Toon posts:

welke processor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een packard bell amd k6 500Mhz,nu ik zou mijn pc willen upgraden naar bijvoorbeeld 1200Mhz, ik weet dat ik alleen socket 7 processors kan nemen, maar het maximum voor een socket 7 is denk ik 600Mhz. Is dat mogelijk of gaat dat niet omdat dat een standaard moederbord is. Ik heb wel iets gehoord van een modo te plaatsen, en dan zou ik wel sneller kunnen gaan, en dan zou geen ander moederbord moeten nemen.
Kan er iemand helpen en kan je ongeveer de prijs eens zeggen. Want ik zelf ken niet zoveel van hardware.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

:?

Je hebt helemaal geen Socket 7 processor die lopen op 1200 MHz.

Dit zou dus betekenen dat je een nieuwe MOBO moet kopen(misschien ook andere geheugen).

Prijs => Gaat dan erg oplopen

MOBO + Geheugen + Processor => 1200-1400 Gulden

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ehm ja jong... sommige mensen beginnen dat hier beu te worden ma kom :)

Ik kan het alleen in BEF zegge srry *D

Verwijderd

hoger gaan met een procesor op socket 7 zou ik niet doen ,veel snelheid win je er niet mee, ik ben ook ooit eens overgestapt van een 350 naar een 500 k6-2 en om eerlijk te zijn, zo groot was het verschil niet, zonde van je geld, investeer dan in extra geheugen, daar heb je meer aan.

sommige a-merk pc's hebben vrij standaard moederborden waarin je eventueel een ander atx bord kan zetten, neem je computer mee naar je computer shop en laat je informeren over de mogelijkheden.

Succes...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb voor een bekend bedrijf ook service verleend bij AMD Athlons en de 600 MHz athlons zaten daar nog in de SLOT aansluiting en niet op een socket. By the way een socket heeft in theorie niks te maken met de kloksnelheid, op dit moment draait er dus maximaal 1200 MHz omdat de athlon 1200 de snelste nu is maar die kán ook op 1600 MHz draaien met vloeistofkoeling etc.

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

ferry hij heeft een k-6 op een socked 7 (super) en de athlon is de k-7 dus dan gaat 1200 niet |:(

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Tsja, nieuw moederbord en geheugen in ieder geval. Maar kijk dan ook nog ff na of niet toevallig video en sound onboard zijn, anders moet je er die ook nog bij rekenen!
Verder gebruikt PB zover ik weet best veel MSI moederborden, dus je kunt er wel andere gewone moederborden in zetten. (p.s. je kunt je PB-software wel niet meer gebruiken dan! Is namelijk geleverd bij de PB PC en als er een ander moederbord in zit is het geen PB PC meer.) Je software zal zich waarschijnlijk ook niet meer laten installeren! :(

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 22:19 schreef FerryHeibrink het volgende:
op dit moment draait er dus maximaal 1200 MHz omdat de athlon 1200 de snelste nu is maar die kán ook op 1600 MHz draaien met vloeistofkoeling etc.
Er zijn al processorx die zelfs!!! 1300Mhz zijn http://nl.magnashop.com/asp/main.asp?menu=thunder *D

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:59
msi mobo fl 350
athlon 1000 fl 550
Geheugen 128 mb fl 100

Samen fl 1000
met een duron 800 fl 650

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat ik ook een dual moederbord kan plaatsen, dus een mobo waar ik twee processors kan plaatsen, en dan zou ik mijn amd k6 500Mhz behouden, en een processor Amd duron van 800Mhz bijsteken. Dan kom ik toch ook aan 1300 Mhz. Trouwens ik heb al 128 Mb ram steken. Maar de vraag is gaat dat wel in een standaard computer. Dus zou mij dat 200 gulden zijn voor de processor en ongeveer 350 gulden voor het moederbord.

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:39
Yeah sure 2 totaal verschillende cpu's in een bord prikken en dan de snelheid optellen:?
Wat wil je nou eigenlijk?, want je zinsbouw is niet echt je van het....

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Als je echt niet veel wil uitgeven, dan is er nog 1 optie...

De AMD K6-III 3D 450, deze heeft die onboard L2-cache die dus ook op 450MHz loopt.
Deze zou de snelheid van het systeem nog merkbaar kunnen verhogen, mits je sowieso voldoende geheugen hebt (ga uit van 128Meg).

3 voordelen::)
- Goedkoop (100-150 gulden :?)
- Snel/makkelijk (proccie uit, proccie in, cooler erop en klaar)
- Systeem gaat weer 1-2 jaar langer mee...

4 nadelen::(
- Ontzettend moeilijk te verkrijgen, meestal alleen via internet uit USA...
- Hiermee ben je echt aan het uiterste plafond gekomen wat betreft upgraden...
- Je blijft de huidige beperkingen van het systeem houden (afgezien van proc. dan)
- Upgrade verouderd sneller, economisch gezien is nu wat meer uitgeven (en dus voorbereid op de komende toekomst) goedkoper
dan nu weinig uitgeven (en later een compleet nieuw systeem moeten aanschaffen)...

(er zullen vast wel meer pro's en con's zijn, maar dit zijn denk ik de belangrijktste)

Anders moet je rekenen op een uitgave van ongeveer 1000,-- gulden, meer hoeft het zeker niet te kosten, en je systeem kan weer jaren mee...

Edit: Helemaal vergeten te zeggen dat je mobo een ander voltage voor de K6-III moet kunnen leveren... (weet niet meer hoeveel, maar dat kan je effe opzoeken...)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

MSI K7T Turbo RAID moederbord .
Duron Processor naar keuze .
Als je het nog niet hebt (prijzen zen toch laag) 128 MB PC133 DIMM .

Veel vor weinig geld .
Ik ben van een K6-2 450 op een Plastic Athlon overgestapt en dat is echt een super verschil .
Pagina: 1