Toon posts:

nVidia Geforce fx 5200 vervangen voor fx 5500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nu een geforce fx 5200 128mb videokaart agp in me pc zitten.
nu heb ik gister een fx5500 256 mb gekocht,

dus ik stop hem in het slot en start me pc op. keurig beeld tot aan het windows xp opstart scherm.
daarna blijft me beeld zwart.

iemand enig idee hoe dit kan ?
is die videokaart gaar of is er iets anders ?
volgens de beschrijving moet windows de kaart gewoon herkennen

tnx

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-05 09:18
probeer eerst oude drivers te verwijderen als je oude kaart erin zit, dan pc uitzetten en nieuwe kaart erin.
dan de nieuwe drivers installeren.
in de lijst van software in je configscherm kun je de oude drivers verwijderen.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Die fx5500 zou in principe gewoon moeten werken met de zelfde drivers als de fx5200. Weet je zeker dat die fx5500 niet stuk is?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
oude drivers heb ik verwijderd.
dan opnieuw opgestart met de nieuwe kaart erin.
komt prima tot bureaublad.
dan installeer ik de nieuwe drivers en dan valt het beeld weg.
no signal.

ik heb de kaart gister in de winkel nieuw gekocht.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-05 02:06

Nikeo

Jawelles

dat ze die nog in de winkel verkochten. Moet al 5-6 jaar op de plank hebben gelegen

Verwijderd

Topicstarter
ik koop altijd bij gistron.com

hebben alles voor je beste prijs !

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt? Het komt ook nog wel eens voor dat zo'n oude kaart niet ondersteund wordt door de nieuwste drivers op de website. Als ik bijv. op Nvidia.com drivers zoek voor de 5 serie, krijg ik de 96.85 voorgeschoteld (van oktober 2006). Welke probeer jij?
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:01:
ik koop altijd bij gistron.com

hebben alles voor je beste prijs !
Nuja, zo'n oude kaart had je waarschijnlijk ook wel ergens gratis kunnen ophalen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Mad Marty op 05-09-2009 17:06 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
ik installeer de driver die op de cd staan die bij de kaart in de verpakking zat.

ja op marktplaats vraag ook iedereen er nog 20 voor zon kaart.
moet ik eens drivers van de site installeren ?

heb nu de 5500 er in zitten driverloos

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem laat scannen op nvidia.com om te kijken welke driver ik nodig hebt krijg ik dit :

The NVIDIA Smart Scan was unable to evaluate your system hardware. Please use Option 1 to manually find drivers for your NVIDIA products.

moet dus ff handmatig doen

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:15
Mad Marty schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:05:
Weet je zeker dat je de juiste drivers hebt? Het komt ook nog wel eens voor dat zo'n oude kaart niet ondersteund wordt door de nieuwste drivers op de website. Als ik bijv. op Nvidia.com drivers zoek voor de 5 serie, krijg ik de 96.85 voorgeschoteld (van oktober 2006). Welke probeer jij?

[...]

Nuja, zo'n oude kaart had je waarschijnlijk ook wel ergens gratis kunnen ophalen :P
Op de site van Nvida krijg je de driver met versie 175.19 voor Geforce FX kaart op windows xp. http://www.nvidia.com/object/winxp_175.19_whql.html

Er is niks mis met zelf het formuliertje in te in te vullen en op search driver te klikken. (Vaak sneller dan Automatische scan)

Als het beeld na de bios zwart blijft, kijk dan eens in de bios of de videokaart niet op pci staat ipv agp

[ Voor 6% gewijzigd door Cobalt op 05-09-2009 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou die drivers van nvidia.com geven de zelfde problemen. hij gaat installeeren en zegt dan : installing driver components. dan is die status balk op de helf en blijft op de helft, en dan is er geen beeld meer.

dus nu weer de andere kaart erin zitten.
als ik dan in aparaatbeheer kijk, dan is deze kaart wel geinstalleerd correct.

en toen k me pc opnieuw opstarte net, kreeg ik ook nog een register reparate.
maar dat was goed gegaan.

wat kan ik nou nog meer doen ????

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:15
Is de installatie van de driver wel voltooid? Tijdens de installatie hoort het beeld even op zwart te gaan (heel even maar) waarna de installatie verder gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Cobalt op 05-09-2009 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cobalt schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:23:
Is de installatie van de driver wel voltooid? Tijdens de installatie hoort het beeld even op zwart te gaan (heel even maar) waarna de installatie verder gaat.
hij blijft zwart...

