Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ik heb al eeuwen de logitech z-640
op zich een prima setje (ik ben niet zo heel veel eisend, beetje muziek, films, en wat games).

nu vertoont het appraat af en toe uitval en heb ik dus iets anders nodig. maar ik vraag me af of er nog vernieuwing is op het gebied van pc speakers? zaken waar ik dus op zou moeten letten.

de set die ik nu heb is en 5.1, maar ik heb geen zin in weer al die kabelwirwar, en heb ook nooit echt de voordelen gemerkt.

ik dacht dat misscihen onderstaand setje wel leuk zou zijn. iemand misschien ervaringen met het surround geluid van deze set? of iemand een beter advies?

pricewatch: Logitech Z Cinéma Advanced Surround Sound System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik je een setje aan mag raden dan zou ik de logitech z-2300 kiezen:

pricewatch: Logitech Z-2300

Vooral de subwoofer van die set is redelijk indrukwekkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat heb je zelf allemaal gevonden? Wat zijn daar de specs / prijzen / reviews van?
Wat zijn de plus en minpunten van die sets? Waar twijfel je nog over? :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:23:
Als ik je een setje aan mag raden dan zou ik de logitech z-2300 kiezen:

pricewatch: Logitech Z-2300

dat is een setje van 2004, is er dan helemaal geen innovatie op het gebied van geluid? die cinema zou een soort surround geluid emuleren, is een stuk nieuwer. ik zag op gamekings en review van deze set en het lijkt me best een aardige set.

http://www.gamekings.tv/i...ensdag-logitech-z-cinema/
teacher schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:28:
[...]

Wat heb je zelf allemaal gevonden? Wat zijn daar de specs / prijzen / reviews van?
Wat zijn de plus en minpunten van die sets? Waar twijfel je nog over? :+
ik ben een leek op audio gebied, wil graag 5.1 geluid, maar geen kabels. vraag me af of bovenstaand setje een beetje deugd, en welke innovaties er zijn op audio gebied waarmee ik eventueel rekeing zou moeten houden (pc-speaker nivo).

[ Voor 33% gewijzigd door libero op 05-09-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Het zijn geen processors of videokaarten he. De beperkingen van speakers zijn al jarenlang bekend en vernieuwingen gebeuren alleen op het gebied van decoding (surround formaten) en eventueel efficiëntere versterkers. (Maar dat zit niet in het PC-speakers segment) Het is niet zo dat er ieder half jaar een spectaculaire verbetering is ofzo. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

libero schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:41:

ik ben een leek op audio gebied, wil graag 5.1 geluid, maar geen kabels. vraag me af of bovenstaand setje een beetje deugd, en welke innovaties er zijn op audio gebied waarmee ik eventueel rekeing zou moeten houden (pc-speaker nivo).
Maar kijk... "wij" hier in AUD zijn niet geboren met audio kennis: wij hebben ons ook in moeten lezen, en hebben ook door vallen en opstaan (lees: speakers aan elkaar knopen, loudness aan, bass voluit ... in mijn geval ;) ) geleerd wat de do's en don'ts zijn.

Ook de vraag "is $product een beetje goed" hangt van zoveel persoonlijke variabelen af dat er nauwelijks antwoord op te geven is. Op basis van specs kan je ja of nee zeggen, maar die specs kan je zelf ook bekijken.

Dus vandaar mijn opmerking over "wat heb je zelf al gevonden"... Een beetje eigen inzet is toch niet teveel gevraagd?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:23:
Met indrukwekkend schijnen veel mensen te bedoelen dat er een enorm gedreun uit komt. Echt fatsoenlijke bass heb ik bij Logitech nog nooit gehoord. Na 5 minuten muziek luisteren op zo'n ding kan ik het niet langer verdragen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
teacher schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:17:
[...]

Maar kijk... "wij" hier in AUD zijn niet geboren met audio kennis: wij hebben ons ook in moeten lezen, en hebben ook door vallen en opstaan (lees: speakers aan elkaar knopen, loudness aan, bass voluit ... in mijn geval ;) ) geleerd wat de do's en don'ts zijn.

Ook de vraag "is $product een beetje goed" hangt van zoveel persoonlijke variabelen af dat er nauwelijks antwoord op te geven is. Op basis van specs kan je ja of nee zeggen, maar die specs kan je zelf ook bekijken.

Dus vandaar mijn opmerking over "wat heb je zelf al gevonden"... Een beetje eigen inzet is toch niet teveel gevraagd?
ik dacht dat ik de vraag ook wat breder had gesteld, ik vroeg me namelijk ook af wat de vernieuwingen zijn op pc speaker gebied.
en is dit systeem van surround geluid faken wat logitech doet in deze speakerset deugdelijk? (Logitech Z Cinéma Advanced Surround Sound System) of kan ik beter naar een traditioneel setje kijken.

maar als ik dit soort vragen hier niet mag stellen gooi je hem maar dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 00:58
stereo speakers die surround faken heeft bij mij nog nooit gewerkt, geen idee of iemand anders het wel merkt, maar als je surround wilt zul je volgens mij echt naar een 5.1 setje moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

libero schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:41:
[...]

dat is een setje van 2004, is er dan helemaal geen innovatie op het gebied van geluid? die cinema zou een soort surround geluid emuleren, is een stuk nieuwer. ik zag op gamekings en review van deze set en het lijkt me best een aardige set.

http://www.gamekings.tv/i...ensdag-logitech-z-cinema/
Jij wilt gamekings serieus nemen als ze in dezelfde aflevering het hebben over een ergonomisch toetsenbord en de kerel die hem getest heeft in een walgelijk slechte houding zit wat dus niks met ergonomie te maken heeft?
Nee, gamekings heeft nergens verstand van dus zou er niet teveel naar luisteren.

Btw, die gasten hebben dus absoluut geen verstand van geluid, pc's en hardware in het algemeen. Je kan er meerdere dingen op aansluiten... met een kabel splitter? Dat gaat lekker werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 07-09-2009 01:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:27:
[...]

Met indrukwekkend schijnen veel mensen te bedoelen dat er een enorm gedreun uit komt. Echt fatsoenlijke bass heb ik bij Logitech nog nooit gehoord. Na 5 minuten muziek luisteren op zo'n ding kan ik het niet langer verdragen.
Daar ben ik het 100 % mee eens, door het slecht weergegeven laag ben ik ook snel luistermoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 15:47
Zie link beneden voor een identieke discussie

onzichtbaar in "Het kiezen van een PC-Speakersysteem top..."

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Pagina: 1