• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
ik heb voor een klant een systeem in elkaar gezet, en om zeker te weten dat deze draait, heb ik deze zelf 2 dagen gebruikt, ik verhuis zit systeem naar de klant, maar aangezien ik geen tijd had, heb ik de dag erna pas het systeem daar aangesloten, en nu doen de usb en ps2 poorten het niet, waarvan ik eerst dacht dat het aan zijn draadloze muis en toetsenbord uit 2001 lag, maar dat was het niet, want ik heb het toetsenbord van thuis gehaald, waarmee ik het systeem heb gebruikt, maar nee hoor, de ene goedkope muis deed de laser het wel, maar deed niets.
de andere muis deed helemaal niets, waarvan ik weet dat die werkt, het toetsenbord deed het ook niet, ook geen lampjes.

de klant was 72, dus zal het wel niet gedaan hebben.

ik vermoed dat het aan het moederbord ligt, maar deze herkend wel een externe hdd of usb stick.

rma doen? of weet iemand een oplossing voor het probleem?

het is dit bordje:
pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-UD2H

[ Voor 7% gewijzigd door natasdiamon op 05-09-2009 15:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doen de muis en keyboard het wel voordat je in het OS zit? Dan zou het nog een OS issue kunnen zijn.
En heb je toevallig de PS/2 keyb/muis zitten hotpluggen?

Dit topic krijgt sowieso een titelfixje, want de huidige titel zegt natuurlijk niets
moederbord doet raar > USB en PS/2 keyboard/muis werken niet

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
TERW_DAN schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:28:
En heb je toevallig de PS/2 keyb/muis zitten hotpluggen?
Dat zou natuurlijk geen issue mogen zijn met een usb device, en aangezien die het ook niet doen.

Heb je het systeem al eens terug bij jouw thuis/winkel getest? Het enige dat er verschillend is, is natuurlijk het stopcontact. Toevallig een niet geaard bij de klant?

Verder zou ik ook nog eens alles checken in de kast, misschien toch ergens een kabeltje los gekomen bij de verhuis.
Heb je alle usb poorten van het moederbord getest? Dus niet toevallig alleen usb poorten die op dezelfde controller/interne hub zitten. Ook zou je eens kunnen proberen of een pci kaartje met een extra usb poort een verschil uitmaakt. Of met een usb gadget (led lampje of zo) kijken of er wel 5V op de poorten staat.

[ Voor 5% gewijzigd door kluyze op 05-09-2009 15:41 ]

• natasdiamon
Hoewel ik misschien wel heb zitten hotpluggen, zou dit inderdaad geen invloed moeten kunnen hebben op de usb-poorten.

en het werkt totaal niet, het is geen os issue, want ik kan dus ook de bios niet in.

een goedkope (1euro muis op de pc-dump) met ingebouwd ledje geeft licht.

De usb poorten zaten onboard.

[ Voor 21% gewijzigd door natasdiamon op 05-09-2009 15:46 ]

• natasdiamon
Ik ga vanavond nog even langs, dan kunnen we kijken met een losse usb kaart of het aan het mobo ligt, ligt het daar aan, dan stuur ik die terug, via rma, ik zal je op de hoogte houden.

• natasdiamon
updeet

ik heb deze naar huis verplaatst, ik kan nu wel gewoon de bios in, alleen als windows xp opstart niet, wat zou het probleem kunnen zijn?

ik kan dus windows xp niet bedienen.

*modjes, mag dit verplaatst worden naar een software hoek?
Pagina: 1