Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een tv kopen van 32" voornamelijk voor mijn ps3 en evt bluray films. Ik vroeg me dus af, is er een verschil in beelkwaliteit tussen 32" HD Ready en Full HD van ongeveer 3 meter afstand? Ik heb al veel gezocht op het internet, maar ik kom alleen topics/artikels tegen daterend uit 2006-2007. Ik wil z.s.m. een nieuwe tv kopen, aangezien ik nu tijdelijk een tv van 20 cm bij 20 cm heb :D

Alvast bedankt voor de reacties, links naar artikels e.d. zijn ook welkom.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Op 3 meter? denk dat je weinig verschil zal zien. Ik zit op 3 meter van een 47" fullhd en eerst een 42" hdready. Als ik nu een 720p film vergelijk met de 1080p versie op de 47" dan zie je wel verschil maar geen wereldschokkend. Beide is al een hele stap beter dan gewoon dvd/tv. Als je dan een 32" neer zet is het verschil nog vele malen kleiner.

Ik zou gewoon de 32" kopen die je het mooiste beeld vind geven, niet lettend op fullhd/hdready maar op de kleuren, contrast, helderheid, kijkhoek, etc.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Op die afstand met dat formaat ga je geen verschil zien. Maar wat ik belangrijker vind is de kwaliteit van het beeld. Als de TV die je mooier beeld vind geven toevallig een Full HD is, dan moet je daar natuurlijk voor gaan.
Verder kan het voorkomen dat een HD ready scherm (zijn ze er nog :?) meer uit een budget reeks is, en daarom wat minder van kwaliteit.
Ik weet niet wat je budget is, en waar je aan zat te denken....

ps wat sick nick dus zegt

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSide op 05-09-2009 16:23 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
budget ongeveer 400 euro. Ik zag net bij makro een een sony 32" tv HD Ready Bravia engine rond de 400 euro. Ik zie vaak HD Ready tv's rond de 300-500 euro, maar als k kijk naar Full Hd tv's, ongeveer rond 500-600 euro. Voor 100-200 euro verschil kan ik dus beter voor een HD Ready gaan, aangezien het verschil niet groot genoeg is?
btw: ik zie ook Full HD tv's van 60 cm, dus dat vind ik dan ook vreemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 16:33 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:28:
budget ongeveer 400 euro. Ik zag net bij makro een een sony 32" tv HD Ready Bravia engine rond de 400 euro. Ik zie vaak HD Ready tv's rond de 300-500 euro, maar als k kijk naar Full Hd tv's, ongeveer rond 500-600 euro. Voor 100-200 euro verschil kan ik dus beter voor een HD Ready gaan, aangezien het verschil niet groot genoeg is?
Er zijn vind ik altijd 2 zaken die belangrijk zijn. Dat zijn Budget en Beeldkwaliteit. Deze moet je zo goed mogelijk zien te combineren. En laat je niet verleiden door zaken zoals Full HD, Contrast Ratio, miliseconden en meer van die marketing praat.
Maar je kan met een gerust hart shoppen voor een HD ready als je budget niet meer toestaat zonder dat je bang hoeft te zijn over het verschil met een Full HD scherm.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

€400? kijk naar de Samsung 32B450 of Sony 32S5500, mooie tv's voor je geld.
De 32S5500 heb ik zelf (ook op ±3m) en ik ben er erg blij mee.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
FullHD is wel aan te raden als je wilt gamen. HD Ready heeft vaak een 1366x768 resolutie zodat de TV altijd het binnenkomende HD-signaal moet scalen naar de native resolutie. Dit scalen kost tijd waardoor het beeld naijlt (lagt) ten opzichte van het signaal. Hierdoor kun je niet meer fijn gamen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 00:46
ari3 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:47:
FullHD is wel aan te raden als je wilt gamen. HD Ready heeft vaak een 1366x768 resolutie zodat de TV altijd het binnenkomende HD-signaal moet scalen naar de native resolutie. Dit scalen kost tijd waardoor het beeld naijlt (lagt) ten opzichte van het signaal. Hierdoor kun je niet meer fijn gamen.
BS, de meeste games draaien op 720p en een paar op 1080p. Dus als je je tv moet upscalen, dan verlies je natuurlijk ook kwaliteit. Een hd ready is beter voor games.

Ik zou voor HD-ready gaan, het is gewoon een psychologisch aspect, Full HD.
Een normale mens kan het verschillen amper zien als ie nog korter dan 1 meter voor een 32" staan. Alleen al omdat er bij de ene Full hd staat, gaat men denken dat de ene scherper beeld geeft. Ik ben winkels gaan bezien en steeds Full HD en HD ready vergeleken net als Plasma en LCD.
Ik kwam dit tot conclussie, ben je specs-geil, koop je dan een LCD Full HD tv. Wil je geld besparen en geloof je je eigen ogen, ga dan voor een HD ready Plasma. Waarom als je het mij vraagt, omdat je voor 500 euro een 37"/42" HD ready plasma kan kopen van LG, Samsung, Panasonic en ze geven zeer mooi beeld.
Ook heb je dan een groter formaat wat veel fijner is om films te kijken of te gamen vanaf 3 meter.
Groot is altijd beter ;) , zo is da altijd geweest en als je de mogelijkheid heb, ga voor een groter model.

Ga eens tv's bekijken zonder je de specs weet. Speel ermee totdat het volgens jou goed staat want meestal staan in de winkels de LCD's op maximale waarden wat je thuis zeker niet gebruiken.

Een veel voorkomend geval; Men koopt een TV die ze in de winkel mooi vond en ze geloven die marketing trucs zoals Full HD, Contrast, reactiesnelheid, ... en wanneer blijkt dat de tv thuis niet dezelfde kwaliteit geeft, dan komen ze jankend terug om te vragen hoe dat komt.

Verwijderd

Topicstarter
@Mudi, Bij mij is groter niet beter, aangezien ik van ongeveer 3 m afstand zit, is 32" precies genoeg. Beneden heb ik een groter tv, maar van dichtbij is het niet fijn gamen en ziet er ook niet goed uit.
Dank u voor alle reacties, maar ik ben eruit. Ik ga voor een samsung 32" Full HD: Samsung LE32B550.
Hij krijgt goede reviews en voor €460,- is het een leuke prijs.

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 00:46
Ik zou dan gewoon voor 37" panasonic plasma gaan of een 32" LG plasma (kost evenveel als een hd-ready lcd). Trouwens ik zit nog geen 2 meter van mijn TV en vind mijn 30" crt gewoon te klein. Bij films kijken is het natuurlijk niet zo fijn, maar gamen vind ik toch wel fijner als je dichterbij zit. Maar nog zal je geen verschil zien tussen HD-ready of Full HD vanaf 3 meter. Dan moet je al een 50" tv hebben om een verschil te zien ;)
Pagina: 1