ari3 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:47:
FullHD is wel aan te raden als je wilt gamen. HD Ready heeft vaak een 1366x768 resolutie zodat de TV altijd het binnenkomende HD-signaal moet scalen naar de native resolutie. Dit scalen kost tijd waardoor het beeld naijlt (lagt) ten opzichte van het signaal. Hierdoor kun je niet meer fijn gamen.
BS, de meeste games draaien op 720p en een paar op 1080p. Dus als je je tv moet upscalen, dan verlies je natuurlijk ook kwaliteit. Een hd ready is beter voor games.
Ik zou voor HD-ready gaan, het is gewoon een psychologisch aspect, Full HD.
Een normale mens kan het verschillen amper zien als ie nog korter dan 1 meter voor een 32" staan. Alleen al omdat er bij de ene Full hd staat, gaat men denken dat de ene scherper beeld geeft. Ik ben winkels gaan bezien en steeds Full HD en HD ready vergeleken net als Plasma en LCD.
Ik kwam dit tot conclussie, ben je specs-geil, koop je dan een LCD Full HD tv. Wil je geld besparen en geloof je je eigen ogen, ga dan voor een HD ready Plasma. Waarom als je het mij vraagt, omdat je voor 500 euro een 37"/42" HD ready plasma kan kopen van LG, Samsung, Panasonic en ze geven zeer mooi beeld.
Ook heb je dan een groter formaat wat veel fijner is om films te kijken of te gamen vanaf 3 meter.
Groot is altijd beter

, zo is da altijd geweest en als je de mogelijkheid heb, ga voor een groter model.
Ga eens tv's bekijken zonder je de specs weet. Speel ermee totdat het volgens jou goed staat want meestal staan in de winkels de LCD's op maximale waarden wat je thuis zeker niet gebruiken.
Een veel voorkomend geval; Men koopt een TV die ze in de winkel mooi vond en ze geloven die marketing trucs zoals Full HD, Contrast, reactiesnelheid, ... en wanneer blijkt dat de tv thuis niet dezelfde kwaliteit geeft, dan komen ze jankend terug om te vragen hoe dat komt.