Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179946

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om een Mediaspeler aan te kopen... Omdat ik een complete newbie :o ben op dit gebied, had ik graag wat richting gekregen van jullie.

Wat moet het ding kunnen?

-harde schijf bevatten (1tb)
-via usb een stickje of externe harde schijf aankoppelen om van die bron af te spelen
-in netwerk kunnen hangen zodat ik kan kopieren van pc naar de mediaspeler
-zoveel mogelijke formaten afspelen (divx/xvid, mpeg, MKV, etc...)
-makkelijk in omgang zijn. (gebruikersinterface)
-subtitles kunnen vertragen/versnellen
-alle andere extra's zijn welkom

Omdat het aanbod me erg groot lijkt en omdat ze voor een leek als mezelf allemaal alles kunnen en 'beloven' had ik gedacht aan één van de volgende toestellen:

-Popcorn a110
-Ac Ryan Playon! HD
-HD Digitech HDX-1000

Ik las ook ergens ivm ACRyan iets over het niet afspelen van HD op 23.976 of zoiets maar dat het via een firmware ging gefixt worden omdat die 23.976 (wat het ook moge zijn) veel gebruikt wordt.

Indien er dingen zijn die ook nog belangrijk zijn en waar ik geen rekening mee hou, gelieve te vermelden... zoals ik al zei ik ben een complete leek op dit gebied.

Ik zoek dus eigenlijk het beste toestel in de prijsklasse tot 400 euro (1tb HD meegerekent).

Bij voorbaat mijn oprechte dank! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 179946 op 05-09-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:38
Ik heb de HD Digitech HDX-1000.
Vrijwel dezelfde als de popcorn, zelfde software in vrijwel dezelfde hardware (wel ander uiterlijk)

Werkt echt perfect, gebruik heb als torrent client en werkt zeer goed.
Films zijn mooi te ordenen via programmas als yamj etc...

Voordeel van de hdx tov. de popcorn is dat deze geen ventilator heeft als koeling. Dit scheelt in geluid wat voor mij belangrijk was ;)

Prijs was voor mij 180 euro voor de hdx en 80 euro voor een hdd (ook 1TB). Dus heel ruim in het budget ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tonkey op 05-09-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169507

Ik las ook ergens ivm ACRyan iets over het niet afspelen van HD op 23.976 of zoiets maar dat het via een firmware ging gefixt worden omdat die 23.976 (wat het ook moge zijn) veel gebruikt wordt.

Dit gaat inderdaad gefixt worden, in de nieuwste beta firmware is dit al gefixt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

vandevorst schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:25:

Voordeel van de hdx tov. de popcorn is dat deze geen ventilator heeft als koeling. Dit scheelt in geluid wat voor mij belangrijk was ;)
de popcorn heeft ook geen ventilator hoor. Ik weet niet hoe je daar bij komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als ik mag spammen: ik heb onlangs enkele populaire spelers met elkaar vergeleken tot 350 euro. Dit gaat enkel over specs die te vinden zijn in handleidingen, voor ervaringen zul je toch echt de ervaringstopics van de spelers door moeten lezen. Don't worry; die topics staan per speler gelinkt in m'n blogpost ;)

Over jouw eisen:
  • harde schijf bevatten (1tb)
  • via usb een stickje of externe harde schijf aankoppelen om van die bron af te spelen
  • in netwerk kunnen hangen zodat ik kan kopieren van pc naar de mediaspeler
  • zoveel mogelijke formaten afspelen (divx/xvid, mpeg, MKV, etc...)
  • makkelijk in omgang zijn. (gebruikersinterface)
  • subtitles kunnen vertragen/versnellen
  • alle andere extra's zijn welkom
Een harddisk was ook één van mijn eisen; via USB kunnen álle door mij bekeken spelers afspelen, voor de netwerkverbinding: zie blog, formaten is doorgaans identiek omdat veel spelers gebaseerd zijn op dezelfde decodeerchip, en voor de subtitles zul je ook de topics moeten doorlezen, of de handleiding, daar heb ik niet naar gekeken :)

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 05-09-2009 20:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ray schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:16:
[...]

de popcorn heeft ook geen ventilator hoor. Ik weet niet hoe je daar bij komt ?
Ik dacht dat die wel een extra koeling had?
Aangezien de processor van de hdx tegen de buitenkant zit, en dit bij de pch niet zo was.