Verwijderd

Topicstarter
in de bios staat ie op agp 8x

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Op GoT hebben we de edit knop zodat je niet onnodig je topic kickt. :)

Als je zin hebt (meesten niet) zou je heel Windows eens opnieuw kunnen installeren. Moet werken mits die kaart niet kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:29:
Op GoT hebben we de edit knop zodat je niet onnodig je topic kickt. :)

Als je zin hebt (meesten niet) zou je heel Windows eens opnieuw kunnen installeren. Moet werken mits die kaart niet kapot is.
dat heeft geen nut.
het gaat fout wanneer ik de drivers installeer.
ik heb nu ook gewoon beeld met de 5500
alleen ik heb geen drivers geinstalleerd.
ik ga eens ff zoeken of er nog andere drivers zijn ofzo :s

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:36:
[...]

dat heeft geen nut.
het gaat fout wanneer ik de drivers installeer.
ik heb nu ook gewoon beeld met de 5500
alleen ik heb geen drivers geinstalleerd.
ik ga eens ff zoeken of er nog andere drivers zijn ofzo :s
1. De videokaart is niet compatibel met je moederbord
2. Windows is stuk, opnieuw installeren
3. Videokaart stuk

Ik denk zelf dat het nummer 3 is, heb het zelf ook wel eens meegemaakt met een 7900GT, drivers installeren kon niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET HET !!!

ik weet niet hoe maar hij werkt met drivers :)
ik hem denk ik wel 30 keer die kaarten lopen switchen de heletijd en opnieuw pc opstarten.

ik ging net de drivers installeren (alweeeer) en hij doet het :S

de aanhouder wint ???????????

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 05:15

Zuurstok

Passionately curious

en mogen we dan nu weten waarom je ge''upgrade'' hebt ?:P

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Verwijderd

Topicstarter
Ghenzi schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:00:
en mogen we dan nu weten waarom je ge''upgrade'' hebt ?:P
nou dat wil je echt niet weten lol

ik heb mijn pc op een 107cm plasma tv zitten
op een dag had ik geen beeld meer.
dus dat was al een maandje geleden. en ik dacht gister laat ik maar eens een nieuwe videokaart kopen.
dus dat werd deze/.
toen had ik nog geen beeld haha bleek dus dat me dvi naar hdmi kabel stuk was :D
maar nu werkt alles weer.

ik heb deze pc een tijdje terug 2e hands gekocht op marktplaats. het is niet de nieuwste maar hij functioneerd prima voor internet en een paar spellen die niet teveel performance vragen.

dit zijn mijn specs:

Moederbordnaam Asus P4S8X-X
CPU Type Intel Celeron, 2600 MHz (26 x 100)
werkgeheugen : 1.5 gig ddr
Moederbord Chipset SiS 648

ik vind het wel leuk om met een 2e hands pc een beetje mee te kloten en van te leren.

meer valt er denk ik niet te upgraden wat niet te veel kost of vind iemand van wel ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er even rekening mee dat de GeForce FX-series (FX5xxx) ranzige heethoofden zijn en het verschil tussen FX5200 en FX5500 je voeding flink zwaarder belast. Je geeft halve specs en meldt niet wat voor voeding hebt. Zeker gezien de Celeron 2600C ook al erg inefficient is kan het zijn dat je op het randje zit van wat je voeding aankan. Het gaat daarbij niet alleen om het opgegeven vermogen (hoeveel Watt), maar ook om merk+type, aangezien sommige voedingen met gemak de opgegeven wattage halen, maar anderen dat slechts bij piekbelasting aankunnen.

Verder valt er inderdaad weinig zinnigs te upgraden, aangezien zowel CPU socket, RAM als VGA slot anders zijn dan in nieuwere PCs. De FX5500 vind ik trouwens wel een erg opmerkelijke keuze- hij presteert weliswaar beter dan de FX5200, maar slechter dan bijv een Gf4Ti-4200 (die je voor werkelijk niets kunt kopen nu), en veel slechter dan een 6600GT AGP die je voor dezelfde prijs als die FX5500 kon kopen, en hij verbruikt stukken meer stroom dan de FX5200 of een goedkopere (en beter presterende) Gf4MX 4xx.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
zou ik mn cpu kunnen vervangen of heeft dat weinig nut ? aangezien er een 2.6 in zit ?
mijn socket is : 478 P4 platform

