Beeld naar mijn TV op lange afstand

Pagina: 1
Acties:

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-05 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik heb vandaag de nodige hardware gekocht om een complete nieuwe computer te bouwen (Phenom II x3 710, 4890, 4 gig enz) en die komt dan natuurlijk op mijn bureau, maar nu wil ik ook een kabel trekken naar mijn TV, dat zal toch wel een meter of 10 worden, nou weet ik eigenlijk niet wat verstandig is, een HDMI of een DVI naar Component, mijn videokaart heeft genoeg aansluitingen (HDMI, DVI en VGA), dus dat is geen probleem.
Tevens moet mijn kabel door mijn huiskamer heen tenzij ik een kabel van pakweg 15 meter neem, maar volgens mij is dat echt een probleem met HDMI (of heel duur), terwijl dat wel weer goed zou moeten kunnen met Component.

Dus ja ik zit eigenlijk of een component van 15 meter, of een HDMI van 10 meter en dan zou ik een drempel moeten maken waar die onderkomt (tevens is dat wel goed te doen want mijn huiskamer was origineel een huiskamer + slaapkamer, dus er zit een duidelijk scheiding nog, een drempel zou dan ook niet heel raar staan)

De vraag is dus, wat voor ervaringen hebben jullie met kabels van zulke lengtes. Het signaal is trouwens 720p.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Waarom niet voor een standalone-apparaat gaan? Zoals een WDTV of soortgelijk met ingebouwde opslag. Evt. met netwerksupport. Dat kost je ws. minder dan een HDMI-kabel van 10 meter die nog goed werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:32:
Waarom niet voor een standalone-apparaat gaan? Zoals een WDTV of soortgelijk met ingebouwde opslag. Evt. met netwerksupport. Dat kost je ws. minder dan een HDMI-kabel van 10 meter die nog goed werkt.
Ik wil eigenlijk hetzelfde gaan doen als hierboven de poster, Maar kun je wat meer vertellen, zoals de WDTV bijvoorbeeld?

Verwijderd

Er zijn legio van die losse kastjes. Speciaal voor het afspelen van video en foto's en muziek. Ook 720p en 1080p. Met interne opslag, of usb-aansluiting voor een stick of externe schijf. Of dus met netwerkaansluiting zodat je ze aan je router kunt knopen en zo dus net zo goed aan je PC in een andere kamer.

Dat is vaak echt een makkelijkere oplossing dan lange kabels trekken.

Bv: pricewatch: Western Digital TV HD Mediaplayer

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 16:09 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Dat kan wel zijn, maar het kost ook vele male meer dan een kabel, plus daar komt nog is bij dat ik veel van mijn bestanden van mijn broers server vandaan haal (hij woont in een flat tegenover de mijne), dus als dat apparaat alleen maar de files met USB ergens vanaf kan halen dan kom ik nog geen stap verder.
Met netwerk moet het dan ook echt draadloos want anders moet ik alsnog kabels gaan trekken.
Plus als ik dan toch echt iets bij mijn TV neer zet dan ga ik liever voor een mediacenter met een dual atom processor e.d.

10 meter HDMI kabels heb je al voor onder de 10 euro, dat is nu een stuk aantrekkelijker.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Een goede kabel kost meer. Voor korte afstanden is dat niet boeiend want dan werkt elke kabel. Ook die van 4 euro. Bij lange afstanden is het wel degelijk belangrijk en gaat het ineens in de centen lopen.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Dat weet ik, daarom vroeg ik juist naar hoe goed die kabels werken, zeker met analoge signalen kan je ver komen zonder problemen. Oftewel ik moet ervaringen hebben om te zien wat werkt en wat niet werkt.

Tevens zijn zulke kastjes exclusief voor video, met een kabel kan je alles op je TV krijgen, daar zit ook zeker meerwaarde in. En wat dacht je als je een Blu-Ray drive koop, 1 voor de computer kost een stuk minder dan een stand-alone drive.

[ Voor 37% gewijzigd door Benjamin- op 05-09-2009 16:29 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:23:
Een goede kabel kost meer. Voor korte afstanden is dat niet boeiend want dan werkt elke kabel. Ook die van 4 euro. Bij lange afstanden is het wel degelijk belangrijk en gaat het ineens in de centen lopen.
Trial and error kan ook hoor. Heb hier een cheap-ass kabel liggen van 10 meter en die werkt prima, dus het hoeft niet duur te zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 15:41
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:23:
Ik heb hier een 10 meter lange HDMI<>DVI kabel liggen, besteld bij elektronica-online.nl voor 37,00 euro excl. verzend deze doet het perfect ondanks dat ik hem toch een paar keer heb moeten knikken om de kabel fatsoenlijk achter de plint weggewerkt te krijgen.

Dus ik betwijfel dat het in de centen gaat lopen, in ieder geval geen monster-kabel prijzen van 100 euro voor 5 meter. Mijns inziens hooguit een paar tientjes

discogs

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 08:24
ook hier ligt een kabel van 10 meter van de goedkoopste soort. Ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken met deze kabel. Werkt super!
Pagina: 1