Maargoed, mijn fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

vandevorst schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:22:
[...]

Ik dacht dat die wel een extra koeling had?
Aangezien de processor van de hdx tegen de buitenkant zit, en dit bij de pch niet zo was.

Maargoed, mijn fout ;)
no problemo :) de PCH heeft gewoon een koelblokje op de cpu zitten wat afdoende is. Er zijn wel mensen die er een koeler op gezet hebben maar goed.

Blijft nog het punt van de DTS downsample. Ik weet niet of de hdx dit inmiddels onder controle heeft ? Afhankelijk hoe je de mediaspeler gaat gebruiken kan dit wel van belang zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt beste mensen voor de feedback.

Als ik het een beetje begrijp dan is er in feite weinig verschil tussen de popcorn a1110 en de hdx 1000 omdat deze toestellen gebaseerd zijn op dezelfde chip en platform...

De ACRyan is blijkbaar een latere en nieuwere chip dan diegene die popcorn en hdx gebruiken... mag ik dan aannemen dat de meest recentste dan ook de 'beste' is?

Ik ben ook iets tegengekomen ivm skins en thumbs voor je filmcollectie wat op te vrolijken: yet another movie jukebox...

YAMJ is blijkbaar voor het Syabas platform (popcorn en hdx), is er iets dergelijks voor de ACRyan?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb zelf een A-110 sinds een paar weken en die bevalt erg goed.
Hij voldoet aan alle voorwaarden die jij stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Voordeel van de popcorn en de hdx is dat ze ook downloaden vanuit newsgroepen ondersteunene. Voor de rest zijn ze volgens mij vrijwel hetzelfde en kunnen ze ook hetzelfde. De ACryan is vrij nieuw en heeft nog wat kinderziektes, geen ernstige dingen. Hij is wel wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
Anoniem: 179946 schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:39:De ACRyan is blijkbaar een latere en nieuwere chip dan diegene die popcorn en hdx gebruiken... mag ik dan aannemen dat de meest recentste dan ook de 'beste' is?
De PCH en HDX gebruiken de Sigma chipset, de PlayOn!/Xtreamer/etc etc de RealTek chipset. Voor zover ik weet is er weinig verschil in prestaties. De spelers gebaseerd op de middleware van Syabas bestaan echter al een tijdje, hebben de meeste functies onder controle en heeft de grootste community. De spelers met de RealTek chipset zijn veel recenter en hebben nog wat probleempjes met afspelen van bestanden met een bepaalde framerate, licenties en een kleinere (maar groeiende) community.

Hoe het met applicaties voor de RealTek spelers zit, geen idee. Is het uberhaupt wel mogelijk om zelf applicaties te installeren op dit platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 02:21
Ray schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:22:
[...]

no problemo :) de PCH heeft gewoon een koelblokje op de cpu zitten wat afdoende is. Er zijn wel mensen die er een koeler op gezet hebben maar goed.

Blijft nog het punt van de DTS downsample. Ik weet niet of de hdx dit inmiddels onder controle heeft ? Afhankelijk hoe je de mediaspeler gaat gebruiken kan dit wel van belang zijn
Op mijn A110 zit niet alleen een koelblokje, maar ook een stukje prut op de onderkant van het deksel, volgens mij om te zorgen dat het koelblokje contact maakt met het deksel om warmte af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gisteren even een Nederlandse online shop gecontacteerd voor wat inlichtingen...
Die vertelde meteen om niet te twijfelen tussen de PCH en de Ac Ryan HD... PCH honderd maal beter zegt ie... :?

Dacht ik net een Playon te bestellen en dan krijg je dit te horen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dat kreeg ik ook te horen en het is ook wel logisch, de PCH is bewezen en al langer op de markt en er is goede ondersteuning voor.
Ik betaal liever een paar euro meer voor mijn A-110 dan voor die AC ryan als ie de helft niet afspeelt want dat levert alleen maar ergenis op.