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 09:51 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:11:
meer valt er denk ik niet te upgraden wat niet te veel kost of vind iemand van wel ?
Nieuwe hardware kost veel, de prijs is vaak relatief hoog puur omdat het nieuw is en dat het het beste op de markt is. Oude hardware kost (prestatiegewijs) echter nog veel meer :P. Upgraden van graka kan bijvoorbeeld maar tot de GF6xxx-serie omdat het AGP is, of je hebt een AGP-uitvoering van een moderne kaart die eigenlijk veel te duur is. Voor de rest passen er geen moderne CPU's op je mobo, en DDR-geheugen is te duur in verhouding tot DDR2 of DDR3. Als je echt wilt upgraden zou je dus mobo+CPU+RAM+graka moeten vervangen. (geen idee wat voor voeding je hebt)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:19:
zou ik mn cpu kunnen vervangen of heeft dat weinig nut ?
Of hete hele systeem het raam uit? een andere CPU is als het plaatsen van een nieuwe heup in een 96-jarige. je gaat veel geld uitgeven aan iets wat het geen 2 jaar meer uit gaat houden.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:19:
zou ik mn cpu kunnen vervangen of heeft dat weinig nut ? aangezien er een 2.6 in zit ?
mijn socket is : 478 P4 platform
Dit kun je prima zelf bepalen...

1) zoek op wat de snelste CPUs zijn die je op So478 kunt krijgen (en op jouw bord werken - zie site fabrikant)
2) kijk naar benchmarks voor het verschil tov je huidige CPU. Bepaal dan zelf of dat verschil jou de prijs waard is.

Kort door de bocht: het kan zeker sneller, maar het is hoogstwaarschijnlijk (net zoals de FX5500) weggegooid geld. Spaar beter door voor een nieuw mobo+CPU+RAM, dat kan al voor EUR 150 (simpele So775 of AM2+ CPU, uATX mobo met integrated alles maar wel een PCIe 16x slot voor toekomstige upgrade en 2x 1GB of 2x 2GB DDR2). Dat gaat letterlijk twee a drie keer krachtiger zijn, en bovendien ook andere voordelen hebben (chipset + support up to date)

Oslik blyat! Oslik!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 15:08
Klopt totaal.

Hou er rekening mee dat zelf een igp zoals een 8200 met gemak rondjes zal draaien rond de fx5200 (weet ik uit eigen ervaring) en dus ook rond je fx5500.

Ook zal het stukken minder warmteproductie opleveren wat je op lange termijn toch ook wat geld zal besparen (en een koelere kamer tijdens de zomer).

Ikzelf heb ook alle opties bekeken om mijn oude pc up te graden, maar het kwam altijd op hetzelfde neer: een "nieuwe" pc was steeds goedkoper.

Neem een MA2+ mobo met een 8200 erin + goedkoopste cpu en 2 gig ram en je bent zelf voor 120 euro ofzoiets gesetteld. Het zal geen quad core zijn, maar wel stukken beter dan wat je nu hebt.

=> Voordeel is dat je voeding dan zeker zal voldoende zijn als hij uw huidige setup al kan trekken. Jouw hardeschijven, cd/dvd lezers, case kan je gemakkelijk overnemen mits je op een paar dingen let (vooral op je pata poorten, tegenwoordig ondersteunen de nieuwe moederborden daar nog maar 2 van, zeker bij de budget moederborden die we je nu aanraden)
Dit wil zeggen slechts 1 pata harde schijf en 1 cd/dvd lezer/schrijver bijvoorbeeld.
Maar bon in het slechtste geval zal je dan daarvoor een nieuwe harde schijf voor moeten aankopen maar die kosten tegenwoordig ook echt niets meer, of een sata dvd brander van 20 euro.
(en als je een "groene" harde schijf aankoopt zal die nog eens minder verbruiken en stiller zijn)

Eventueel kan je later dan nog steeds een goedkope ATI/nvidia mid/low end grafische kaart kopen indien je 8200 tegen dan niet meer voldoet.

PS: voor de fx kaarten kan je nog steeds de nieuwste drivers gebruiken indien je dat wenst (effen de drivers config file wat aanpassen) Maar dit heeft echter totaal geen nut meer daar er al een hele tijd totaal geen optimalisaties meer worden doorgevoerd voor de fx kaarten.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties !
ik zag op internet het volgende:

http://www.compustunt.nl/...ath=279&products_id=10390

ik dacht aan: mijn pc voor 100 euro verkopen en 150 euro bij leggen. dan ben ik weer helemaal up 2 date :D
voor de nieuwste games zoals gta IV zou deze niet voldoen maar voor gebruik van internet en films bekijken lijkt me deze goed geschikt.'

of deze voor die paar tientjes extra !?!

http://www.compustunt.nl/...=282_405&products_id=9606

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 16:00 ]

Pagina: 1