eens proberen.
Pagina: 1