De reden om de A-110 boven de HDX1000 te verkiezen is dat de firmware word gemaakt voor de A-100 en A-110 en dan later pas uitkomt voor de HDX1000 en andere NMT's omdat ze nog drivers aan moeten passen, ik blijf liever bij het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

De PCH/HDX hebben inderdaad op dit moment een betere ondersteuning vanuit de community. Dat is ook logisch omdat deze al eem geruimte tijd bestaat. Wil je inderdaad die moviejukebox hebben dan zou ik kiezen voor de PCH/HDX. Verder zou ik zelf voor de HDX gaan. Deze is degelijker qua behuizing en heeft een betere warmteafvoer. Verder zijn ze relatief gelijk en alles wat voor de PCH gemaakt wordt, kan je gebruiken op de HDX en vice versa. Er zit echter wel een wat verouderde chip in de PCH/HDX. De menu's etc zijn vrij traag.

De menu's van de playon!HD zijn een stuk sneller en ook deze mediaspeler heeft een uitstekende afspeelmogelijkheid. Hij is ook nog eens stukken goedkoper. Ik zelf ben gegaan voor de Asus O!Play. Ik zat te twijfelen tussen de O!Play en de Playon!HD. Ik heb toch gekozen voor de O!Play vanwege de prijs (90 euro) en omdat ik niet perse een interne HD hoefde te hebben. Ik heb niet gekozen voor de PCH/HDX vanwege het toch wel forse prijsverschil en de verouderde chip. Ik zou niet al teveel afgaan van wat een webwinkel zegt btw. Die kijken toch vaak naar de marges. Vooral al met een opmerking dat je nooit voor een Playon!HD moet kiezen is echt te bizar voor woorden.
Bierkameel schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:30:
De reden om de A-110 boven de HDX1000 te verkiezen is dat de firmware word gemaakt voor de A-100 en A-110 en dan later pas uitkomt voor de HDX1000 en andere NMT's omdat ze nog drivers aan moeten passen, ik blijf liever bij het origineel.
AFAIK, zijn de firmwares direct onderling uitwisselbaar. Je hoeft dus niet te wachten OID. Dit weet ik niet 100% zeker though, maar ik meen dat gelezen te hebben in mijn research toendertijd. De algemene mening is dat de HDX net iets meer gewaardeerd wordt dan de PCH, maar dit is uiteraard een persoonlijke mening. De HDX is wel duurder dan de PCH.
Tc-Chub schreef op zondag 06 september 2009 @ 09:57:

Nee zo werkt het niet helemaal. Popcorn maakt inderdaad die firmware en die past in principe met een methode ook gewoon op de HDX. Echter omdat die voor de popcorn is gemaakt moeten er nog wat aanpassingen gebeuren voordat hij bij de hdx ook helemaal klopt (Logo, lampjes kleuren etc). Indien dit dus niet gebeurd kan je alsnog de popcorn firmware erop zetten en dan ziet het er gewoon iets anders uit maar werkt het wel gewoon hetzelfde.

[ Voor 36% gewijzigd door KillGhost op 08-09-2009 15:27 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

KillGhost schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:42:
Verder zou ik zelf voor de HDX gaan. Deze is degelijker qua behuizing en heeft een betere warmteafvoer.
[...]
Dat van die warmeafvoer lijkt zo maar de HDX heeft juist veel problemen met de behuizing: http://networkedmediatank...read.php?tid=16631&page=1
Er zijn hele serie's waarvan de heatsink een paar mm boven de CPU hangt waardoor je constant vastlopers krijgt.

En de snelheid van de menu's is sinds de laatste firmware niet zo'n probleem meer, ik vind het iig niet storend en ik kan overal goed doorheen zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Bierkameel schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:21:
[...]

Dat van die warmeafvoer lijkt zo maar de HDX heeft juist veel problemen met de behuizing: http://networkedmediatank...read.php?tid=16631&page=1
Er zijn hele serie's waarvan de heatsink een paar mm boven de CPU hangt waardoor je constant vastlopers krijgt.

En de snelheid van de menu's is sinds de laatste firmware niet zo'n probleem meer, ik vind het iig niet storend en ik kan overal goed doorheen zappen.
Diegene met problemen zijn enkel de oudere series. Sinds een maand of 5 is dit compleet verholpen.
Ik heb er rond die tijd een gekocht namelijk, maar ik heb de nieuwe serie dus was geen punt.

