Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Online Armor: NDIS/Miniport fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop met Vista Home SP2 met als beveiliging NOD32 en Online Armor Free.
Met die Armor heb ik problemen, hij wilt zijn firewall gedeelte niet opstarten omdat blijkbaar: "Failed to load NDIS filter driver".
Als ik in mijn apparaatbeheer kijk zie ik een drietal conficten bij de volgende netwerkadapters:
WAN - miniport (IP) - OnlineArmor miniport
WAN - miniport (IPv6) - OnlineArmor miniport
WAN - miniport (Netwerk monitor) - OnlineArmor miniport

Iemand een idee om dit op te lossen, want kon er zelf bar weinig over vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm moest eigenlijk in "Client Software Algemeen". Mod gecontacteerd.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:37:
Ik heb hier een laptop met Vista Home SP2 met als beveiliging NOD32 en Online Armor Free.
Met die Armor heb ik problemen, hij wilt zijn firewall gedeelte niet opstarten omdat blijkbaar: "Failed to load NDIS filter driver".
Als ik in mijn apparaatbeheer kijk zie ik een drietal conficten bij de volgende netwerkadapters:
WAN - miniport (IP) - OnlineArmor miniport
WAN - miniport (IPv6) - OnlineArmor miniport
WAN - miniport (Netwerk monitor) - OnlineArmor miniport

Iemand een idee om dit op te lossen, want kon er zelf bar weinig over vinden.
Ik zou voor thuisgebruik Online Armor niet gebruiken, Windows Firewall in Vista voldoet dan prima. Mijn advies dus, Online Armor verwijderen.

Wat ik vermoed is dat Online Armor unsigned drivers gebruikt, en die worden door Vista geblokkeerd, maar dat kan ik zo niet nagaan.

Misschien is Tweakers ook niet helemaal de juiste helpdesk, ik zou zelf een topic aanmaken op het Support Forum van Online Armor, daar wij Online Armor niet kennen, ik in iedergeval niet. Ook is het wel handig als je wat meer informatie geeft over wat je zelf al hebt geprobeerd, waar je op hebt gezocht. En ook welke errors er voorkomen in je Windows eventlogs, daar zoek je dan op internet en EventID.net, om een mogelijke oorzaak te proberen te achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het er af gegooit, was het zat.

Verwijderd

Firewalls horen in BV thuis, move daarnaar toe, al is het nu niet echt een nuttig topic voor anderen meer...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:34:
Firewalls horen in BV thuis, move daarnaar toe, al is het nu niet echt een nuttig topic voor anderen meer...
Voor mij is het afgesloten zo, maar dan middels een rigoreuze oplossing.
Misschien dat anderen het nog wel bij het programma zelf opgelost willen hebben (op de site zelf kon ik niets vinden, had nog wel support kunnen vragen maar is nu voor mij niet meer nodig.
Pagina: 1