[SBS 2003] Documenten map Administrators in map user

Pagina: 1
Acties:

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik had wat moeite met de titel, maar ik zal mijn verhaal hieronder uitleggen.

In een SBS 2003 omgeving, heeft elke user een mijn documenten map op een share van de server staan.
Dit werkt al ruim een jaar prima zonder problemen.

Van de week ben ik er achter gekomen dat de mijn documenten map van de Administrators in een bepaalde user die hier niet meer werkt gekomen is. Ik heb de mijn documenten map van de diverse Administrators terug geplaatst naar de desbetreffende user map. Verder heb ik de gebruiker waar deze mappen in stonden verwijderd, aangezien dit account toch niet meer gebruikt werd.
Dit staat dus allemaal weer goed. Daarna heb ik een policy update gedaan en deze geforceerd naar de administrators. Deze policy update is ook aangekomen.

De policy update hield in dat de documenten map weer naar het volgende adres moet gaan:
\\server\documenten\user$

De clients geven aan dat deze policy is binnengekomen, maar de mijn documenten map gaat weer naar het volgende adres:
\\server\documenten\verwijderdeuser$\user$

Alleen de drie administrators hebben hier last van. De normale gebruikers hebben totaal geen problemen.

Ik heb gezocht op Internet of ik hier wat over kon vinden, maar vind niks relevants terug. Ook hier met de search niks gevonden.
Het is lastig want weet niet precies hoe en waar ik op moet zoeken.

Iemand een idee? Alvast hartelijk bedankt!

• Mister I
  • Niet online
schopje :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je hebt via een Resultant set of Policy gekeken of er echt niet voor een administrator zo'n policy wordt ingesteld? Zo niet, dan zou je het profiel van de Administrator kunnen verwijderen en opnieuw inloggen. (Het kan zijn dat het in het profiel terecht is gekomen en er niet weer wordt uitgehaald door een policy, zijn denk ik de settings in HKEY_CURRENT_USER\Volatile Environment)

https://powershellisfun.com

• Mister I
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord.
Ik zie nu bij de RSOP inderdaad een policy staan voor de desbetreffende gebruikers die de map omleiding policy op de verkeerde plek omleid. Ik kan echter niet vinden hoe ik dit kan corriceren?
Als ik bij de Group Policy Management kijk, dan staat het er namelijk wel gewoon goed.

Op het moment dat ik RSOP in planning modus open voor de desbetreffende gebruikers, dan laat ie het bij mapomleiding wel gewoon goed zien..

Enig idee?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mister I schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:53:
Bedankt voor je antwoord.
Ik zie nu bij de RSOP inderdaad een policy staan voor de desbetreffende gebruikers die de map omleiding policy op de verkeerde plek omleid. Ik kan echter niet vinden hoe ik dit kan corriceren?
Als ik bij de Group Policy Management kijk, dan staat het er namelijk wel gewoon goed.

Op het moment dat ik RSOP in planning modus open voor de desbetreffende gebruikers, dan laat ie het bij mapomleiding wel gewoon goed zien..

Enig idee?
Je zou aan de Source GPO moeten kunnen zien waar het vandaan komt, als je het niet kan zien dan komt het uit de lokale policy of zit het nog in de registry van de gebruiker (?). Als je het profile verwijderd van de gebruiker en opnieuw inlogt, heb je dan het probleem nog steeds? (Heeft een nieuwe Administrator dit probleem ook als hij op dezelfde machine inlogt?)

• Mister I
  • Niet online
Bij de Source GPO staat mapomleiding van Small Business Server.
Maar als ik dan naar beleid controlebeleid van Small Business Server ga, dan staat het daar wel goed ingesteld.
Een nieuwe Administrator heeft het probleem niet als op dezelfde machine inlogt.

Helaas gaat het verwijderen en opnieuw aanmaken van het profiel op die machine niet zo makkelijk, aangezien deze man met aardig wat software werkt wat aan dat profiel gekoppeld is, wat dan waarschijnlijk over de zeik gaat op het moment dat dat opnieuw ingesteld wordt.

Ik probeer vrijdag nog wel even in te loggen bij het bedrijf met de desbetreffende accounts op een andere pc, om te kijken hoe dat reageert.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mister I schreef op donderdag 10 september 2009 @ 00:18:
Bij de Source GPO staat mapomleiding van Small Business Server.
Maar als ik dan naar beleid controlebeleid van Small Business Server ga, dan staat het daar wel goed ingesteld.
Een nieuwe Administrator heeft het probleem niet als op dezelfde machine inlogt.

Helaas gaat het verwijderen en opnieuw aanmaken van het profiel op die machine niet zo makkelijk, aangezien deze man met aardig wat software werkt wat aan dat profiel gekoppeld is, wat dan waarschijnlijk over de zeik gaat op het moment dat dat opnieuw ingesteld wordt.

Ik probeer vrijdag nog wel even in te loggen bij het bedrijf met de desbetreffende accounts op een andere pc, om te kijken hoe dat reageert.
Je zou in de Registry van de gebruiker kunnen zoeken of het pad daar gewoon clear-text in staat en het wijzigen?

• Mister I
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:11:
[...]

Je zou in de Registry van de gebruiker kunnen zoeken of het pad daar gewoon clear-text in staat en het wijzigen?
Maar dan praat je echt over pc specifiek. Want het gebeurt ook met een andere administrator op een andere pc. Ik probeer nog wel met een van die 2 administrators op een andere pc in te loggen om te kijken of het dan goed gaat. Ik heb met mijn eigen account geen problemen meer. Dus het lijkt nu alleen nog op 2 accounts gebasseerd te zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie nergens genoemd worden over welke Client OS versie het gaat, want dat kan met dit soort dingen best belangrijk zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mister I schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:30:
[...]

Maar dan praat je echt over pc specifiek. Want het gebeurt ook met een andere administrator op een andere pc. Ik probeer nog wel met een van die 2 administrators op een andere pc in te loggen om te kijken of het dan goed gaat. Ik heb met mijn eigen account geen problemen meer. Dus het lijkt nu alleen nog op 2 accounts gebasseerd te zijn.
Als het ooit is ingesteld geweest in een account en daarna niet meer (door een policy dus), dan wordt het niet terug gezet naar de default waarde en blijft het probleem bestaan totdat het profiel is gewist.

• Mister I
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:39:
Ik zie nergens genoemd worden over welke Client OS versie het gaat, want dat kan met dit soort dingen best belangrijk zijn.
Het gaat om Windows XP Pro SP3, allebij de pc's trouwens.

Ik ga morgen even verder kijken naar het register en eventueel het profiel verwijderen.
Pagina: 1