Inmiddels is het dus helemaal geen probleem meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de zeer nuttige info iedereen!

Even een ander vraagje: ik heb een vriend dewelke een PCH a110 heeft en deze zegt dat hij geen WMV files ouder dan versie 9 afspeelt?
Kan iemand dit bevestigen? Zou te maken hebben met licentierechten van Microsoft ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301049

Een week geleden ging ik naar de winkel om een ACRyan te kopen, dit na veel enthousiaste berichten op dit forum. De persoon die me holp zei dat de PCH een betere keuze zou zijn. Op zijn advies dus thuis gekomen met de PCH. :'(
Ik heb geen ervaring in installatie van media spelers en weinig van netwerken. :?
  • Om de PCH te installeren dien je dit wel een beetje te hebben. Nu na een week ben ik eindelijk in staat om te streamen direct via het netwerk welke ik kan selecteren als media bron.
  • MyIhome, een optie om ook te gebruiken om te streamen, gebruik ik niet omdat deze in mijn situatie soms wel en soms niet werkt.
  • Alle bestanden die ik tot nu toe probeer af te spelen slagen.
Een grote ergenis vindt ik wel de stabiliteit van de PCH.
Soms slaat hij helemaal vast en krijg ik hem enkel weer aan de praat door hem uit te zetten en na opstarten direct terug te zetten op de fabrieksinstellingen.
Vaak, als hij op stand-by staat, krijg ik hem niet meer aan met de power knop op de AB of welke andere dan ook en moet ik hem via de aan/uit knop aan de achterkant uit en aan schakelen.
Al 2 x gehad dat het menu helemaal vervormt was en wederom terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Dus al met al, het werkt goed als het werkt.
Maar gezegd weet hoe je netwerk thuis in elkaar zit, althans de instellingen van de PC die je wilt sharren anders loop je jezelf een poosje te ergeren.
Daarnaast de winkel waar ik hem gekocht heb (DIVX playerin Spijkernisse) heeft een prima 8)7 support afdeling.
Op alle vragen die ik had werd ik doorverwezen naar de internet sites dus verwacht daar helemaal niets van. |:(

Nou succes ermee, ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

P.s. in een ander forum staat een link naar een heel leuk scherm(pje) om je menu dus te tonen hierop ipv de tv te hoeven aan te doen. Prijs viel me ook reuze mee. Dus hierbij.... O-)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20415

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Dvico Tvix 6500A

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 179946 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:03:
Gisteren even een Nederlandse online shop gecontacteerd voor wat inlichtingen...
Die vertelde meteen om niet te twijfelen tussen de PCH en de Ac Ryan HD... PCH honderd maal beter zegt ie... :?

Dacht ik net een Playon te bestellen en dan krijg je dit te horen 8)7
Na mijn ervaring met de PlayOn HD zou ik hier ook niet aan twijfelen ;)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

En welke mediaspeler zou dan op dit moment de beste keus zijn? Zoveel mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Leuk om een dergelijk topic tegen te komen aangezien ik zelf ook al een tijd aan het twijfelen ben over welk apparaat onder mijn tv plaats mag nemen.
Moet zeggen dat ik over de PCH veel lof in diverse fora ben tegen gekomen. Goede prijs/kwaliteit verhouding en uitgebreide support zijn 2 zaken die vooral vaak naar voren kwamen.
Mijn keus voor de PCH staat dus in ieder geval al zo goed als vast...

Voor jou, succes met je keuze!! :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlizzarD schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:38:
[...]

Na mijn ervaring met de PlayOn HD zou ik hier ook niet aan twijfelen ;)
En waar zijn jou ervaringen te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314204

Ik lees hier over de PCH 110. Maar er is toch al een Pocornhour C200 uit. heeft iemand hier al ervaringen mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 314204 op 29-09-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Anoniem: 314204 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:19:
Ik lees hier over de PCH 110. Maar er is toch al een Pocornhour C200 uit. heeft iemand hier al ervaringen mee?
Je had natuurlijk even kunnen zoeken maar hiero kan je verder lezen [Mediaplayer] Popcornhour C-200.
Pagina: 1