Ik ben op zoek naar een nieuwe processor en zal ook een nieuw moederbord nodig hebben.
Maar aangezien ik nogal een leek ben op dit gebied zou ik graag wat advies krijgen.
Het moet niet te gek worden, ik zou graag voor minder dan €250,- klaar zijn, al kan ik me waarschijnlijk ook nog wel €300,- veroorloven.
Mijn computer wordt vooral gebruikt om te gamen, maar af en toe ook Photoshop.
Nu zat ik te denken aan een AMD Phenom II 810 of een AMD Phenom II 720.
Ik vraag me alleen af welk moederbord ik hierbij moet aanschaffen, ik wil wel upgraden vanwege de AM3 sockets.
Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor chipset ik nodig heb, ik heb een Ati 4850 van Radeon, denk alleen niet dat ik voorlopig nog een 4850 erbij zal kopen, dus crossfire is geen vereisde.
Na wat zoeken op internet leken me de volgende moederborden wel aardig:
Asus M4A78T-E
Asus M4a78
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
Suggesties zijn dus van harte welkom
Maar aangezien ik nogal een leek ben op dit gebied zou ik graag wat advies krijgen.
Het moet niet te gek worden, ik zou graag voor minder dan €250,- klaar zijn, al kan ik me waarschijnlijk ook nog wel €300,- veroorloven.
Mijn computer wordt vooral gebruikt om te gamen, maar af en toe ook Photoshop.
Nu zat ik te denken aan een AMD Phenom II 810 of een AMD Phenom II 720.
Ik vraag me alleen af welk moederbord ik hierbij moet aanschaffen, ik wil wel upgraden vanwege de AM3 sockets.
Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat voor chipset ik nodig heb, ik heb een Ati 4850 van Radeon, denk alleen niet dat ik voorlopig nog een 4850 erbij zal kopen, dus crossfire is geen vereisde.
Na wat zoeken op internet leken me de volgende moederborden wel aardig:
Asus M4A78T-E
Asus M4a78
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
Suggesties zijn dus van harte welkom